جنگل‌های «نارک» گچساران همچنان می سوزند + عکس

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: آتش در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات«نارک» این شهرستان همچنان می تازد و هنوز مهار و خاموش نشده است.  ... “جنگل‌های «نارک» گچساران همچنان می سوزند + عکس”

Continue Reading ←

میزان آبزیان تلف شده رودخانه تیره دورود مشخص نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: علت تلف شدن ماهیان رودخانه تیره دورود به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی، برداشت‌های غیرمجاز و همچنین عدم رعایت الگوی کشت است.  ... “میزان آبزیان تلف شده رودخانه تیره دورود مشخص نیست”

Continue Reading ←

صدور دستور تامین اعتبار زباله سوز ۸۰۰ تنی برای تولید برق از زباله

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: سازمان مدیریت پسماند مکاتبات خود را با نهاد ریاست جمهوری انجام داده و دستورات لازم کمک به برای تامین اعتبار راه اندازی زباله سوز ۸۰۰ تنی صادر شده است اما با توجه به این که آخرین روزهای فعالیت دولت دوازدهم است و به دلیل آن که تعهد خارج از برنامه برای دولت آینده ایجاد نشود، اتفاقی رخ نداده است.  ... “صدور دستور تامین اعتبار زباله سوز ۸۰۰ تنی برای تولید برق از زباله”

Continue Reading ←

مرگ سالانه ۵ میلیون نفر در جهان بر اثر دمای غیرعادی ناشی از بحران اقلیمی

بر اساس یکی از بزرگ‌ترین مطالعات آماری در مورد مرگ‌ومیر و تغییرات دما در بیش از ۴۰ کشور که داده‌های نزدیک به دو دهه را بررسی می‌کند، برآورد می‌شود سالانه بیش از پنج میلیون مرگ در اثر گرما و سرمای غیرعادی و شدید هوا ناشی از بحران اقلیمی رخ می دهد.   ... “مرگ سالانه ۵ میلیون نفر در جهان بر اثر دمای غیرعادی ناشی از بحران اقلیمی”

Continue Reading ←

ثبت نخستین روز هوای «ناسالم برای همه» طی تابستان در تهران

در پی افزایش آلاینده ازن در هوای پایتخت، مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از ثبت نخستین روز ناسالم برای همه در روز جمعه (۱۸ تیرماه) خبرداد.  ... “ثبت نخستین روز هوای «ناسالم برای همه» طی تابستان در تهران”

Continue Reading ←

چه سرنوشتی در انتظار شامپانزه‌های باغ وحش ارم است؟

سال‌هاست که انتقادات زیادی به محل و جایگاه نگهداری شامپانزه‌های باغ وحش ارم وارد شده و اکنون مسئولان باغ وحش ارم از بهسازی و ساخت جایگاه جدید برای شامپانزه‌های این مجموعه خبر می‌دهند.  ... “چه سرنوشتی در انتظار شامپانزه‌های باغ وحش ارم است؟”

Continue Reading ←

شناسایی و کاهش درختان رو به زوال مرکز پایتخت و تشکیل پرونده گیاه پزشکی 

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: با اقدامات انجام شده از سوی مرکز تحقیقات، آموزش ومشاوره فضای سبز منطقه از ابتدای سال تاکنون کاهش درختان رو به زوال از ۲۹۴ اصله به ۱۴۱ اصله درخت در سال ۱۴۰۰  محقق شد.  ... “شناسایی و کاهش درختان رو به زوال مرکز پایتخت و تشکیل پرونده گیاه پزشکی ”

Continue Reading ←

تخلیه مناطق جنوبی ژاپن در پی بارش شدید باران

رسانه های ژاپنی اعلام کردند در پی وقوع بارش شدید باران در مناطق جنوبی این کشور بیش از ۱۲۰ هزار نفر مجبور به تخلیه خانه های خود شدند.  ... “تخلیه مناطق جنوبی ژاپن در پی بارش شدید باران”

Continue Reading ←

وزش باد شدید در استان تهران/ کیفیت هوای ‌پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم شد

وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق استان تهران و تداوم کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در ‌پایتخت طی امروز ‌(۱۹ تیرماه) پیش‌بینی می‌شود.  ... “وزش باد شدید در استان تهران/ کیفیت هوای ‌پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم شد”

Continue Reading ←