از کانادا تا هند، جولان گرمای بی‌سابقه در نیمکره شمالی

کارشناسان مطالعات اقلیمیِ جهان می‌گویند: تغییرات جوی و گازهای گلخانه‌ای مسبب موج گرمای سوزان امسال (۲۰۲۱) هستند.  ... “از کانادا تا هند، جولان گرمای بی‌سابقه در نیمکره شمالی”

Continue Reading ←

تلاش سازمان جنگل‌ها برای نهایی کردن سند جامع زاگرس تا پایان دولت

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان تلاش دارد سند جامع بوم‌سازگان زاگرس را قبل از تشکیل دولت جدید به خاطر اهمیت موضوع به سرانجام برساند و مراحل تصویب و ابلاغ آن از جانب کمیته به دستگاه‌ها ارسال شود.  ... “تلاش سازمان جنگل‌ها برای نهایی کردن سند جامع زاگرس تا پایان دولت”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در سیستان و بلوچستان/ افزایش تلاطم دریای خزر

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در جنوب سیستان و بلوچستان و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در دریای خزر هشدار داد.  ... “رگبار و رعد و برق در سیستان و بلوچستان/ افزایش تلاطم دریای خزر”

Continue Reading ←

ابلاغ دستورالعمل “همیار کاپ” ویژه هنرمندان و پاکبانان 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از ابلاغ دستور العمل آموزش همیاران کاپ نسخه عمومی هنرمندان و همچنین پاکبانان که بطور ویژه در معاونت اجتماعی و فرهنگی تدوین شده است، خبر داد.  ... “ابلاغ دستورالعمل “همیار کاپ” ویژه هنرمندان و پاکبانان ”

Continue Reading ←

ضرورت نظارت بر اجرا، اصلاح و تنقیح قوانین زیست محیطی در حوزه فعالیت‌های معدنی

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی ضرورت نظارت بر اجرا، اصلاح و تنقیح قوانین و مقررات زیست محیطی و منابع طبیعی با هدف رفع موانع تولید در حوزه فعالیت های معدنی پرداخت.  ... “ضرورت نظارت بر اجرا، اصلاح و تنقیح قوانین زیست محیطی در حوزه فعالیت‌های معدنی”

Continue Reading ←

خشک‌شدن کشکان رود – لرستان

در پی خشکسالی و افت شدید منابع آبی لرستان بسیاری از رودخانه‌های لرستان از جمله «کشکان رود» کاملا خشک شده است. کشکان – خروشان‌ترین رودخانه لرستان – یکی از سر شاخه‌های پر آب رودخانه کرخه است و حدود یک سوم از خاک لرستان را در بر می‌گیرد. اراضی و باغات در حاشیه این رودخانه در معرض بی‌آبی و نابودی قرار گرفته‌اند.  ... “خشک‌شدن کشکان رود – لرستان”

Continue Reading ←

طوفان “السا” ساکنان مناطق جنوبی کوبا را سرگردان کرد

مقامات کوبا از تخلیه ۱۸۰ هزار نفر از ساکنان مناطق جنوبی این کشور به دلیل احتمال وقوع سیلاب ناشی از طوفان السا خبر دادند.  ... “طوفان “السا” ساکنان مناطق جنوبی کوبا را سرگردان کرد”

Continue Reading ←

تلاش امدادگران ژاپنی برای یافتن ده ها ناپدیدشده در حادثه رانش زمین

بیش از ۱۰۰۰ نیروی امدادگر ژاپنی با جستجو در میان آوار و گل و لای در تلاش هستند تا هر چه سریعتر ۸۰ ناپدیدشده حادثه رانش زمین در این کشور را از میان آوار بیرون بکشند.  ... “تلاش امدادگران ژاپنی برای یافتن ده ها ناپدیدشده در حادثه رانش زمین”

Continue Reading ←

دیگر بوی هیچ گُلی عاشق نمی کند!

محمدباقر رضایی، نویسنده ی برنامه های ادبی رادیو که پیشتر طنزهایی آهنگین درباره نام آشنایانِ رادیو نوشته و در ایسنا منتشر شده بود، اکنون برای خبرنگاران ایسنا و ایرنا که در حادثه واژگونی اتوبوس جان خود را از دست دادند، سوگنامه ای آهنگین نوشته است.  ... “دیگر بوی هیچ گُلی عاشق نمی کند!”

Continue Reading ←

خطری که تامین آب آشامیدنی را تهدید می‌کند

مساحتی از زمین که با یخ یا برف پوشیده است با عنوان کریوسفر شناخته می‌شود و به علت تغییرات آب‌وهوایی با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال کاهش است.  ... “خطری که تامین آب آشامیدنی را تهدید می‌کند”

Continue Reading ←