ویدئو / حریق جنگل‌های «نارک» گچساران

بعد از گذشت حدود سه روز تلاش برای خاموش کردن حریق جنگل‌های «نارک» گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، آتش در بیشتر منطقه کنترل شده اما هنوز در سه بخش دیگر شعله‌ور است. کمبود امکانات، از جمله اندک بودن تعداد بالگردها برای کمک‌رسانی، باعث شده مردم و نیروهایی که تاکنون به کمک جنگل شتافته‌اند، بیشتر خسته شوند. وزش شدید باد، گرمای ۵۰ درجه سنتیگراد، صعب‌العبور بودن منطقه و شیب تند، باعث شده آتش فعلا خاموش نشود و تاکنون حدود ۴۰۰ هکتار را بسوزاند.  ... “ویدئو / حریق جنگل‌های «نارک» گچساران”

Continue Reading ←

هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در جنوب شرق کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ نسبت به بارش شدید باران و وقوع رعد و برق در استان سیستان و بلوچستان هشدار داد.  ... “هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در جنوب شرق کشور”

Continue Reading ←

آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس/ سالمندان و کودکان از فعالیت در فضای باز خودداری کنند

مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به قرارگیری کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواستار اجتناب سالمندان، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های ریوی ازانجام هرگونه فعالیت خارج از منزل شد.  ... “آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس/ سالمندان و کودکان از فعالیت در فضای باز خودداری کنند”

Continue Reading ←

ادامه آتش گسترده در ۳ منطقه جنگل‌های نارک گچساران/ نیروها خسته شدند و بالگرد نیست

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش در بیشتر نقاط جنگل‌های نارک کنترل شد اما در سه منطقه دیگر آتش گسترده است.  ... “ادامه آتش گسترده در ۳ منطقه جنگل‌های نارک گچساران/ نیروها خسته شدند و بالگرد نیست”

Continue Reading ←

چگونه با گرمای هوا مقابله کنیم؟

از سال ۲۰۰۰ تاکنون، بیش از ۱۴۰ هزار نفر در اروپا بر اثر گرمای هوا جان خود را از دست داده‌اند به همین دلیل محققان برای خنک‌ نگه داشتن محیط شهری، روش‌های بسیاری ازجمله کاشت درختان و آبپاش‌هایی با فناوری پیشرفته پیشنهاد می‌کنند.  ... “چگونه با گرمای هوا مقابله کنیم؟”

Continue Reading ←

تاکید دادستان کل کشور بر تسریع در پیوستن ایران به کنوانسیون حقوقی دریای خزر

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که هرچه سریعتر ایران به کنوانسیون حقوقی دریای خزر بپیوندد گفت: در جلسه امروز با سفیر ایران در روسیه تصمیم بر این شد که موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود تا به مرحله اجرایی برسد و در اموری که باید انجام شود تسریع صورت گیرد.  ... “تاکید دادستان کل کشور بر تسریع در پیوستن ایران به کنوانسیون حقوقی دریای خزر”

Continue Reading ←

تداوم سوختن جنگل‌ها در آتش ناهماهنگی ها و کمبود امکانات

درپی وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده‌ در مراتع و جنگل‌های مناطق زاگرس و تداوم چند روزه این آتش‌سوزی‌ها و سرایت آن‌ها به مناطق دیگر، یک عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور ضمن بیان اینکه سازمان‌های متولی حفاظت از منابع طبیعی ضعیف شده‌اند، گفت: تداوم چندین روزه آتش‌سوزی‌ها در مناطق صعب‌العبور نشان می‌دهد که هماهنگی کافی بین دستگاه‌ها در زمینه اطفای حریق به وجود نیامده است.  ... “تداوم سوختن جنگل‌ها در آتش ناهماهنگی ها و کمبود امکانات”

Continue Reading ←

یک بالگرد در حال انتقال نیروها برای اطفای حریق جنگل‌های نارک گچساران/ ۳بالگرد دیگر در حال اعزام

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون یک بالگرد در حال انتقال نیروها به ارتفاعات نارک گچساران برای مهار آتش است.  ... “یک بالگرد در حال انتقال نیروها برای اطفای حریق جنگل‌های نارک گچساران/ ۳بالگرد دیگر در حال اعزام”

Continue Reading ←