اصلاح قانون منع استقرار واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران

استاندار تهران با اشاره به اصلاح قانون منع استقرار واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران از فراهم شدن زمینه افزایش ظرفیت تولید به میزان ۲ برابر ظرفیت موجود صنایع خبر داد.  ... “اصلاح قانون منع استقرار واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران”

Continue Reading ←

انتقال مرکز زباله اوشان تا پایان مدیریت شهری پنجم

منتفی شدن انتقال مرکز زباله اوشان به سوهانک و بوستان یاس فاطمی سبب شد مدیریت شهری منطقه یک، برای حل مشکل ساکنان محله اوشان، مکان جدیدی را برای انتقال این مرکز در نظر بگیرد.  ... “انتقال مرکز زباله اوشان تا پایان مدیریت شهری پنجم”

Continue Reading ←

ویدئو / کم‌آبی در دومین سد بزرگ استان مرکزی

سد «کمال صالح» دومین سد بزرگ استان مرکزی در جنوبی‌ترین نقطه شهرستان شازند است که از ظرفیتی حدوداً ۹۵ میلیون مترمکعبی برخوردار است، اما در حال حاضر با توجه به کاهش بارندگی‌ها، منابع آن کاهش یافته و به ۶۷ میلیون مترمکعب رسیده است. این سد در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید و از طریق آن نیاز آبی ۷۰ درصد شهر اراک و تعدادی از روستاهای مسیر تامین می‌شود.  ... “ویدئو / کم‌آبی در دومین سد بزرگ استان مرکزی”

Continue Reading ←

یک هفته بدون پلاستیک در مرکز شهر

شهردار منطقه ۱۱ گفت: برنامه های هفته بدون پلاستیک در میادین میوه و تره باربا هدف آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و مصارف جایگزین آن هادر حال انجام است.  ... “یک هفته بدون پلاستیک در مرکز شهر”

Continue Reading ←

حضور نیروهای دامپزشکی خوزستان در مناطق درگیر تنش آبی – حمیدیه

اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان در راستای دستورالعمل‌های مبارزه و رصد بیماری‌ها در مناطق درگیر تنش آبی، چندین طرح را به صورت رایگان در سطح روستاهای منطقه که درگیر شدید تنش آبی هستند در دست اجرا دارد. واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک و سنگین، سمپاشی اماکن نگهداری دام‌ها و بدن آن‌ها علیه انگل‌های خارجی، توزیع نهاده و مکمل‌های مصرفی دامی و ایجاد استخرهایی برای نگهداری گاومیش‌های موجود در سطح این روستاها که شدیدا درگیر تنش آبی هستند، از جمله طرح‌های در حال اجرای این اداره‌کل است.  ... “حضور نیروهای دامپزشکی خوزستان در مناطق درگیر تنش آبی – حمیدیه”

Continue Reading ←

کیفیت هوای تهران در محدوده قابل قبول

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در صبحگاه سه‌شنبه (۲۹ تیر ۱۴۰۰) ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد بود و اکنون در محدوده قابل قبول قرار دارد.  ... “کیفیت هوای تهران در محدوده قابل قبول”

Continue Reading ←

سیلابی بی‌سابقه در انتظار بشر است

نتایج تحقیق دانشمندان ناسا و دانشگاه هاوایی که در مجله Nature Climate Change منتشر شده است، هشدار می‌دهد که زمین ممکن است در اواسط دهه ۲۰۳۰ به‌دلیل تغییرات مدار ماه، سیلاب بی‌سابقه‌ای را تجربه کند.  ... “سیلابی بی‌سابقه در انتظار بشر است”

Continue Reading ←

رگبار باران در برخی نقاط کشور طی امروز و فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش ابر و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب امروز سه شنبه (۲۹ تیر) و چهارشنبه (۳۰ تیر) در برخی نقاط کشور خبر داد.  ... “رگبار باران در برخی نقاط کشور طی امروز و فردا”

Continue Reading ←

آخرین وضعیت سد «کمال‌ صالح» – شازند

سد «کمال صالح» دومین سد بزرگ استان مرکزی در جنوبی‌ترین نقطه شهرستان شازند با ظرفیت و حجم حدود ۹۵ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر با توجه به کاهش بارندگی ها منابع آن کاهش یافته و به ۶۷ میلیون مترمکعب رسیده است. این سد در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید و از طریق آن نیاز آبی ۷۰ درصد شهر اراک و تعدادی از روستاهای مسیر تامین می‌شود.  ... “آخرین وضعیت سد «کمال‌ صالح» – شازند”

Continue Reading ←