بارش شدید باران در ۷ استان/افزایش ارتفاع موج تا ۴ متر در دریای عمان

سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در هفت استان، وزش باد خیلی شدید در سه استان و افزایش ارتفاع موج تا ۴ متر در دریای عمان هشدار داد.  ... “بارش شدید باران در ۷ استان/افزایش ارتفاع موج تا ۴ متر در دریای عمان”

Continue Reading ←

برپایی نمایشگاه نقاشی “مهربان با طبیعت” در عمارت نظری همدان

دبیر جشنواره “مهربان با طبیعت” از برپایی نمایشگاه و فروشگاه آثار نقاشی ۲۰ در ۲۰ با موضوع طبیعت و محیط زیست از ۱۲ تا ۱۶ مردادماه در عمارت نظری همدان خبر داد.  ... “برپایی نمایشگاه نقاشی “مهربان با طبیعت” در عمارت نظری همدان”

Continue Reading ←

تهران خنک می‌شود/ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت

از امروز تا جمعه (۶ تا ۸ مردادماه) کاهش دما در استان تهران و طی روز جاری افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پایتخت مورد انتظار است.  ... “تهران خنک می‌شود/ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت”

Continue Reading ←

ورود سامانه بارشی به کشور/ کاهش دما تا ۱۲ درجه در برخی نقاط

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۶ مرداد ماه)‌ وکاهش دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد در شمال کشور خبر داد.  ... “ورود سامانه بارشی به کشور/ کاهش دما تا ۱۲ درجه در برخی نقاط”

Continue Reading ←

این سرزمین آب ندارد اما محور توسعه ایران «آب» است

یک متخصص حوزه آب و تغییر اقلیم ضمن اشاره به اینکه محور اصلی توسعه ایران طی ۷۰ سال گذشته مبتنی بر آب بوده است، گفت: سرزمین ایران آب ندارد و اکنون در شرایط بحران از دست دادن منابع آب کشور قرار داریم. از این رو لازم است سیستم اجرایی، برنامه‌ریزی و شالوده سند توسعه کشور بازنویسی شود.  ... “این سرزمین آب ندارد اما محور توسعه ایران «آب» است”

Continue Reading ←

ویدئو / زخم فروچاله‌ها بر تن زمین

برداشت بی‌رویه آب از دشت‌های ایران، چندسالی است که برخی از مناطق ایران را دچار فرونشست کرده است. به گفته کارشناسان در صورت ادامه این رویه، دشت‌ها و حتی مناطق شهری و روستایی دچار بحران فرونشست و فروچاله خواهند شد. این گزارش نگاهی دارد به وضعیت دشت قزوین و هشداری است به مسئولان و بهره‌برداران از منابع آبی این دشت.  ... “ویدئو / زخم فروچاله‌ها بر تن زمین”

Continue Reading ←

متروی تهران – پردیس و بررسی چند دغدغه زیست‌محیطی

در پی اعلام موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با ساخت قطار برقی تهران – پردیس و وجود نگرانی‌هایی نسبت به تبعات زیست‌محیطی این تصمیم، مدیرکل دفتر مدیریت زیستگاه‌ها سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید: بخش رو زمینی قطار شهری در مناطق بکر پارک ملی خجیر ساخته نمی‌شود.  ... “متروی تهران – پردیس و بررسی چند دغدغه زیست‌محیطی”

Continue Reading ←