هورالعظیم خشک شود، ریزگردها مردم خوزستان را بیچاره می‌کند

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت کم‌آبی در تالاب هورالعظیم گفت: اگر هورالعظیم به کویر تبدیل شود، مشکل ریزگردها در خوزستان مردم را بیچاره می‌کند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.  ... “هورالعظیم خشک شود، ریزگردها مردم خوزستان را بیچاره می‌کند”

Continue Reading ←

اعزام نیرو به غرب کانادا برای مهار آتش‌سوزی‌ها

دولت فدرال کانادا می گوید که هواپیماهای نظامی را برای کمک به مامورانی که سعی در مهار آتش‌سوزی‌های اخیر جنگلی در استان بریتیش کلمبیا دارند، اعزام می‌کند.  ... “اعزام نیرو به غرب کانادا برای مهار آتش‌سوزی‌ها”

Continue Reading ←

هورالعظیم از بالا آب دارد و در عمق، هیچ!

کاهش بارندگی‌ها و در پی آن خشکسالی، در تابستان امسال شرایط بسیار سختی برای تالاب هورالعظیم به وجود آورده و باعث مرگ ماهیان و سایر آبزیان و گاومیش‌ها شده است. خشکی هورالعظیم مشکلاتی نیز برای ساکنان حاشیه تالاب در تامین آب شرب دام‌ها به وجود آورده است.  ... “هورالعظیم از بالا آب دارد و در عمق، هیچ!”

Continue Reading ←

ویدئو / انتقال شامپانزه ارم به کنیا

«باران»، شامپانزه باغ وحش ارم، که قرار است امشب از فرودگاه امام (ره) راهی یتیم‌خانه‌ای در کنیا شود، صبح یکشنبه (۱۳ تیر) در مجموعه ارم بدرقه شد. این انتقال بر اساس تصمیم کمیسیون‌های تخصصی حوزه محیط زیست دامپزشکی انجام می‌شود و رایزنی‌ها و اقدامات لازم برای انتقال این شامپانزه با یکی از یتیم‌خانه‌های استاندارد در کنیا انجام شده است.  ... “ویدئو / انتقال شامپانزه ارم به کنیا”

Continue Reading ←

خداحافظی با «باران»؛ بچه شامپانزه باغ وحش ارم/ «باران» به کنیا منتقل می‌شود + فیلم

ماده شامپانزه چهار ساله ارم به نام «باران» امشب به یک مرکز بین‌المللی نگهداری از شامپانزه‌ها در کشور کنیا منتقل می‌شود تا در کنار گروه هم سن خود زندگی کند.  ... “خداحافظی با «باران»؛ بچه شامپانزه باغ وحش ارم/ «باران» به کنیا منتقل می‌شود + فیلم”

Continue Reading ←

هشدار محققان نسبت به ذوب شدن یخ‌های قطبی به دلیل تغییر اقلیم/انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد

رئیس مرکز ملی تحقیقات جنوبگان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با تاکید بر اینکه ذوب شدن یخ‌های قطبی به دلیل تغییر اقلیم موجب به مخاطره افتادن زندگی میلیون‌ها انسان ساحل نشین خواهد شد، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد آب شدن صفحات یخی قطب جنوب می‌تواند به شکل جهشی اتفاق بیفتد و کاملا از کنترل بشر خارج است و این گفته بدان معناست که باید انتشار گازهای گلخانه‌ای به صورت جدی و متحدالشکل جهانی کاهش یابد.  ... “هشدار محققان نسبت به ذوب شدن یخ‌های قطبی به دلیل تغییر اقلیم/انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد”

Continue Reading ←

آسمان صاف تهران/ افزایش غلظت ازن در هوای پایتخت

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده آسمان استان تهران امروز (۱۳ تیرماه) صاف همراه با افزایش دما پیش‌بینی میِ‌شود و افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.  ... “آسمان صاف تهران/ افزایش غلظت ازن در هوای پایتخت”

Continue Reading ←