اعزام هواپیماهای آبپاش به مناطق گرفتار حریق در سیبری

با گسترش گرمای غیرمعمول در مناطقی از روسیه و تشدید آتش سوزی های جنگلی، ارتش این کشور هواپیماهای آبپاش را برای کمک به هزاران نیروی آتش نشان که در حال مبارزه با آتش سوزی های عظیم در سیبری هستند، اعزام کرده است.  ... “اعزام هواپیماهای آبپاش به مناطق گرفتار حریق در سیبری”

Continue Reading ←

تخصیص اعتبار برای مقابله با خشکسالی در زیستگاه های حیات وحش و تالاب ها

هیات وزیران با اختصاص اعتبار برای کمک بلاعوض و پرداخت دیه و تسکین آلام بازماندگان خانواده‌هایی که در اثر وقوع انواع مخاطرات طبیعی از قبیل زلزله، سیل، طوفان و صاعقه طی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت پایان سال ۱۳۹۹ به ویژه سیلاب فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در بیش از ۲۵ استان کشور عزیزان خود را از دست دادند، موافقت کرد.  ... “تخصیص اعتبار برای مقابله با خشکسالی در زیستگاه های حیات وحش و تالاب ها”

Continue Reading ←

وقوع بیش از ۶۰ مورد آتش سوزی جنگلی در غرب آمریکا

به گزارش رسانه های محلی وقوع بیش از ۶۰ مورد آتش سوزی جنگلی در غرب ایالات متحده گزارش شده که گستردگی یکی از آنها بیشتر از وسعت شهر پورتلند است.  ... “وقوع بیش از ۶۰ مورد آتش سوزی جنگلی در غرب آمریکا”

Continue Reading ←

آتش سوزی جنگل‌های نارک و خامی گچساران پس از ۷ شبانه روز همچنان ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی در اکثر نقاط نارک و خامی گچساران به استثنای یک نقطه مهار شده است.  ... “آتش سوزی جنگل‌های نارک و خامی گچساران پس از ۷ شبانه روز همچنان ادامه دارد”

Continue Reading ←

کدام کشورها نسبت به گرمایش جهانی آسیب‌پذیرتر هستند؟

گرم‌شدن کره زمین منجر به افزایش دما در بسیاری از نقاط جهان شده است و محققان در حال بررسی نحوه تاثیر آن بر مرگ‌ومیر ناشی از گرما هستند. نتایج بررسی اخیر موسسه تحقیقاتی بارسلون در اسپانیا (ISGlobal) نشان داد، اگرچه گرم‌شدن زمین، مرگ‌ومیر ناشی از سرما را کاهش می‌دهد اما با افزایش مرگ‌ومیر ناشی از گرما همراه خواهد بود.  ... “کدام کشورها نسبت به گرمایش جهانی آسیب‌پذیرتر هستند؟”

Continue Reading ←

اعزام تیم تخصصی آتش‌نشانی یاسوج برای کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های نارک گچساران

مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام یک تیم ۸ نفره تخصصی برای کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های نارک گچساران خبر داد.  ... “اعزام تیم تخصصی آتش‌نشانی یاسوج برای کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های نارک گچساران”

Continue Reading ←