وزش باد شدید و بارش باران طی سه روز آینده در برخی استان‌ها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد که طی سه روز آینده با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور برای استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.  ... “وزش باد شدید و بارش باران طی سه روز آینده در برخی استان‌ها”

Continue Reading ←

رفع تصرف ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه گفت: با پیگیری های پیاپی واحد حقوقی و همکاری مستمر یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه، بیش از ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه رفع تصرف شد.  ... “رفع تصرف ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان”

Continue Reading ←

وضعیت ناسالم کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۸ و کیفیت هوا در محدوده ‌ناسالم برای گروه‌های حساس است.  ... “وضعیت ناسالم کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس”

Continue Reading ←

ویدئو / از تأثیر واکسن آنفلوآنزا بر کرونا تا ساخت یخ انعطاف‌پذیر

در این شماره از بستۀ اخبار علم و فناوری ایسنا، خبرهایی از تأثیر واکسن آنفولاآنزا در کاهش مشکلات جدی کووید-۱۹، موفقیت محققان در ساخت یخ انعطالف‌پذیر، اعلام زمان در دسترس قرار گرفتن واکسن «هپاتیت C» و دو خبر دیگر را مرور می‌کنیم.  ... “ویدئو / از تأثیر واکسن آنفلوآنزا بر کرونا تا ساخت یخ انعطاف‌پذیر”

Continue Reading ←

چرا آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس مهم است؟

با آغاز فصل گرما رویشگاه‌های زاگرس بار دیگر دچار آتش‌سوزی شده‌اند اما همچنان آمادگی و امکانات کافی جهت اطفای حریق در این رویشگاه مهم و با ارزش کشور – که منزلگاه درختان بلوط است – وجود ندارد.  ... “چرا آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس مهم است؟”

Continue Reading ←