گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در اروپا/ بزرگترین حریقِ کالیفرنیا، خانه‌ها را سوزاند

گزارش‌ها حاکیست حریق در فرانسه در منطقه‌ای به مساحت ۸ کیلومتر مربع گسترش یافته و در برخی مواقع با قطع وسیع برق از جمله در کشورهای هم‌جوار اسپانیا و پرتغال همراه بوده است.  ... “گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در اروپا/ بزرگترین حریقِ کالیفرنیا، خانه‌ها را سوزاند”

Continue Reading ←

آلودگی هوای تهران طی سه روز از تعطیلات + نمودار

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در شهر تهران از۲۹ تیر تا ۳ مرداد کیفیت هوای پایتخت سه روز در شرایط قابل قبول و سه روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.  ... “آلودگی هوای تهران طی سه روز از تعطیلات + نمودار”

Continue Reading ←

کاهش محسوس دمای استان تهران/ بهبود کیفیت هوای پایتخت طی روز

از فردا تا جمعه (۶ تا ۸ مرداد) کاهش محسوس دما در سطح استان تهران دور از انتظار نیست. کیفیت هوای پایتخت نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است اما برقراری شرایط قابل قبول طی روز پیش‌بینی می‌شود.  ... “کاهش محسوس دمای استان تهران/ بهبود کیفیت هوای پایتخت طی روز”

Continue Reading ←

بارش ‌پراکنده در برخی نقاط کشور/ دمای هوای اهواز از ۵۰ درجه عبور می‌کند

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی دو روز آینده در برخی استان‌های کشور بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود، از وزش باد شدید موقتی و کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور خبر داد.  ... “بارش ‌پراکنده در برخی نقاط کشور/ دمای هوای اهواز از ۵۰ درجه عبور می‌کند”

Continue Reading ←

ویدئو / آبِ سد شاه قاسم هم تمام شد

سد شاه قاسم در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و نزدیکی شهر یاسوج، به دلیل بارش‌های کمِ چند سال گذشته در استان، در حال خشک شدن است. ساخت این سد که از نوع خاکی و سرریز آن از نوع نیلوفری است، در سال ۱۳۷۵ به پایان رسید. حجم مخزن این سد که به نام یکی از امام‌زادگان یاسوج نامگذاری شده، ۹ میلیون متر مکعب است و روستاهای «علی‌آباد»، «چنارستان»، بخشی از «سرآبتاوه»، «موردراز» و چند روستای دیگر برای مصارف کشاورزی از آب این سد استفاده می‌کردند. با وجود پیگیری‌های خبرنگار ایسنا برای گفت‌وگو درباره وضعیت و آیندۀ این سد، مسئولان آب منطقه‌ای استان حاضر به گفت‌وگو نشدند.  ... “ویدئو / آبِ سد شاه قاسم هم تمام شد”

Continue Reading ←

۶۸ سال تعرض به کارون/ وزارتخانه‌ای مستقل برای مدیریت منابع آب تشکیل شود

یک پژوهشگر آب و توسعه ‌پایدار ضمن بیان اینکه از سال ۱۳۳۲ روند تعرض و مهندسی تهاجمی نسبت به حوضه آبریز کارون آغاز شده است، پیشنهاد داد: وزارتخانه مستقلی برای مدیریت منابع آب تشکیل شود که تنها مدیریت ‌پایشی را برعهده داشته باشد و تصمیم‌گیری‌های کلان درباره منابع و حوضه‌های آبی را با مشارکت مردم، کشاورزان و تشکل‌های مردم‌نهاد انجام دهد.  ... “۶۸ سال تعرض به کارون/ وزارتخانه‌ای مستقل برای مدیریت منابع آب تشکیل شود”

Continue Reading ←