هشدار هواشناسی نسبت به رگبار و رعدوبرق / احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق در برخی استان‌های کشور و وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر هشدار داد.  ... “هشدار هواشناسی نسبت به رگبار و رعدوبرق / احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها”

Continue Reading ←

عناصر اصلی گوشی‌های همراه کمیاب خواهد شد

با افزایش چشمگیر فروش گوشی‌های هوشمند، سهم این دستگاه‌ها در اتلاف و انتشار کربن نیز افزایش یافته است. تولیدکنندگان باید منابع خود را حفظ کنند زیرا در ۱۰۰ سال آینده ۶ عنصر اصلی تلفن‌های همراه تمام خواهد شد و برای مقابله با مشکل زباله‌های الکترونیکی به تغییر در مدل‌های تجاری و عادات مصرف‌کننده نیاز است. تعمیر گوشی‌ها، کلیدی برای حفظ منابع، مقابله با زباله‌های الکترونیکی و تغییرات آب‌وهوایی و ایجاد اقتصاد مدور برای الکترونیک است.  ... “عناصر اصلی گوشی‌های همراه کمیاب خواهد شد”

Continue Reading ←

تداوم روند افزایش دمای تهران

تداوم روند افزایش دمای هوا در استان تهران تا شنبه (۲ تیر ماه) و افزایش غلظت آلاینده «ازن» و به تبع آن کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز (۳۱ تیر ماه) مورد انتظار است.  ... “تداوم روند افزایش دمای تهران”

Continue Reading ←

رگبار و رعدوبرق در بیش از ۱۰ استان طی روزهای آینده/وزش باد شدید در شرق کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه طی سه روز آینده در برخی استان‌های کشور رگبار و رعدوبرق ‌پیش‌بینی می‌شود، از وزش باد شدید در نوار شرقی کشور طی این مدت نیز خبر داد.  ... “رگبار و رعدوبرق در بیش از ۱۰ استان طی روزهای آینده/وزش باد شدید در شرق کشور”

Continue Reading ←

از خشکسالی اجتماعی- اقتصادی چه می‌دانیم؟

خشکسالی اجتماعی- اقتصادی معمولاً پس از یک دوره بسیار طولانی مدت خشکسالی هواشناسی و هیدرولوژیک اتفاق می‌افتد و موجب قحطی، مرگ و میر و مهاجرت‌های دسته جمعی و گسترده می‌شود.  ... “از خشکسالی اجتماعی- اقتصادی چه می‌دانیم؟”

Continue Reading ←