بدقولی وزارت نیرو در اجرای تعهداتش به شهرداری

در حالی هیات وزیران در سال ۹۵ مصوبه‌ای درخصوص تأمین ۲۰ درصد برق مصرفی وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی از انرژی‌های تجدیدپذیر داشت که نحوه عملکرد وزارت نیرو در زمینه اجرای این مصوبه انتقاداتی را به همراه داشته است و دستگاه‌هایی مانند شهرداری تهران با چالش‌هایی روبرو بوده‌اند.  ... “بدقولی وزارت نیرو در اجرای تعهداتش به شهرداری”

Continue Reading ←

مارمولک‌ها را نکشید

یک فعال زیست محیطی و مدیر مجموعه سرزمین سوسمارهای استان یزد به مناسبت روز جهانی مارمولک در مورد این موجودات که قربانی خرافات و باورهای غلط هستند، گفت: با از بین بردن این موجودات و کاهش جمعیت آن‌ها منجر به افزایش جمعیت حشرات موذی و آفت‌های کشاورزی شدیم.  ... “مارمولک‌ها را نکشید”

Continue Reading ←

احتمال وزش باد شدید در استان تهران/ کیفیت نامطلوب هوای پایتخت طی امروز

احتمال وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان تهران و برقراری هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت طی امروز (۲۴ مردادماه) پیش‌بینی می شود.  ... “احتمال وزش باد شدید در استان تهران/ کیفیت نامطلوب هوای پایتخت طی امروز”

Continue Reading ←

کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما در غالب مناطق کشور

مدیرکل ‍‍پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌های کشور طی هفته جاری، از کاهش نسبی دما در غالب مناطق طی این مدت خبر داد.  ... “کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما در غالب مناطق کشور”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها/ افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هشدار داد.  ... “رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها/ افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در جنوب کشور”

Continue Reading ←

ویدئو / تداوم حریق و سیل در چندین منطقه؛ جهان در سیطره آب و آتش

شمار قربانیان سیل در منطقۀ «دریای سیاه» ترکیه به ۳۸ نفر افزایش پیدا کرد. شمار کلی افراد ناپدید شده در سیل ترکیه هنوز مشخص نیست، اما مردم اسامی ۳۲۹ نفر را به عنوان مفقود شده به مقامات این کشور ارائه داده‌اند. برخی مناطق ژاپن نیز شاهد شکسته شدن رکورد بارندگی هستند و سیل و رانش زمین در استان «ناکازاکی» یک کشته و دو مفقودی بر جای گذاشته است.  ... “ویدئو / تداوم حریق و سیل در چندین منطقه؛ جهان در سیطره آب و آتش”

Continue Reading ←

سیل در ترکیه ۳۸ قربانی گرفت

شمار قربانیان وقوع سیلاب در ترکیه که پیش تر ۲۷ نفر اعلام شده بود به ۳۸ تن افزایش یافته و نیروهای امدادگر همچنان در منطقه دریای سیاه در تلاش برای یافتن اجساد قربانیان و بازماندگان احتمالی این حادثه هستند.  ... “سیل در ترکیه ۳۸ قربانی گرفت”

Continue Reading ←

وزش باد در تهران/برقراری هوای «قابل قبول» در پایتخت

وزش باد و کاهش نسبی دما در استان تهران طی چهار روز آینده و و برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در پایتخت تا اواخر وقت امروز (۲۳ مردادماه) پیش‌بینی می‌شود.  ... “وزش باد در تهران/برقراری هوای «قابل قبول» در پایتخت”

Continue Reading ←