مراسم بزرگداشت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی

مراسم بزرگداشت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی شنبه ۱۲ تیر در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد. در پایان این مراسم دو نهال برای یادبود دو خبرنگار جوان مهشاد کریمی، خبرنگار محیط زیست ایسنا و ریحانه یاسینی، خبرنگار خبرگزاری ایرنا که ۲ تیر ماه در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند در محوطه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کاشته شد.  ... “مراسم بزرگداشت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی”

Continue Reading ←

خاوازی: بیابان‌زایی را نمی‌توان به تغییر دولت‌ها ‌پیوند زد

وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اهمیت ‌پدیده بیابان‌زایی در کشور گفت: این ‌پدیده را نمی‌توان به تغییر دولت‌ها و سمت‌ها ‌پیوند زد و لازم است برنامه مداوم و جامعی برای مقابله با بیابان‌زایی تدوین شود که در همه زمان‌ها مورد توجه باشد.  ... “خاوازی: بیابان‌زایی را نمی‌توان به تغییر دولت‌ها ‌پیوند زد”

Continue Reading ←

آتش‌سوزی‌ در مناطق مرزی مریوان همچنان ادامه دارد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان اعلام‌ کرد که آتش‌سوزی در منطقه دولابی و دره‌وران مریوان با وجود تلاش نیروهای منابع طبیعی، انجمن‌های مردمی و مردم همچنان ادامه دارد.  ... “آتش‌سوزی‌ در مناطق مرزی مریوان همچنان ادامه دارد”

Continue Reading ←

آمارهایی قابل تامل از مناطقی که می‌توانند بیابانی شوند

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، از کاهش حدود ۵۰ درصدی مساحت مناطق واجد شرایط استفاده از مالچ نفتی خبر داد.  ... “آمارهایی قابل تامل از مناطقی که می‌توانند بیابانی شوند”

Continue Reading ←

ویدئو / پناهگاه حیات وحش میانکاله سیاه‌پوش شد

تالاب میانکاله، آخرین بازمانده از منطقه نیمه‌مشجر دریای خزر با مساحتی حدود ۷۰ هزار هکتار در شهرستان بهشهر است که اخیرا بیش از صد هکتارِ آن در آتش‌ سوخت. از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ آتش‌سوزی در این پناهگاه رخ داده که نیروهای آتش‌نشان، فعالان و مردم محلی برای خاموش کردن آن‌ها تلاش می‌کنند. در ۹ مرحله قبلی آتش‌سوزی، ۵۸ هکتار از منطقه آتش گرفت، اما در مرحله دهم ۷۰ هکتار از پناهگاه حیات وحش میانکاله در آتش سوخت. در فاجعه آتش‌سوزی پناهگاه میانکاله، گونه‌های ارزشمند جانوری مانند دراج و قرقاول هم زنده زنده در آتش سوختند.  ... “ویدئو / پناهگاه حیات وحش میانکاله سیاه‌پوش شد”

Continue Reading ←

بیش از ۵۰۰۰ هکتار جنگل هیرکانی به منابع طبیعی بازگشت

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: حکم قطعی بازگشت ۵۱۰۳ هکتار از جنگل‌های هیرکانی آق مشهد ساری به منابع طبیعی صادر و ابلاغ شده است.  ... “بیش از ۵۰۰۰ هکتار جنگل هیرکانی به منابع طبیعی بازگشت”

Continue Reading ←

هشدار هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌های موسمی

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی و وزش باد شدید و مواج شدن دریای عمان و تنگه هرمز هشدار داد.  ... “هشدار هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌های موسمی”

Continue Reading ←

تاثیر کربن سیاه تولید شده در اطراف تهران بر آلودگی هوای پایتخت

ذرات کربن سیاه به عنوان یکی از آلاینده‌های هوای شهر تهران مورد پایش قرار می‌گیرند. اما منابع انتشار این ذرات کدام هستند؟  ... “تاثیر کربن سیاه تولید شده در اطراف تهران بر آلودگی هوای پایتخت”

Continue Reading ←

جولان گربه‌ها در یکی از مناطق استرالیا ممنوع شد

یکی از ویژگی‌های جذاب شهر ملبورن استرالیا و اطراف آن گربه‌هایی است که در خیابان‌ها جولان می‌دهند اما بر اساس یک دستورالعمل جدید قرار است مقررات «منع تردد گربه» در یکی از مناطق آن به اجرا گذاشته شود.  ... “جولان گربه‌ها در یکی از مناطق استرالیا ممنوع شد”

Continue Reading ←