آزادسازی زمین‌های مهرآباد دماوند به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان

روز گذشته با احکام قضایی ۶۰ هزار متر مربع از اراضی مهرآباد دماوند به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان از دست زمین خواران آزاد شد.  ... “آزادسازی زمین‌های مهرآباد دماوند به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در ۱۳ استان/ احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در ۱۳استان و احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها هشدار داد.  ... “رگبار و رعد و برق در ۱۳ استان/ احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها”

Continue Reading ←

شناسایی بیش از ۲۰۰۰ منبع آلاینده آب و خاک تهران

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در اطلس جامع محیط زیست شهر تهران ۲۱۱۹ منبع آلاینده آب و خاک شناسایی و پایش شده است.  ... “شناسایی بیش از ۲۰۰۰ منبع آلاینده آب و خاک تهران”

Continue Reading ←

ساخت دستگاه نظارت و اعلام حریق با کمک انرژی خورشیدی

دستگاه نظارت و اعلام حریق خورشیدی به منظور جلوگیری از آتش سوزی های وسیع برای نخستین بار در کشور در پژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شد.  ... “ساخت دستگاه نظارت و اعلام حریق با کمک انرژی خورشیدی”

Continue Reading ←

احداث پارک آبخیز در منطقه ۲۲ تهران

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و شهرداری منطقه ۲۲ تهران در جهت مدیریت حوزه‌های آبخیز شهری و توسعه پایدار کانون های جمعیتی کشور و به منظور تامین بسترهای لازم احداث پارک آب خیز و گسترش کمربند سبز تفاهمنامه همکاری امضا کردند.  ... “احداث پارک آبخیز در منطقه ۲۲ تهران”

Continue Reading ←

ویدئو / کاهش حجم آب در سد «مجن» شاهرود

سد مجن شاهرود از نوع سدهای تنظیمی – مخزنی است. طول تاج این سد ۲۷۶ و عرض آن هشت متر، عرض کف ۱۶۰ متر، ارتفاع از بستر ۳۸ متر و حجم قابل تنظیم مخزن ۴.۷۵ میلیون مترمکعب آب است. سد مجن در فروردین سال گذشته سرریز کرد، ولی در حال حاضر میزان پرشدگی سد به حدود ۷۷.۵ درصد رسیده است. با کاهش ۴۵ درصدی بارندگی در سال آبی جاری در استان سمنان، حجم آب این سد به ۲.۶۴ میلیون متر مکعب رسیده است.  ... “ویدئو / کاهش حجم آب در سد «مجن» شاهرود”

Continue Reading ←

۳۰ میلیارد دلار خسارت ناشی از مخاطرات طبیعی در ایران و منطقه

رییس سازمان فضایی ایران گفت: در گزارشی آمده بود که هم ایران و هم منطقه طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۳۰ میلیارد دلار خسارت ناشی از مخاطرات طبیعی داشته اند.  ... “۳۰ میلیارد دلار خسارت ناشی از مخاطرات طبیعی در ایران و منطقه”

Continue Reading ←

فرونشست زمین در ۴۴ منطقه و ۱۰۹ نقطه کشور زنگ خطری برای مسؤولان و مردم

رییس سازمان نقشه برداری کشور گفت: در صورت تداوم روند برداشت آب در ۴۴ منطقه و ۱۰۹ نقطه کشور که اعلام کرده‌ایم دچار فرونشست شده‌اند، قابل جبران نخواهد بود.  ... “فرونشست زمین در ۴۴ منطقه و ۱۰۹ نقطه کشور زنگ خطری برای مسؤولان و مردم”

Continue Reading ←

همکاری چهار دستگاه برای تولید هشدارهای مربوط به بلایای طبیعی

رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه بین چهار دستگاه اجرایی گفت: مخاطرات بی‌شماری از جمله سیل، فرونشست زمین و …کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند که استفاده از داده‌ها و اطلاعات دستگاه‌ها و تولید محصولات مشترک می‌تواند در پیشگیری، پیش‌بینی و مدیریت بحران کمک شایانی کند.  ... “همکاری چهار دستگاه برای تولید هشدارهای مربوط به بلایای طبیعی”

Continue Reading ←