هشدار درباره تصفیه‌های خانگی در بحران آب

رئیس بخش آبیاری و زهکشی مؤسسه تحقیقات فنی مهندسی کشاورزی با بیان اینکه سیستم تصفیه‌های خانگی، سیستم لجن فعال هستند گفت: باید به بهره برداری از تصفیه خانه‌ها توجه کرد و صنعت جدید تولید نکنیم و پساب‌ها را مصرف کنیم.  ... “هشدار درباره تصفیه‌های خانگی در بحران آب”

Continue Reading ←

ناتوانیِ جنگل های آمازون در جذب کربن به خاطر تغییر اقلیم

براساس یک مطالعه تازه، قطع جنگل و تغییر اقلیم به توانایی جنگل های بارانی آمازون برای جذب کربن آسیب جدی رسانده به طوری که بخش های قابل توجهی از آن بیش از آنکه دی اکسید کربن جذب کند، این گاز را دفع می کند.  ... “ناتوانیِ جنگل های آمازون در جذب کربن به خاطر تغییر اقلیم”

Continue Reading ←

تالاب‌ها حال خوشی ندارند

مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تالاب‌های ما حال خوشی ندارند گفت: مسئله حق آبه تالاب‌ها مهمترین و اصلی ترین موضوعی است که در سازمان در حال پیگیری هستیم.  ... “تالاب‌ها حال خوشی ندارند”

Continue Reading ←

بارندگی شدید و سیل در اروپا / مرگ ۶۷ نفر در آلمان و بلژیک

در پی بارندگی شدید و سیل بی سابقه در چندین کشور اروپایی که باعث طغیان شدید رودخانه ها شده است، دست کم ۶۷ نفر در آلمان و بلژیک جان خود را از دست داده اند و در بسیاری مناطق روال زندگی عادی مختل شده است.  ... “بارندگی شدید و سیل در اروپا / مرگ ۶۷ نفر در آلمان و بلژیک”

Continue Reading ←

بارش باران در تهران و ۱۶ استان دیگر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق تهران و ۱۶ استان دیگر طی امروز (جمعه ۲۵ تیر) و دو روز آینده خبر داد.  ... “بارش باران در تهران و ۱۶ استان دیگر”

Continue Reading ←

وقوع حریق در ۸۸ هکتار از مناطق چهارگانه تهران از ابتدای سال جاری

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۲۵ مورد اطفای حریق در مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست استان تهران انجام شده است، اظهار کرد: تا ۵ تیر ماه ۲۴ مورد حریق اطفا شد و ۸۸ هکتار از مراتع طبیعی و اراضی ملی این استان دچار آتش‌سوزی شدند.  ... “وقوع حریق در ۸۸ هکتار از مناطق چهارگانه تهران از ابتدای سال جاری”

Continue Reading ←

نفس‌هایی که به پرداخت «حق محیط زیست» بند است

یک روز جوجه فلامینگوهای دریاچه بختگان،‌ روز دیگر ماهیان هورالعظیم تلف می‌شوند و حالا حیات ساکنان استان‌های مجاور دریاچه نمک تهدید می‌شود چون وزارت نیرو حاضر به پرداخت کامل حق‌آبه تالاب‌ها نیست و صنعت و کشاورزی اولویت بیشتری دارد.  ... “نفس‌هایی که به پرداخت «حق محیط زیست» بند است”

Continue Reading ←

ماجرای تصویر پروفایل مشترک خوزستانی‌ها چیست؟

در روزهای گذشته مطالبی در فضای مجازی مبنی بر صدور مجوز محیط زیستی پروژه انتقال آب خوزستان به صورت محرمانه منتشر شده که واکنش خوزستانی‌ها و فعالان محیط زیست را در پی داشته است.  ... “ماجرای تصویر پروفایل مشترک خوزستانی‌ها چیست؟”

Continue Reading ←