«تنهایی» با محیط زیست در تلویزیون

مستند «تنهایی» با موضوع محیط زیست و موضوعاتی چون ریزگرد، آب و خشکسالی، تالاب‌های شادگان و هورالعظیم، شکارچی، محیط بان، جنگلبان، جنگل نشین، آلودگی هوا و … به روی آنتن می رود.  ... “«تنهایی» با محیط زیست در تلویزیون”

Continue Reading ←

همه آب رهاسازی شده، به هورالعظیم نرسیده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان، تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب روانه تالاب هورالعظیم شده است ولی ما هیچ سیستم پایشی برای نظارت بر این موضوع نداریم و اگر فرض کنیم این میزان آب در تالاب رهاسازی شده است نیز قطعا این میزان آب وارد تالاب نشده است زیرا در بالادست تالاب برداشت غیرمجاز بسیار زیاد است.  ... “همه آب رهاسازی شده، به هورالعظیم نرسیده است”

Continue Reading ←

جایگاه شامپانزه‌های باغ وحش ارم اصلاح شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص وضعیت شامپانزه‌های باغ وحش ارم گفت: هیچ جای دنیا دیگر شامپانزه‌ها را به این شکل در قفس نگهداری نمی‌کنند و باید در فضاهای باز نگهداری شوند و انتظار داریم مجموعه ارم در آینده‌ای نزدیک وضعیت این شامپانزه‌ها را تعیین تکلیف کند.  ... “جایگاه شامپانزه‌های باغ وحش ارم اصلاح شود”

Continue Reading ←

همدردی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی با ایسنایی ها

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی به همراه مدیرکل امور راهبری این نهاد، برای ادای احترام و ابراز تسلیت به خاطر فقدان خبرنگار جوان ایسنا که در حادثه واژگونی اتوبوس جان خود را از دست داد، در محل این خبرگزاری حاضر شدند.  ... “همدردی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی با ایسنایی ها”

Continue Reading ←

رونمایی از “مایسا” در باغ وحش ارم

چند سال پیش یک جفت فیل نر و ماده از سریلانکا به باغ وحش ارم آورده شد. با تلاش دامپزشکان این مجموعه بعد از چند سال اولین بچه این جفت در باغ وحش ارم به دنیا آمد و سه‌شنبه ۱۵ تیر مراسم رونمایی از این بچه‌فیل برگزار شد. نام این بچه‌فیل مایسا است.  ... “رونمایی از “مایسا” در باغ وحش ارم”

Continue Reading ←

مواجهه کارشناسان محیط زیست با آلودگی‌های کرونایی/ در اولویت واکسیناسیون قرار بگیریم

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: تمام آلودگی‌های موجود در نهایت به محیط زیست ختم می‌شود و کارشناسان محیط زیست فاضلاب‌ها و پسماندها را پایش می‌کنند و در مواجهه مستقیم با آلودگی کرونایی هستند بنابراین لازم است کارشناسان محیط زیست در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.  ... “مواجهه کارشناسان محیط زیست با آلودگی‌های کرونایی/ در اولویت واکسیناسیون قرار بگیریم”

Continue Reading ←

ویدئو / برداشت انگور در روستای غزاویه بزرگ خوزستان

برداشت انگور در روستای «غزاویه بزرگ» شهرستان کارون آغاز شده است و کشاورزان این روزها در حال چیدن و بسته‌بندی و انتقال محصول انگور خود از تاکستان‌ها هستند. از تاکستان‌های این روستا دو نوع انگور یاقوتی و عسکری برداشت می‌شود. انگور شهرستان کارون یکی از نوبرانه‌ترین انگورهایی است که در ایران برداشت می‌شود.  ... “ویدئو / برداشت انگور در روستای غزاویه بزرگ خوزستان”

Continue Reading ←

بررسی فاجعه‌ای عمیق‌تر از واژگونی اتوبوس خبرنگاران

فاجعه یک بحث است و بررسی ابعاد آن بحثی دیگر. حالا چند روزی از فاجعه واژگونی اتوبوس خبرنگارانِ محیط زیست در ارومیه گذشته. مرثیه‌سرایی‌ها به پایان رسیده و ظاهرا زمان بررسی ابعاد فاجعه رسیده است. نیازی به توضیح نیست که واژگونی این اتوبوس، اتفاقی است غم‌بار ولی آنچه قابل تامل‌تر است، لایه‌های پنهانی است که در روزهای آغازین، فرصتی برای مُداقه درباره آنها وجود نداشت. از جمله این لایه‌های پنهان، رفتاری است که مسئولانِ دخیل در این فاجعه با بازماندگان در پیش گرفتند، رفتاری که نمونه کوچکی است از رفتارهایی که متاسفانه در جامعه ما از سوی برخی از مسئولان، به امر مرسومی تبدیل شده است.  ... “بررسی فاجعه‌ای عمیق‌تر از واژگونی اتوبوس خبرنگاران”

Continue Reading ←

افزایش دمای هوا و «ازن» در استان تهران/ کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز

تداوم روند افزایش دما در استان تهران تا فردا (۱۶ تیر) و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق ‌پایتخت ‌پیش‌بینی می‌شود.  ... “افزایش دمای هوا و «ازن» در استان تهران/ کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز”

Continue Reading ←