بر اساس شاخص خشکسالی، خوزستان به طبیعت بدهکار است

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به شاخص خشکسالی در ۱۰ سال گذشته، گفت: بر اساس این شاخص، به طبیعت بدهکار هستیم و در حوضه‌های آبریز اندیکا، ایذه، کارون بزرگ، مارون و جنوب استان خوزستان به شدت کاهش بارندگی، افزایش دما و تبخیر داشته‌ایم.  ... “بر اساس شاخص خشکسالی، خوزستان به طبیعت بدهکار است”

Continue Reading ←

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی به‌صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در برخی استان‌های کشور هشدار داد.  ... “هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها”

Continue Reading ←

کاهش ۵۴ درصدی بارندگی در کشور / در مناطق پربرف هم برفی وجود ندارد

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به شرایط خشکسالی گفت: بارندگی در سطح کشور امسال ۵۴ درصد کاهش پیدا کرده است و حتی برخی از استان‌ها با کاهش بیش از ۹۰ درصدی بارش مواجه بودند.  ... “کاهش ۵۴ درصدی بارندگی در کشور / در مناطق پربرف هم برفی وجود ندارد”

Continue Reading ←

بیش از یک‌ میلیون نفر در جهان، قربانیِ حوادث طبیعیِ ۵ سال گذشته

سازمان جهانی هواشناسی که ده‌ها سال است داده‌های آب و هوایی را بررسی می‌کند می‌گوید: تغییرات آب و هوایی چه با افزایش حوادث طبیعی و چه با تأثیر بر اقتصاد، بر زندگی انسانها تأثیرات شدید برجا می‌گذارد.  ... “بیش از یک‌ میلیون نفر در جهان، قربانیِ حوادث طبیعیِ ۵ سال گذشته”

Continue Reading ←

احتمال تداوم خشکسالی تا زمستان

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دمای کشور امسال ۱ درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال است، گفت: خشکسالی طی تابستان امسال تداوم ‌پیدا خواهد کرد و احتمال می‌رود که تا زمستان سال جاری نیز ادامه داشته باشد.  ... “احتمال تداوم خشکسالی تا زمستان”

Continue Reading ←

بیش از ۲۰۰ قربانیِ سیل در اروپا و احتمال افزایش تلفات

وقوع شدیدترین حادثه سیل و طغیان رودخانه ها در هفته گذشته در اروپای مرکزی که طی دهه های اخیر بی سابقه بوده، مردم این منطقه را در بهت فرو برده و آثار تخریب و خسارات گسترده ناشی از آن در سراسر غرب آلمان و شرق بلژیک مشهود است.  ... “بیش از ۲۰۰ قربانیِ سیل در اروپا و احتمال افزایش تلفات”

Continue Reading ←

تا ۱۰ سال آینده دشت قزوین به کویر تبدیل خواهد شد

به گفته معاون بهره‌‎برداری و توسعه منابع آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با روند فعلی مصرف آب، طی ۱۰ سال آینده دشت آبرفتی قزوین بی آب شده و به کویر تبدیل خواهد شد.  ... “تا ۱۰ سال آینده دشت قزوین به کویر تبدیل خواهد شد”

Continue Reading ←

ماندگاری هوای گرم استان تهران تا فردا/ کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت

ماندگاری هوای گرم در استان تهران تا فردا (۳ مرداد) و کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.  ... “ماندگاری هوای گرم استان تهران تا فردا/ کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت”

Continue Reading ←