طرح ضربت ۳ کشور آسیایی برای مقابله با قاچاق حیات وحش

پایان امسال (۲۰۲۱) در منطقه‌ای بین اندونزی، مالزی و فیلیپین گروه ضربت جدیدی برای مقابله با راهزنی دریایی، آدم‌ربایی و قاچاق دریایی جانوران وحشی تشکیل می‌شود.  ... “طرح ضربت ۳ کشور آسیایی برای مقابله با قاچاق حیات وحش”

Continue Reading ←

ته سیگار راننده بی‌احتیاط، ۴۰۰ هکتار از پارک طبیعی اسپانیا را خاکستر کرد

آتش‌نشانان اعلام کردند که آتش‌سوزی گسترده حداقل ۴۰۰ هکتار از یک پارک طبیعی کاتالونیا را در نزدیکی مرز فرانسه و اسپانیا ویران کرده است.  ... “ته سیگار راننده بی‌احتیاط، ۴۰۰ هکتار از پارک طبیعی اسپانیا را خاکستر کرد”

Continue Reading ←

رونمایی از اولین ایستگاه شارژ خورشیدی خودرو برقی کشور در البرز

اولین ایستگاه شارژ خورشیدی خودرو برقی کشور روز یکشنبه ۲۷ تیرماه در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) رونمایی شد. این دستگاه، شارژر کننده خودروی‌های برقی است که در کنار شارژرهای سریعی که قبلا تولید شده قرار می‌گیرد. نکته متمایز این دستگاه شارژ این است که تامین انرژی آن از طریق سلول‌های خورشیدی و انرژی پاک است.  ... “رونمایی از اولین ایستگاه شارژ خورشیدی خودرو برقی کشور در البرز”

Continue Reading ←

تداوم رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/در حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنید

سازمان هواشناسی نسبت به تداوم رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک هشدار داد و توصیه کرد که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود..  ... “تداوم رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/در حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنید”

Continue Reading ←

تشکیل کارگروه تشدید مبارزه با قاچاق چوب شمال کشور

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تشکیل کارگروه تشدید مبارزه با قاچاق چوب ویژه استان‌های شمالی کشور خبر داد.  ... “تشکیل کارگروه تشدید مبارزه با قاچاق چوب شمال کشور”

Continue Reading ←

انرژی‌های تجدیدپذیر فقط ۸ درصد نیاز برق جهان را تامین می‌کنند

در سال‌های اخیر میزان انتشار کربن از نیروگاه‌های سراسر جهان کاهش یافته است اما در ۱۸ ماه آینده بازگشت چشمگیری خواهند داشت.  ... “انرژی‌های تجدیدپذیر فقط ۸ درصد نیاز برق جهان را تامین می‌کنند”

Continue Reading ←

تکذیب صدور اطلاعیه «نقشه بارندگی در ۷۲ ساعت آینده»

سازمان هواشناسی اعلام کرد: اطلاعیه‌ای با عنوان «نقشه بارندگی در طول ۷۲ ساعت آینده و ایران پرباران ترین کشور آسیا و اروپا در ۱۶ روز آینده » توسط سازمان هواشناسی کشور تکذیب می‌شود.  ... “تکذیب صدور اطلاعیه «نقشه بارندگی در ۷۲ ساعت آینده»”

Continue Reading ←

۵۶۰ پاسگاه‌ محیط‌بانی کشور به مبدل‌های انرژی خورشیدی مجهز می‌شوند

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌ زیست از تجهیز ۵۶۰ پاسگاه محیط‌بانی در سراسر کشور به مبدل‌های انرژی خورشیدی برای تولید برق و پشتیبانی از سیستم‌های بی‌سیم خبر داد.  ... “۵۶۰ پاسگاه‌ محیط‌بانی کشور به مبدل‌های انرژی خورشیدی مجهز می‌شوند”

Continue Reading ←

«فاضلاب»، علت استشمام بوی نامطبوع در شهر جدید پرند

درپی استشمام بوی نامطبوع در اواخر فروردین ماه سال جاری در شهر جدید ‌پرند و انجام کار کارشناسی از سوی دستگاه‌های مسوول، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده علت اصلی این موضوع فاضلاب ورودی به رودخانه شوراست که به‌صورت پراکنده هرز می‌رود و به تصفیه‌خانه منتقل نمی‌شود.  ... “«فاضلاب»، علت استشمام بوی نامطبوع در شهر جدید پرند”

Continue Reading ←

افزایش دمای استان تهران/ کاهش کیفیت هوا در مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت

روند افزایش دمای هوا در استان تهران و کاهش کیفیت هوای در مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ‌طی امروز (۲۷ تیرماه) پیش‌بینی می‌شود.  ... “افزایش دمای استان تهران/ کاهش کیفیت هوا در مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت”

Continue Reading ←