کاهش دمای استان تهران تا ۸ درجه سانتیگراد/ افزایش غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت

کاهش دمای استان تهران تا ۸ درجه سانتیگراد و افزایش غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت طی امروز (۷ مردادماه) پیش‌بینی می‌شود.  ... “کاهش دمای استان تهران تا ۸ درجه سانتیگراد/ افزایش غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت”

Continue Reading ←

بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور از هفته آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور در هفته آینده گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های واقع در نوار شمالی و مناطقی از شمال غرب کشور، آسمان صاف و جو پایدار است.  ... “بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور از هفته آینده”

Continue Reading ←

ببر مازندران آخرین گونه منقرض شده در ایران است؟

۲۹ جولای مصادف با ۷ مرداد امسال روز جهانی ببر؛ بزرگترین جانور از تیره گربه‌سانان و بومی آسیا است که به خطوط سیاه رنگ عمودی روی خز نارنجی بدنش معروف است. حدود نیم قرن ‌پیش ایران زیستگاه یکی از زیستگاه‌های زیرگونه‌ ببر یعنی ببر مازندران (ببر هیرکانی) بود اما این گونه به‌د دلایل مختلفی منقرض شد.  ... “ببر مازندران آخرین گونه منقرض شده در ایران است؟”

Continue Reading ←

۵ نکته درباره انواع خشکسالی و پیامدهای آن

خشکسالی یکی از مهمترین مخاطرات جوی است که به‌طور خزنده در سطح جهان شکل گرفته است و به صورت منطقه‌ای عمل می‌کند و پایان آن نامعلوم وچگونگی وقوع و اثرات آن در هر ناحیه با ناحیه دیگر متفاوت است.  ... “۵ نکته درباره انواع خشکسالی و پیامدهای آن”

Continue Reading ←