ویدئو / آب زاینده‌رود در گذر از نصف جهان

با اتمام بُنش آب برای باغات غرب اصفهان، خروجی سد نکوآباد (مبارکه) از شامگاه ۱۹ تیر با هدف توزیع آب کشاورزی افزایش یافت و آب زاینده‌رود به سمت شرق اصفهان جاری شد. زاینده‌رود با هدف تأمین نیاز آبی باغات شرق، دامداری‌ها و آبیاری کشت‌های ریشه‌ای این منطقه به مدت ۱۰ روز در اصفهان جریان خواهد داشت. ذخیره سد زاینده‌رود ۳۸۸ میلیون مترمکعب است و ورودی این سد طی امروز (یکشنبه – ۲۰ تیرماه) ۱۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی سد ۷۵ مترمکعب بر ثانیه است. از مهر ماه سال گذشته تا امروز یعنی به مدت ۱۰ ماه، هیچ آبی در زاینده‌رود اصفهان جاری نبوده است  ... “ویدئو / آب زاینده‌رود در گذر از نصف جهان”

Continue Reading ←

برآورد خسارت ۴۰۰ هکتاری آتش سوزی جنگلهای نارک گچساران

یک فعال محیط زیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برآورد اولیه از میزان خسارات وارده ناشی از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع «نارک» گچساران بیش از ۴۰۰ هکتار است.  ... “برآورد خسارت ۴۰۰ هکتاری آتش سوزی جنگلهای نارک گچساران”

Continue Reading ←

۲ بیماری که بیشترِ مناطق جهان را تهدید خواهند کرد

گرمایش زمین اگرچه برای بسیاری، مایه دردسر است اما برای پشه‌های ناقل دو بیماریِ مالاریا و تب دنگ، فرصتی مناسب محسوب می‌شود چرا که این پشه‌ها با ادامه “زمین‌گرمایی”، اکثر مناطق جهان را تهدید خواهند کرد.  ... “۲ بیماری که بیشترِ مناطق جهان را تهدید خواهند کرد”

Continue Reading ←

ویدئو / حسین‌آباد کالپوش، دو سال پس از رانش زمین

بارش سنگین برف در آخرین روزهای زمستان سال ۹۷ باعث رانش شدید زمین در بخش‌هایی از روستای «حسین‌آباد» در بخش کالپوش شهرستان میامی استان سمنان شد. رانش زمین در فروردین سال ۱۳۹۸ با سست شدن بافت خاک در منطقه پیشروی کرد و باعث تخریب بیش از ۲۰۰ خانه روستایی و مراکز اداری و خدماتی شد. پس از دو سال اما هنوز تکلیف نیمی از خانه‌های ساکنان این منطقه روشن نیست و برخی از آنها بیش از دو سال است که در ویرانه خانه قبلی یا زیر سقف‌های ترک‌خورده زندگی می‌کنند.  ... “ویدئو / حسین‌آباد کالپوش، دو سال پس از رانش زمین”

Continue Reading ←

تصویب یک فوریت ممنوعیت حیوان گردی در محل بازی کودکان در بوستان های پایتخت

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۲ رأی موافق با یک فوریت طرح “جداسازی محل گردش حیوانات خانگی از محل بازی کودکان در بوستان های شهر تهران” موافقت کردند.  ... “تصویب یک فوریت ممنوعیت حیوان گردی در محل بازی کودکان در بوستان های پایتخت”

Continue Reading ←

هشدار ورود موج شدید گرما به غرب آمریکا

دمای هوا در دو ایالت کالیفرنیا و نوادا در غرب آمریکا به دلیل موج گرما در حال افزایش است به طوری که امکان تکرار یا ثبت رکوردهای تازه گرما در برخی نقاط وجود دارد و مقام ها به مردم هشدار داده اند که در فضاهای خنک روزها را سپری کنند.  ... “هشدار ورود موج شدید گرما به غرب آمریکا”

Continue Reading ←