پروتکل سفرهای نوروزی تهیه می‌شود/شرایط بازگشت ایرانیان مقیم اروپا را فراهم کنیم

به گزارش ایسنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه صبح شنبه (۱۱ بهمن) ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق گزارش‌های ارائه در این جلسه پیرامون وضعیت ایران در زمینه مقابله با کرونا نسبت به سایر کشورهای جهان، وضعیت ایران نسبت به سایر کشورهای جهان نسبتاً بهتر است. وی در مورد سفرها در ایام تعطیلات و نوروز نیز گفت: قرار بر این شد تا یکسری پروتکل‌ها تهیه شود و سفرها در قالب تورها انجام بگیرد یا اگر قرار است به‌صورت شخصی سفری انجام شود مقصد معین شود. عضو ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: در ایام عید نوروز سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و تنها در مناطق زرد و آبی، آن‌هم به‌شرط دادن تست کرونا، سفر امکان‌پذیر است و اگر تست فردی مثبت باشد از سفر کردن آن شخص جلوگیری شود و ترددها نیز یک ساعت کاهش یابد. وی به ساماندهی دست‌فروش‌ها اشاره کرد و گفت: زندگی دست‌فروش‌ها  ... “پروتکل سفرهای نوروزی تهیه می‌شود/شرایط بازگشت ایرانیان مقیم اروپا را فراهم کنیم”

Continue Reading ←

کشف مجسمه‌های تاریخی در قبری در یونان

به گزارش ایسنا و به نقل از لایو ساینس، دو مجسمه که به قرن چهارم پیش از میلاد بازمی‌گردند در یک قبر باستانی در حالی کشف شدند که اثری از سر این مجسمه‌ها نبود. این دو مجسمه از جنس مرمر سفید ساخته شده‌اند و به طور اتفاقی در جریان ساخت سالنی برای شهر «پآنیا» واقع در شرق «آتن» کشف شدند. این مجسمه‌ها  یک زن را درحالی که بر روی صندلی مجلل نشسته و خدمتکارش را درحالی که ایستاده است به تصویر می‌کشند. کارشناسان معتقدند این مجسمه‌ها شاید برای تعیین موقعیت مکانی آرامگاه زنی که بر روی صندلی نشسته شده است ساخته شده‌اند. این مجسمه یکی از چندین مجسمه‌ مرمر مخصوص آرامگاه در قرن چهارم پیش از میلاد است که تاکنون کشف شده است. نمونه‌های مشابهی از این مجسمه پیش‌تر در معبد و گورستان‌های باستانی یونان کشف شده است. مجسمه‌های مخصوص آرامگاه اغلب اعضای خانواده را در کنار یکدیگر و یا فرد ثروتمند  ... “کشف مجسمه‌های تاریخی در قبری در یونان”

Continue Reading ←

محدودیت سفر به ایران شدیدتر شد

به گزارش ایسنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بودجه سال ۹۹ ورود ۱۰ میلیون توریست را به کشور پیش‌بینی کرده بود اما با شیوع ویروس کرونا، تعلیق پروازهای بین‌المللی، بسته شدن مرزهای زمینی و توقف صدور ویزای توریستی، آن برآوردها به‌هم ریخت. طبق آماری که معاونت گردشگری از نیروی انتظامی گرفته و در اختیار این خبرگزاری قرار داده است، از اسفندماه ۹۸ که ویروس کرونا به ایران سرایت کرد تا پایان مردادماه ۹۹ نزدیک به ۲۶۲ هزار مسافر خارجی به ایران وارد شدند. گمرک ایران هم تایید کرده تردد مسافران ورودی از مرزهای زمینی، ریلی و هوایی۸۴.۵۷ درصد کاهش داشته است. معاون آمار دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک گفته که از ابتدای سال ۹۹ تا پایان ماه آذر، جمعا دو میلیون و ۷۰۷ هزار و ۱۳۴ مسافر به کشور وارد شده‌اند که فقط ۳۱۸ هزار و ۹۶۵ نفرشان تبعه خارجی بوده‌اند. وزارت امور خارجه گفته که  ... “محدودیت سفر به ایران شدیدتر شد”

Continue Reading ←

اعمال محدودیت‌های سفری جدید در آلمان

به گزارش ایسنا و به نقل از دویچه وله، کسانی که قصد دارند از کشورهایی که انواع جدید ویروس کرونا در آن‌ها گسترش پیدا کرده است به آلمان سفر کنند با محدودیت‌های سفری مواجه خواهند شد. این محدودیت مسافران کشورهای بریتانیا، ایرلند، برزیل، پرتغال و آفریقای جنوبی را شامل می‌شود. بر اساس این محدودیت‌های موقتی، علاوه بر آزمایش‌ها و قرنطینه‌های کنونی، از روز شنبه ورود مسافران از کشورهایی که انواع ویروس کرونا در آن‌ها شیوع پیدا کرده است به آلمان ممنوع خواهد شد. این محدودیت سفر از طریق هواپیما، قطار، اتوبوس و همچنین سفر با کشتی را شامل می‌شود. از روز یکشنبه نیز این محدودیت بر کشورهای کوچک آفریقایی «لسوتو» و «اسواتینی» اعمال خواهد شد. این محدودیت‌ها تا ۱۷ فوریه ادامه خواهند داشت. البته استثناهایی برای این محدودیت‌ها در نظر گرفته شده که سفر کسانی که حق اقامت در آلمان دارند از جمله آن‌هاست. انتهای پیام  ... “اعمال محدودیت‌های سفری جدید در آلمان”

Continue Reading ←

سامانه ای برای پایش مخاطرات طبیعی و زیست محیطی

به گزارش ایسنا، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از تولید این سامانه مبتنی بر فناوری‌های ژئوماتیک (سنجش از دور و GIS)، در تلاش است تا شناسایی و پایش پدیده‌های طبیعی با سرعت و دقت بیشتری انجام شود و در اختیار کاربران قرار گیرد. منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این محصول فناورانه، گفت: این سامانه هوشمند پایش ماهواره‌ای، محصول یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که با حمایت گروه ژئوماتیک ستاد تکامل یافته است. وی افزود: در حال حاضر این سامانه در قالب نرم‌افزار وب و موبایل با امکانات ویژه آماده بهره‌برداری است. این سامانه با دریافت و پردازش تصاویر ماهواره‌ای از طریق فناوری سنجش از دور با روش‌هایی کاملا بومی، آشکارسازی پدیده‌ها را میسر کرده است. به گفته منطقی، این محصول، با تبدیل داده‌های دریافتی از ماهواره‌ها به اطلاعات مکان‌محور، امکان ارائه خدمات  ... “سامانه ای برای پایش مخاطرات طبیعی و زیست محیطی”

Continue Reading ←

عرضه سامانه دانش‌بنیان برای پایش مخاطرات طبیعی و زیست محیطی

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان سامانه‌ای در قالب نرم‌افزار و وب موبایل برای پایش مخاطرات زیست محیطی و سیل ارائه کردند که در حوزه‌های کشاورزی، پایش آلاینده‌های زیست محیطی و جنگلبانی کاربرد دارد.  ... “عرضه سامانه دانش‌بنیان برای پایش مخاطرات طبیعی و زیست محیطی”

Continue Reading ←

بارش برف و باران و وزش باد شدید/ در ترددهای کوهستانی احتیاط کنید

سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش باران و برف طی امروز(۱۱ بهمن ماه) نسبت به وزش باد شدید در ۱۶ استان کشور هشدار داد و احتیاط در انجام فعالیت‌های کوهنوردی، ترددهای کوهستانی و لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدر را توصیه کرد.  ... “بارش برف و باران و وزش باد شدید/ در ترددهای کوهستانی احتیاط کنید”

Continue Reading ←

کشف کوزه‌ای مملو از سکه‌های تاریخی نادر در ترکیه

به گزارش ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، بیش از ۶۵۰ سکه تاریخی رومی در محوطه باستان‌شناسی پنج‌هزارساله در ترکیه کشف شده است. این مجموعه سکه‌ها در شهر باستانی «آیزانوی» واقع در «کوتاهیه» کشف شده است؛ شهری که با شهر باستانی مشهور «اِفِسُس» مقایسه می‌شود. به گفته باستان‌شناسان این ۶۵۱ سکه نقره به دوران امپراتور «آگوستوس» بازمی‌گردند و گمان می‌رود از متعلقات یک سرباز عالی‌رتبه بوده باشند. «الیف اوزر» استاد دانشگاه و باستان‌شناس می‌گوید: «این مجموعه سکه‌ها یک آلبوم سکه از قرن پایانی جمهوری روم هستند. این مجموعه سکه‌های خاص و نادری را شامل می‌شود.» این سکه‌های تاریخی در یک کوزه که در میان صفحه‌های رسی قرار گرفته بود کشف ‌شده است. شهر باستانی «آیزانوی» که از آن به عنوان دومین «افسس» ترکیه یاد می‌شود در سال ۲۰۱۲ در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. تیمی باستان‌شناسی از دانشگاه «پاموک‌کاله» از سال ۲۰۱۱ مشغول کاوش در این شهر باستانی هستند  ... “کشف کوزه‌ای مملو از سکه‌های تاریخی نادر در ترکیه”

Continue Reading ←

محیط بانان دفاع شخصی می‌آموزند

رییس مرکز آموزش و تربیت محیط بان گفت: پیش بینی کردیم که تمامی محیط بانان کشور، آموزش ورزش های رزمی و دفاع شخصی ببینند و حتما حداقل در یک ورزش رزمی مراحل مقدماتی تا تکمیلی را پشت سر بگذارند.  ... “محیط بانان دفاع شخصی می‌آموزند”

Continue Reading ←

توقف ساخت‌وساز در محوطه بارگاه حیقوق نبی(ع) تا ارائه طرح جامع توسعه

سیدرسول حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هیئت امنای جدید بارگاه حضرت حیقوق نبی(ع) با عضویت استاندار، نماینده مردم در مجلس، امام جمعه، فرماندار، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی استان برای پیگیری و توسعه این بارگاه تشکیل شده و جا دارد از زحمات هیئت امنای قبلی تقدیر و تشکر کرد. وی با بیان اینکه قبلاً اوقاف، میراث فرهنگی و شهرداری هر کدام به طور جداگانه برای ساماندهی بارگاه فعالیت داشتند، افزود: هر کدام از این مجموعه ها به طور مجزا طرحی را برای توسعه این مکان ارائه داده بودند و بعد از بازدید ما از طرح های ارائه شده و عدم توافق این مجموعه ها برای اجرای طرح، مانع توسعه این بارگاه تاکنون شده است. فرماندار شهرستان تویسرکان در ادامه بیان کرد: پس از بررسی های متعدد تصمیم بر آن شد که با شکل گیری هیئت امنای جدید، طرحی جامع برای معرفی و توسعه بارگاه این پیامبر الهی تدوین شود  ... “توقف ساخت‌وساز در محوطه بارگاه حیقوق نبی(ع) تا ارائه طرح جامع توسعه”

Continue Reading ←