انتشار نسخه نفیس «تخت جمشید» اریش اشمیت

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، بهرام پروین گنابادی درباره اقدامات، برنامه‌ها و آن‌چه در واحد فرهنگی این انتشارات می‌گذرد، گفت: فعالیت‌های معاونت فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی خود به چند واحد زیرمجموعه تقسیم‌بندی می‌شود. واحد تولید، واحد طراحی، واحد پروژه‌های ویژه، واحد فنی و واحد کودک و نوجوانان از گونه این واحدهای زیرمجموعه هستند.  او با اشاره به وظایف واحد فنی این انتشارات با ارائه آمارهایی از بهبود عملکرد آن گفت و اظهار کرد: از گونه مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در بهبود فرآیندهای مرتبط با واحد فنی می‌توانم اشاره کنم به ایجاد مکانیزم برنامه‌ریزی و کنترل در این واحد از طریق تهیه برنامه‌های زمان‌بندی، اولویت‌بندی عناوین و آثار تعهدشده، برگزاری جلسات هفتگی مستمر برای کنترل و بررسی پیشرفت فرآیندها، برقراری تماس‌ و پیگیری‌های مستمر با مؤلفان و مترجمان کتاب به ‌منظور رفع نواقص (آثاری که متاسفانه در سال‌های گذشته در زمان پذیرش اثر ناقص تحویل داده شده یا دارای اشکالاتی بوده‌ است)، آموزش  ... “انتشار نسخه نفیس «تخت جمشید» اریش اشمیت”

Continue Reading ←

احداث بوستان روستایی در اولویت منابع طبیعی تهران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: یکی از اولویت‌های این اداره کل احداث بوستان‌های روستایی است که در این خصوص مسئولان منابع طبیعی شهرستان ها لازم است با هماهنگی هرچه بیشتر دهیاری‌ها نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشند.  ... “احداث بوستان روستایی در اولویت منابع طبیعی تهران”

Continue Reading ←

صدور ۹۳ پروانه ویژه شکار کل و قوچ وحشی در سال جاری

مدیر کل حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال جاری در چهار قرق اختصاصی روباز، چهل گزی، دُربید در استان یزد و منصور آباد در استان کرمان ۹۳ پروانه شکار کل و قوچ وحشی صادر می‌شود.  ... “صدور ۹۳ پروانه ویژه شکار کل و قوچ وحشی در سال جاری”

Continue Reading ←

غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در برخی نقاط تهران تا ۵۰ درصد بیشتر شده است

به گزارش ایسنا حسین شهیدزاده در رویداد یک روزه نشست‌های تخصصی برخط آلودگی هوا و صدا ضمن اشاره به دستاوردهای همایش‌های پیشین آلودگی هوا و صدا که از سال ۹۱ تاکنون برگزار شده است، اظهار کرد: به‌دنبال برگزاری این همایش‌ها مقالات ارزشمندی در زمینه آلودگی هوا و صدا به دست ما رسید. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به رسالت این شرکت برای اندازه‌گیری، پایش و پژوهش در حوزه آلودگی هوا گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که روند تغییرات آلاینده‌های مختلف در تهران از جمله pm۲.۵ و آلاینده دی‌اکسید گوگرد طی سال‌های ۸۸ تا ۹۸ کاهشی بوده است. وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که کیفیت هوا طی امسال و سال‌های گذشته با یکدیگر مقایسه می‌شود، اظهار کرد: نحوه اندازه‌گیری شاخص کیفیت هوا طی امسال سختگیرانه‌تر شده است. طی امسال کیفیت هوا در تهران تاکنون ۱۰۶ روز آلوده گزارش شده این درحالیست که طی سال گذشته در همین  ... “غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در برخی نقاط تهران تا ۵۰ درصد بیشتر شده است”

Continue Reading ←

تلاش برای رونق گردشگری شبانه در تخت‌جمشید

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، نشست تخصصی نقش نورپردازی در بناهای تاریخی و تاثیر نورپردازی در بازاریابی مجموعه جهانی تخت جمشید و سایر تاسیسات گردشگری با ایراد سخنرانی متخصصان این حوزه و با حضور مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، کارشناسان، مدیران اقامتگاه ها با هدف فرهنگ سازی و تعریف مسیر آتی صنعت گردشگری در تالار تشریفات مجموعه جهانی تخت جمشید، برگزار شد. مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: ظرفیت های بسیاری زیاد تاریخی در این مجموعه جهانی وجود دارد، گرچه نسبت به این مجموعه نوعی شناخت همگانی وجود دارد اما شناساندن ابعاد مختلف تاریخی و تمدنی این اثر و دیگر آثار تاریخی واقع در حریم تخت‌جمشید برای جذب بهتر و بیشتر گردشگران، نیازمند برنامه ریزی و مناسب سازی شرایط معرفی است. حمید فدایی با اشاره به اهمیت توجه به ابعاد مختلف گردشگری، گفت: می توان ظرفیت های شبانه بازدید از آثار  ... “تلاش برای رونق گردشگری شبانه در تخت‌جمشید”

Continue Reading ←

تاثیر زیاد اصلاح سوخت پالایشگاه‌ها بر کاهش آلاینده‌های هوا

به گزارش ایسنا، سعید محمودی همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار “هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم” ظهر امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری از پروژه اصلاح و بهینه‌سازی  کوره های پالایشگاه نفت پارس با اشاره به اینکه پالایشگاه‌ها و واحدهایی که در حوزه نفت و پتروشیمی در سطح کشور فعالیت می‌کنند در سال های گذشته استفاده زیادی از سوخت مازوت داشتند، گفت: اقداماتی این چنینی که منجر به تغییر در سوخت پالایشگاه ها می شود، به‌طور قطع بر کاهش آلاینده‌های هوا بسیار موثر و مفید خواهد بود. وی با بیان اینکه دو کوره این پالایشگاه، سوخت مایع مصرف می‌کردند و آلایندگی بویژه در مورد ترکیبات گوگرددار داشتند، گفت: حدود ۳۵۰۰ تن سوخت مایع در این کوره ها طی یک سال مصرف می‌شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه، کوره‌ها از امروز سوخت گاز مصرف کرده  و این اتفاق مثبت و موثری  ... “تاثیر زیاد اصلاح سوخت پالایشگاه‌ها بر کاهش آلاینده‌های هوا”

Continue Reading ←

تبدیل شدن آلودگی هوا به مساله گلوگاهی کشور/”مقررات” و “فناوری” دو بال کاهش آلودگی

دکتر سیروس وطن خواه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای فناورانه در حوزه کاهش آلودگی هوا در گفت و گو با ایسنا، برگزاری این نمایشگاه را در راستای روز هوای پاک دانست و افزود: مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری که ماموریت آن شناسایی نیازهای گلوگاهی نوآوری های کشور است، تصمیم گرفت که برخی از دستاوردهای پروژه هایی که در راستای مبارزه با آلودگی هوا و کمک به رفع آلودگی هوا است را در قالب یک نمایشگاه کوچک به مخاطبان معرفی کند تا یک بار دیگر توجهات به این مسئله جلب شود. وی ادامه داد: این نمایشگاه در راستای معرفی فناوری های تولید شده از سوی شرکتها و فناوران برگزار شده است. وطن خواه موضوع این نمایشگاه را آلودگی هوا و فناوری های مقابله با آن دانست و یادآور شد: از جمله این فناوری ها می توان به فناوری برقی سازی حمل و نقل و طراحی و تولید موتورسیکلت برقی اشاره  ... “تبدیل شدن آلودگی هوا به مساله گلوگاهی کشور/”مقررات” و “فناوری” دو بال کاهش آلودگی”

Continue Reading ←

موضوعی که باید به اطلاع هیات وزیران برسد

به گزارش ایسنا، سوم آذر ۱۳۹۰ ششمین دوره اجلاس کمیته میراث ناملموس جهانی در شهر بالی اندونزی، «دانش سنتی لنج‌سازی و دریانوردی ایرانیان در خلیج فارس» را در فهرست میراث معنوی در خطر یونسکو و البته به عنوان اثری نیازمند پاسدارانه فوری ثبت کرد و بعد از آن قول و قرارهای زیادی برای همان اقدامات پاسدارانه در طول چند سال مطرح شدند و چهار سال یک بار نیز متولیان میراث فرهنگی اقدامات مربوط به این پاسداشت را برای ادامه‌ حیات و ترویجش در کشور به یونسکو ارسال می‌کردند، اما بعد از گذشت ۹ سال از شروع ماجرا، ناگهان ورق برگشت. بیش از یک ماه قبل در ۲۳ آذر هیات وزیران «برنامه جایگزینی شناورهای سنتی تجاری با ظرفیت کمتر از ۵۰ تن (لنج تجاری) را با هدف حذف ابزار قاچاق کالا از دریا، انتقال فعالیت‌های غیررسمی به رسمی و تجاری، رونق فعالیت‌های کشتی‌سازی داخلی و خدمات تعمیر و نگهداری آن‌ها و نیز افزایش ایمنی  ... “موضوعی که باید به اطلاع هیات وزیران برسد”

Continue Reading ←

تمدید دوباره مهلت پرداخت وام کرونا ویژه گردشگری

به گزارش ایسنا، معاون گردشگری در نامه‌ای به مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که پیرو بخشنامه و ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌های عامل، مهلت پرداخت تسهیلات به فعالان گردشگری تا پایان بهمن‌ماه ۹۹ تمدید شد. بانک مرکزی ۱۷ دی‌ماه ۹۹ در بخشنامه‌ای به بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، تجارت، رفاه کارگردان، پارسیان، اقتصاد نوین، خاورمیانه، سامان، پاسارگاد، کارآغرین، آینده، شهر، سینا، گردشگری و موسسه اعتباری غیربانکی ملل، اعلام کرده بود: پیرو ابلاغ مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص تسهیلات کسب و کارهای آسیب‌دیده در حوزه گردشگری و ودیعه اجاره مسکن از مصوبات پنجاه و یکمین جلسه این ستاد مورخ ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۹، مهلت پرداخت تسهیلات فعالان حوزه گردشگری و سقف مهلت زمانی پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به مشاغل و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه گردشگری، موضوع بند (۶) مصوبه جلسه (۲۹)مورخ ۱۲ مهرماه ۹۹ تا پایان بهمن‌ماه امسال تمدید شد. ستاد  ... “تمدید دوباره مهلت پرداخت وام کرونا ویژه گردشگری”

Continue Reading ←

فروش کلید اتاقی که «ناپلئون» در آن از دنیا رفت

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، کلید اتاقی که «ناپلئون بناپارت» در آن به عنوان یک زندانی از دنیا رفت در حراجی ساتبیز به قیمت ۸۱۹۰۰ پوند فروخته شد. این کلید زنگ‌زده اتاقی که امپراتور تبعیدشده در آن زندانی شده بود به بیش از ۱۶ برابر قیمت تخمینی آن به فروش رفت. کارشناسان ارزش تخمینی این کلید را بین سه‌هزار تا پنج‌هزار پوند برآورد کرده بودند. ناپلئون در سال ۱۸۲۱ پس از آن‌که بریتانیا او را تبعید کرده بود در یک جزیره دورافتاده واقع در جنوب اقیانوس اطلس از دنیا رفت. «چارلز ریچارد فاکس» یک ژنرال نظامی و سیاستمدار که در دوران حضور ناپلئون در جزیره از آن جزیره بازدید کرده بود، این کلید ۱۳ سانتی‌متری را به بریتانیا بازگرداند. گمان می‌رود «ریچارد فاکس» این کلید را به مادرش که از تحسین‌کنندگان ناپلئون بود هدیه داده بود. این کلید توسط نوادگان «فاکس» در خانه‌ای واقع در اسکاتلند کشف شده  ... “فروش کلید اتاقی که «ناپلئون» در آن از دنیا رفت”

Continue Reading ←