معاون دادستان کل کشور: درباره استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها بخشنامه‌ای صادر نشده است

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، رضا خشنودی افزود: همچنین برخلاف برخی مطالب خلاف واقع، از نظر دادستانی کل کشور منعی برای بازدید عوامل سازمان حفاظت محیط زیست از نیروگاه ها به منظور رصد میزان و نوع سوخت مورد استفاده در آن‌ها، وجود ندارد. معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه با اشاره به معضل آلودگی هوای کلانشهرها بویژه تهران و ورود دادستانی به این موضوع اظهار داشت: باید توجه داشت که آلودگی هوای کلانشهرها از جمله تهران دارای علت‌ها و منابع مختلفی از جمله کثرت ترددها، سوخت‌های غیراستاندارد وسایل نقلیه، سوخت کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها و … می‌باشد. وی با اشاره به تکالیف و وظایف سازمان حفاظت محیط زیست وفق قانون هوای پاک گفت: قانون هوای پاک، سند راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد و در این قانون تکالیف و وظایف مشخصی برای سازمان‌هایی نظیر سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان استاندارد در نظر گرفته شده تا  ... “معاون دادستان کل کشور: درباره استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها بخشنامه‌ای صادر نشده است”

Continue Reading ←

پروژه‌هایی برای خودکفایی در تولید خوراک دام تعریف شود

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های منابع طبیعی و امضای تفاهم‌نامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه‌های متعددی با سازمان جنگل‌ها اجرایی کرده است که ازجمله مهمترین آن‌ها مدل‌های اقتصادی توسعه است که بتوان از مراتع به‌خوبی استفاده کرد. وی ادامه داد: یکی از بحث‌های جدی در سالیان اخیر پیگیری موضوع امنیت غذایی است. ما باید بتوانیم غذای دام را با روش‌های نوآورانه و باتوجه به اکوسیستم کشور تولید کنیم و در این زمینه نیز پروژه‌هایی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی طراحی کرده‌ایم. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه ضایعات کشاورزی در ایران عدد قابل توجهی است، تصریح کرد: برای مثال یک میلیون تن ضایعات سرشاخه نیشکر در کشور داریم که می‌تواند جایگزین غذای دام شود. ستاری در پایان با بیان اینکه ذرت و کنجاله  ... “پروژه‌هایی برای خودکفایی در تولید خوراک دام تعریف شود”

Continue Reading ←

آخرین وضعیت پرونده‌های وقفی آقمشهد و دماوند/مخالفت با نصب تله‌کابین کبودوال

به گزارش ایسنا، مسعود منصور در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های منابع طبیعی و امضای تفاهمنامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  سازمان جنگل‌ها با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهمنامه‌ای را برای ایجاد مرکز نوآوری منابع طبیعی منعقد کرده است. از این‌رو ما از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه مسائل مرتبط با منابع طبیعی استقبال خواهیم کرد. رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: درحال‌ حاضر ۱۱ پروژه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به پروژه پخش سیلاب در یکی از کانون‌های بحرانی خوزستان اشاره کرد. منصور با بیان اینکه «گونه گونی» نیز با همکاری دانشگاه گنبد تقویت شده است، تصریح کرد: از دیگر پروژه‌ها استفاده از این گونه در جلوگیری از بیابان‌زایی است. وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره آخرین وضعیت تله‌کابین کبودوال که در محدوده جنگل‌های ثبت جهانی شده هیرکانی  ... “آخرین وضعیت پرونده‌های وقفی آقمشهد و دماوند/مخالفت با نصب تله‌کابین کبودوال”

Continue Reading ←

تمامی مخازن مازوت نیروگاه‌های تهران پلمب است

به‌گزارش ایسنا، پیرو گزارش‌ها و اخبار درج شده در رسانه‌ها درباره مصرف مازوت در نیروگاه‌های تهران، روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق حرارتی توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی به عموم مردم منتشر کرد. طبق این توضیحات، نیروگاه ری از جمله نیروگاه‌های گازی کشور محسوب می‌شود که تنها می‌تواند از سوخت گاز استفاده می‌کند. نیروگاه‌های پرند و شهدای پاکدشت سیکل‌ترکیبی و نیروگاه‌های طرشت و بعثت بخاری هستند. سوخت اول تمامی نیروگاه‌های کشور گاز است و سوخت دوم به صورت مایع در مخازن سوخت هر نیروگاه ذخیره می‌شود تا در مواقع بحرانی و قطع گاز از آن استفاده شود. در نیروگاه‌های گازی، ‌ سوخت دوم گازوییل و در نیروگاه‌های بخاری سوخت دوم مازوت است. تنها نیروگاه‌های طرشت و بعثت در تهران امکان استفاده از سوخت مازوت به عنوان سوخت دوم را دارند، که به خاطر موقعیت جغرافیایی تهران و مسایل محیط زیست محیطی‌ سال‌های متمادی است که به  ... “تمامی مخازن مازوت نیروگاه‌های تهران پلمب است”

Continue Reading ←

ضرورت استفاده از فناوری‌های‌نوین در پایش و اطفای حریق‌های جنگلی

به گزارش ایسنا، مسعود منصور در مراسم رونمایی از پروژه‌های منابع طبیعی و امضای تفاهمنامه مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی  با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها برای مدیریت بیش از ۸۰ درصد از عرصه‌های کشور علاوه بر ساختاری قوی و پاکدست نیازمند توجه به دو رویکرد است، اظهار کرد: یکی از این رویکردها مشارکت مردم در مباحث مرتبط با منابع طبیعی است. اگر مردم در کنار ما نباشند چه در مرحله برنامه‌ریزی و چه در مرحله اجرا برای حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری موفق نخواهیم شد. رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: رویکرد دومی که در این سازمان باید به آن توجه شود، رویکرد دولت الکترونیک است. از این‌رو طرح تحول دیجیتال سازمان تا حدود یک ماه آینده آماده خواهد شد. از سویی دیگر هشت سامانه منابع طبیعی در کنار اتوماسیون ملی و نقشه پوشش گیاهی به‌روز شده نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. منصور با بیان اینکه  ... “ضرورت استفاده از فناوری‌های‌نوین در پایش و اطفای حریق‌های جنگلی”

Continue Reading ←

فرصت اندیشیدن به طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه

به گزارش ایسنا، کارگاه ملاقات با خیابان با شش رویکرد «توجه به حیات اجتماعی و شهری در خیابان ولیعصر»، «شناخت و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی خیابان»، «پیوند خیابان ولیعصر با محلات اطراف»، «تقویت خیابان ولیعصر از منظر زیست‌محیطی»،  «تقویت فرصت‌های تعاملی مبتنی بر ظرفیت‌های شهری خیابان ولیعصر» و «تبدیل خیابان از سرمایه فرهنگی اجتماعی بر ارزش‌افزوده فرهنگی اجتماعی» توسط پایگاه میراث شهری و موزه خیابان ولی‌عصر و با مشارکت معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران، سازمان نوسازی و زیباسازی شهر تهران و شهرداری مناطق یک، سه، شش و ۱۱ برگزار می‌شود. بر اساس فراخوانی که موزه خیابان ولیعصر منتشر کرده، بر این نکته تاکید شده که توجه به جایگاه این خیابان به عنوان یکی از مهم‌ترین و پویاترین فضاهای عمومی در شهر تهران باید مدنظر قرار بگیرد و به همین دلیل این عرصه شهری برای برگزاری کارگاهی با مضمونِ پیشنهاد و تدوین راهکارهایی در راستای تقویت و تاکید بر خیابان بودن با استفاده  ... “فرصت اندیشیدن به طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه”

Continue Reading ←

طلا هم به افتخارات جهانی یزد افزوده می‌شود

آوازه طلا و جواهر یزد از مرزهای سیاسی کشور هم فراتر رفته و بسیاری از مردم جهان، طلای یزد را به علت خلوص و عیار بالا و همچنین زیورآلات سنتی‌اش مانند «زنجیر چینابی» که تنها با برند یزد شناخته می‌شود،  می‌شناسند و می‌دانند که در هیچ کجای ایران نمی‌توانند چنین برندی را با این کیفیت جستجو کنند. البته هنگام ارزیابی‌ شورای جهانی صنایع دستی به منظور معرفی میبد به عنوان شهر جهانی زیلو نیز زمزمه‌هایی در مورد معرفی یزد به عنوان شهر جهانی زیورآلات سنتی شنیده می‌شد؛ شهری که نه تنها پیشینه و سبقه‌ی بسیار مدیدی در حوزه طلا و جواهرات دارد بلکه هنوز هم که هنوز است بخشی از اقتصاد مردم این شهر جهانی، از همین هنرصنعت تامین می‌شود. شور رسیدن به برند جهانی طلا که به یقین نه تنها با توسعه گردشگری بلکه با توسعه اقتصادی و صنعتی این شهر پیوند خورده، به همان اندازه اهمیت دارد که  ... “طلا هم به افتخارات جهانی یزد افزوده می‌شود”

Continue Reading ←

بارش باران و برف در شمال کشور/ به ارتفاعات صعود نکنید

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: فردا (۱۵ دی ماه)‌ بارش باران و درارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان  شمالی و کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور و پس فردا ( ۱۶ دی ماه)‌ بارش برف در برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات گلستان و کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در شرق و نواحی مرکزی کشور و چهارشنبه (۱۷ دی ماه) کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی، لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها و تاخیر و یا احتمال لغو پروازها دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از تردد غیر ضروری به مناطق کوهستانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات، آماده کردن تجهیزات برف‌روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی  ... “بارش باران و برف در شمال کشور/ به ارتفاعات صعود نکنید”

Continue Reading ←

واکنش وزیر کشور به خاموشی‌های برق در چند استان و پیشنهاد تعطیلی تهران

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور، گفت: در حال حاضر با سه موضوع مواجه هستیم فقط موضوع هوای پاک نیست. شرایط اجتماعی ما شرایط خاصی است شرایط اقتصادی، کرونا و تهدیداتی که مرتب صورت می‌گیرد در مردم استرس و نگرانی ایجاد می‌کند. وی در تشریح سه موضوعی که کشور با آن مواجه است، گفت: نخست بحث آلودگی هوا است که مردم کلانشهرها نگران آن هستند چرا که شاخص ها بالاست و باعث نگرانی های بسیاری در بین مردم خواهد شد، دومین موضوع، بحث خاموشی‌هاست اگر در بحث مصرف برق ملاحظه نشود احتمال افزایش خاموشی‌ها وجود دارد. وی افزود: اگر سوخت مازوت مورد نیاز تامین نشود احتمال خاموشی وجود دارد و خاموشی ناخواسته رخ می‌دهد، این خاموشی می تواند حوادث بسیاری ایجاد کند. سومین مورد هم کسری سوختی است که مردم باید از آن در نیروگاه‌ها و منازل استفاده کنند. به گفته رحمانی فضلی، سقف تولید گاز و گازوئیل ما کاملا مشخص  ... “واکنش وزیر کشور به خاموشی‌های برق در چند استان و پیشنهاد تعطیلی تهران”

Continue Reading ←