یک نفتکش ایرانی در اندونزی توقیف شد

مقامات اندونزی اعلام کردند یک نفتکش ایرانی و یک نفتکش پانامایی که مظنون به انتقال غیرقانونی نفت در آبهای این کشور بودند را روز یکشنبه توقیف کردند.  ... “یک نفتکش ایرانی در اندونزی توقیف شد”

Continue Reading ←

مرمت پردیسان اردکان توسط چادرملو بیانگر جایگاه تعالی سازمانی آن است

«علی اصغر مونسان» امروز یکشنبه در آغاز عملیات مرمت مجموعه پردیسان اردکان که به همت مجتمع صنعتی معدنی چادرملو انجام می‌شود، با اشاره به اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی کشورمان که به واسط عمق تمدن‌سازی خود نقش مهمی در شکل گیری هویت بشر داشته است، گفت: خوشبختانه میراث فرهنگی در کنار صنعت گردشگری صاحب کارکردهای اقتصادی شده و از بخش‌های مهم فرهنگی در کشورمان است. وی یزد را از استانهای ویژه تاریخی در کشور و اردکان را از شهرستانهای ویژه در استان یزد خواند و افزود: متاسفانه حجم ماموریت‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از یک سو و تمدن بزرگ تاریخی کشورمان از سوی دیگر، هیچ کدام تناسبی با منابع محدود این حوزه در کشورمان ندارد که ناچاراً از مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی جهت مرمت و حفظ اماکن تاریخی بهره جسته‌ایم. وی با نکو داشتن اقدام شرکت صنعتی معدنی چادرملو در مرمت مجموعه پردیسان اردکان، گفت: قطعاً  ... “مرمت پردیسان اردکان توسط چادرملو بیانگر جایگاه تعالی سازمانی آن است”

Continue Reading ←

ابرطرح میراث فرهنگی یزد به ثمر نشست

احیای این قنات تاریخی راکد به طول ۹۰ کیلومتر با مسدود شدن ۲۷۰ چشمه فاضلاب، پیشه‌کارکنی، لایروبی و لجن روبی انجام و هشت پایاب نیز در مسیر این قنات تخلیه شد. این طرح با اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی میرات فرهنگی، ۸۰۰ میلیون تومان از سوی شورای قنات زارچ، ۱۶۰ میلیون تومان از سوی سازمان جهاد کشاورزی و ۶۰ میلیون از سوی شهرداری  یزد به سرانجام رسیده است. پایگاه قنات زارچ تاکنون اقدام به اصلاح مسیر این قنات تا منطقه شاهدیه کرده و خوشبختانه با مسدودشدن فاضلاب‌های این بخش، آبزیان این قنات تا بخش زیرین بافت تاریخی در حیات هستند. حفر قنات زارچ طی ۲۷۴ سال به انجام رسیده و تنها تخلیه پایاب آسیاب وزیر به عنوان یکی از پایاب‌های مهم این رشته قنات با تخلیه ۱۷۰۰ کامیون خاک انجام و پس از لایروبی و مرمت کل آسیاب، نسبت به نورپردازی و نصب مجدد سنگ آسیاب اقدام شده  ... “ابرطرح میراث فرهنگی یزد به ثمر نشست”

Continue Reading ←

بازدید وزیر میراث از بافت جهانی شهر یزد

«علی اصغر مونسان» در این سفر دو روزه ضمن افتتاح طرح‌های گردشگری مختلف، امروز یکشنبه در دومین روز این سفر از بافت جهانی شهر تاریخی یزد دیدن کرد. مونسان در این بازدید از بخش‌های مختلف این بافت مانند خانه تاریخی لاری‌ها، دفتر پلیس توریسم، اقامتگاه آلما و اقامتگاه عقیق و سایر بخش‌های این عرصهی تاریخی دیدن کرد و در جریان این بازدیدها لوح شهر مقصد گردشگری نیز به شهردار یزد تقدیم شد. انتهای پیام  ... “بازدید وزیر میراث از بافت جهانی شهر یزد”

Continue Reading ←

هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی هوای ۸ کلانشهر/خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می‌شود

به گزارش ایسنا، در هشدار زرد رنگ آلودگی سازمان هواشناسی آمده است که به‌دلیل پایداری جو و سکون هوا از بعد ازظهر امروز (۵ بهمن) تا اواخر وقت روز چهارشنبه (۸ بهمن) افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در شهرهای اراک، ارومیه، اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، کرج و قم دور از انتظار نیست. بر اساس این هشدار پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک امکان افزایش شاخص آلودگی تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها در برخی از این مناطق وجود دارد. سازمان هواشناسی توصیه کرده است که تمامی افراد به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی از ترددهای غیرضروری خودداری کنند. احتیاط در انجام فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها از دیگر توصیه‌های هواشناسی است. این سازمان در هشدار زرد رنگ دیگری از افزایش تلاطم و ارتفاع موج  ... “هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی هوای ۸ کلانشهر/خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می‌شود”

Continue Reading ←

ارائه راهکارهایی برای کاهش آلایندگی موتورخانه‌های ۲۰۰ ساختمان

به گزارش ایسنا، سهیلا خوشنویسان، مدیر مجموعه فناور و آزمایشگاهی این شرکت فناور سنجش گازهای آلاینده موتورخانه‌ها و ارائه راه‌کارهای کاهش این آلایندگی را یکی از فعالیت‌ها برای سلامت محیط زیست دانست و گفت: بخش قابل توجهی از آلاینده‌ها از طریق موتورخانه‌ها در هوا منتشر می‌شود و تنظیم دقیق مشعل و بهینه سازی احتراق مطابق با استانداردها به کاهش این آلایندگی کمک می‌کند. این کار را با کمک دستگاه آنالیز دود انجام می‌دهیم که مهمترین دستاورد این تحقیقات کاهش مصرف سوخت به میزان حداقل ۱۵ درصد و کاهش گازهای آلاینده به ویژه مونواکسید کربن به میزان ۹۵ درصد است. وی با اشاره به برخورداری از تجهیزات فناور مشعل، دیگ، رادیاتور و گرمکن‌های صنعتی، عنوان کرد: تجهیزات اشتعالی مانند مشعل‌های گازوئیل سوز دمنده‌دار، دیگ‌های مخصوص گرمایش مرکزی و آب گرم مصرفی جزو تجهیزاتی هستند که با اندازه‌گیری و ارائه راهکارهای کاهش میزان آلایندگی‌شان می‌توان انتظار داشت آلودگی هوا کاهش یابد. خوشنویسان مشاوره  ... “ارائه راهکارهایی برای کاهش آلایندگی موتورخانه‌های ۲۰۰ ساختمان”

Continue Reading ←

مرزهای عراق به روی ایرانی‌ها باز شده است؟

به گزارش ایسنا، سفر زیارتی ایرانی‌ها به عراق از زمان همه‌گیری ویروس کرونا متوقف شده است. مرزهای زمینی دو کشور نیز حدود یک سال است که به روی مسافران بسته شده و سفارتخانه‌های دو کشور فقط برای سفرهای «تجاری» و «درمانی» ویزا صادر می‌کنند. دولت عراق که چندی پیش به دنبال شناسایی نوع جدید ویروس کرونا، مرزهای هوایی خود را به روی برخی کشورها از جمله ایران بسته بود، از روز گذشته این پروازها را دوباره برقرار کرده است. طبق اعلام شرکت خطوط هوایی عراق از روز شنبه چهارم بهمن‌ماه، چهار پرواز میان نجف، تهران و مشهد به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود. همزمان با بازگشایی مرز هوایی دو کشور، تبلیغ سفرهای زیارتی به عراق نیز آغاز شده است، درحالی که پیگیری‌های ایسنا از سازمان حج و زیارت، حکایت از این دارد که دولت عراق فعلا ویزای زیارتی و توریستی صادر نمی‌کند و هیچ کاروانی برای سفر به این کشور  ... “مرزهای عراق به روی ایرانی‌ها باز شده است؟”

Continue Reading ←

کشف اشیائی به عنوان قدیمی‌ترین انواع پول‌

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، هزاران سال پیش مردم از اشیاء برنزی همچون حلقه‌های گردن، تیغه‌های تبر و میله‌های خمیده‌شده‌ای به عنوان پول رایج استفاده می‌کردند و به این ترتیب این آثار به یکی از قدیمی‌ترین انواع پول در جهان تبدیل شد. باستان‌شناسان اخیرا بیش از ۵۰۰۰  مورد از این آثار باستانی را که به اوایل عصر برنز (۲۱۵۰ پیش از میلاد تا ۱۷۰۰  پیش از میلاد) تعلق داشتند و از حدود ۱۰۰ نقطه در اروپای مرکزی کشف شده بودند مورد بررسی قرار دادند. با توجه به این‌که باستان‌شناسان مجموعه‌ای از آثار مشابه (همچون حلقه‌های گردن، تیغه‌های تبر و میله‌های خمیده‌شده‌) را که وزن و اندازه مشابهی دارند در این نقاط کشف کرده‌اند می‌توان نتیجه گرفت این تشابه نسبی و همچنین کشف این آثار در قالب بسته و مجموعه نشان می‌دهد این آثار ارزش مشخصی داشتند و به عنوان نوعی پول مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این آثار برای این‌که به  ... “کشف اشیائی به عنوان قدیمی‌ترین انواع پول‌”

Continue Reading ←

بازدید وزیر گردشگری از عملیات اجرایی بزرگترین هتل یزد

«علی اصغر مونسان» صبح امروز در جریان دومین روز از سفر استانی خود به یزد از عملیات ساخت بزرگترین مجتمع گردشگری استان یزد با عنوان آبادگران در محل کارخانه قدیمی سعادت دیدن کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت این طرح قرار گرفت. این مجموعه‌ی گردشگری اقامتی به مساحت ۴۸ هزار مترمربع شامل بخش‌های هتل با ظرفیت ۴۲۶ تخت اقامتی، سینما و مجتمع تجاری و تفریحی است که عملیات ساخت آن با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است. مجتمع گردشگری آبادگران یزد اشتغال مستقیم حدود ۳۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت. انتهای پیام  ... “بازدید وزیر گردشگری از عملیات اجرایی بزرگترین هتل یزد”

Continue Reading ←

برقراری هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پایتخت

به گزارش ایسنا، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در صبحگاه امروز (۵ بهمن ماه) کیفیت هوای شهر تهران در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که ناشی از افزایش ترافیک و عدم وزش باد مؤثر است.   طی روز با حاکمیت جو پایدار و آرام شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت.   با تداوم این شرایط جوی و افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت نیز پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.   صبح فردا (۶ بهمن ماه) با افزایش تردد خودروها و انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته، انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.   استمرار پایداری و سکون  ... “برقراری هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پایتخت”

Continue Reading ←