عرصه‌های جنگلی پارک ملی گلستان طعمه حریق شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان از وقوع آتش‌سوزی در منطقه «دره شمالی» پارک ملی گلستان خبرداد و گفت: نیروهای مختلف از شب گذشته در تلاش برای مهار آتش‌سوزی هستند.  ... “عرصه‌های جنگلی پارک ملی گلستان طعمه حریق شد”

Continue Reading ←

تأکید رئیس سازمان جنگل‌ها بر حفاظت از جنگل‌های حرا

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور طی نامه‌ای به مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بر حفاظت از جنگل‌های حرا تأکید کرد.  ... “تأکید رئیس سازمان جنگل‌ها بر حفاظت از جنگل‌های حرا”

Continue Reading ←

افزایش ارتفاع موج در دریاهای شمال و جنوب کشور/ شنا و تفریحات آبی ممنوع شود

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری زرد رنگ از افزایش تلاطم و ارتفاع موج به یک تا ۱.۵ متر طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹ و ۳۰ دی) در دریای خزر خبر داده است. حاکمیت این شرایط در جنوب کشور نیز دور از انتظار نیست.  ... “افزایش ارتفاع موج در دریاهای شمال و جنوب کشور/ شنا و تفریحات آبی ممنوع شود”

Continue Reading ←

کشف مجموعه‌ای از سکه‌های تاریخی در مجارستان

به گزارش ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، شاید در قرن شانزدهم حمله‌ای از سوی امپراتوری عثمانی، مجارستانی‌ها را ناچار به دفن مجموعه‌ای ارزشمند از سکه‌های نقره‌ای و طلایی کرده باشد؛ حالا باستان‌شناسان این گنجینه مدفون‌شده را در مزرعه‌ای واقع در مجارستان کشف کرده‌اند. در سال ۲۰۱۹، باستان‌شناسان در «اویلنگل» روستایی در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی «بوداپست» ۱۵۰ سکه باستانی کشف کردند. باستان‌شناسان در پایان دسامبر ۲۰۲۰ برای کشف آثار تاریخی بیشتری به همان مکان بازگشتند. اکتشاف جدید باستان‌شناسان حدود هفت‌هزار سکه نقره‌ای و چهار سکه طلایی را شامل می‌شود. کارشناسان تخمین می‌زنند این سکه‌ها در سال ۱۵۲۰ میلادی دفن شده باشند. در آن زمان این سکه‌ها برای خرید هفت اسب و براساس معیارهای امروزی برای خرید یک خودرو لوکس کافی بوده است. قدیمی‌ترین سکه این مجموعه، یک سکه نقره‌ای «دناریوس» (سکه نقره‌ای رومی امپراتور «لوسیوس وروس» که بین ۱۶۱ تا ۱۶۹ میلادی فرمانروایی می‌کرد) است. سکه‌ای که به دوران «لایوش دوم» پادشاه  ... “کشف مجموعه‌ای از سکه‌های تاریخی در مجارستان”

Continue Reading ←

آغاز کاشت ۳۰۰ درخت چنار در مرکز شهر تهران

شهردار منطقه ۱۱ از کاشت بیش از ۳۰۰ درخت چنار با بن ۴۰-۳۵ سانتیمتر در راستای اجرای طرح “زیبا سازی با درخت” خبر داد که در طرح نهضت درختکاری در خیابان های معیری و امام خمینی (ره) آغاز شده است.  ... “آغاز کاشت ۳۰۰ درخت چنار در مرکز شهر تهران”

Continue Reading ←

پروانه شکار چهارپایان وحشی در چهار قرق اختصاصی صادر می‌شود

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پروانه شکار چهارپایان وحشی در چهار قرق اختصاصی صادر می‌شود.  ... “پروانه شکار چهارپایان وحشی در چهار قرق اختصاصی صادر می‌شود”

Continue Reading ←

ویدئو / تداوم آتش‌سوزی در جنگل‌های مرزی جمهوری آذربایجان و گیلان

آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های مرزی جمهوری آذربایجان و آستارای ایران از شامگاه یکشنبه -۲۱ دی- آغاز شده و تاکنون ادامه پیدا کرده است. زبانه‌های آتش در کشور آذربایجان ابتدا از مناطق هم‌مرز با جنگل‌های هیرکانی روستای بهارستان، در حوزه پایین‌دست حیرانِ بندر مرزی آستارا آغاز شد. دود غلیظ ناشی از این حریق، بخش وسیعی از شهرستان‌های منطقه از جمله شهرستان‌های آستارا، تالش در غرب گیلان و نمین در استان اردبیل را درگیر کرده است.  ... “ویدئو / تداوم آتش‌سوزی در جنگل‌های مرزی جمهوری آذربایجان و گیلان”

Continue Reading ←

ضرورت بهره‌گیری از تجارب و امکانات برای اتمام طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار تدارک تمامی امکانات و تجارب موجود در کشور برای تکمیل طرح انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه شد.  ... “ضرورت بهره‌گیری از تجارب و امکانات برای اتمام طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه”

Continue Reading ←