۱۰۰ پل تاریخی لرستان قابلیت ثبت جهانی را دارند

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیرو اینکه سال ۹۶،۹۷ و ۹۸ باید حدود ۶۲ میلیارد به سپاه پرداخت می‌شد که پادگان را تخلیه و قلعه فلک الافلاک آزاد و رهاسازی شود اوایل کار چون با اوراق پرداخت شده و با تاخیر همراه بوده متاسفانه جهش‌های تورمی باعث شده که کار پیش نرود و طبق نظرهای کارشناسان وزارت دفاع و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری حدود ۲۰۰ میلیارد برآورد شده که هزینه می‌خواهد. وی تصریح کرد: در این راستا دیداری با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان صورت گرفت و از سال ۹۶ تاکنون اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است. نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک همدیگر اعتبار تخصیص پیدا کند و امکانی برای ساخت پادگان سپاه فراهم و قلعه فلک الافلاک آزادسازی شود. ویسکرمی اضافه کرد: کارهای خوبی در قلعه فلک الافلاک انجام شده که از جمله آن می‌توان به  ... “۱۰۰ پل تاریخی لرستان قابلیت ثبت جهانی را دارند”

Continue Reading ←

مصرف سوخت نیروگاه شازند باید طبق سهمیه اعلامی باشد

محمدرضا سمیعی هفتم بهمن ماه در چهارمین جلسه کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوای اراک در خصوص وضعیت تامین و مصرف گاز در استان مرکزی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، مصرف گاز در استان مرکزی به ۲۱ میلیون مترمکعب رسید به طوری که حدود ۱۱ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، ۴.۵ میلیون در پالایشگاه و پتروشیمی، یک میلیون و ۸۵۰ مترمکعب در نیروگاه شازند و ۵۰۰ متر مکعب در cng و مابقی در سایر بخش ها مصرف شده است. وی با اشاره به جلسه کمیته سوخت شب گذشته، اظهار کرد: در این جلسه تصمیماتی اتخاذ شد، اما دو سه ساعت پیش هشدار دادند که نیروگاه بیشتر از حد مجاز در حال مصرف سوخت گاز است. به ما فشار وارد می شود که مصرف نیروگاه طبق سهمیه اعلامی باشد. سمیعی افزود: تصمیم بر این شده است که تخصیص گاز به نیروگاه ها براساس شاخص آلودگی باشد و چون هوای اراک سالم است،  ... “مصرف سوخت نیروگاه شازند باید طبق سهمیه اعلامی باشد”

Continue Reading ←

عمر خود را صرف معرفی ایران به ایتالیایی‌ها کرد

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا وبینار نکوداشت خانم پروفسور «آنا وَنزان» (Anna Vanzan) اسلام‌شناس، ایران‌شناس و مترجم فقید ایتالیایی را با حضور محمدتقی امینی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا، پروفسور سیمونه کریستوفورِتی، نماینده مؤسسه بین‌المللی مطالعات مدیترانه و شرق (ISMEO)، تیتزیانو بوچّیکو، فعال اجتماعی، آنتونیا شرکا، مدرس زبان ایتالیایی دانشگاه تهران و مترجم، ابوالحسن حاتمی، مترجم، آنتونِلّو، نویسنده و روزنامه‌نگار، فرانچسکو بریوسکی، ناشر و ماریا ویتوریا پالادین، دختر آنا وَنزان برگزار کرد. امینی در سخنانی با اشاره به حضور پروفسور آنا وَنزان در سومین دوره گفتمان بینافرهنگی ایران و ایتالیا در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی گفت: خانم وَنزان با ارائه مقاله «افراط‌گرایی و بنیادگرایی در ادبیات نوشتاری ایرانیان» در این گفتمان که از سوی رایزنی فرهنگی ایران در محل سالن اجتماعات  بنیاد دایرةالمعارف ایتالیایی (تِرِکانی – Treccani) در شهر رُم برگزار شد، شرکت کرد. بی‌شک، اندیشه خانم پروفسور  ... “عمر خود را صرف معرفی ایران به ایتالیایی‌ها کرد”

Continue Reading ←

به هیچوجه اجازه مصرف بیشتر مازوت در نیروگاه شازند را نمی دهیم

سیدعلی آقازاده هفتم بهمن ماه در چهارمین جلسه کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوای اراک بیان کرد: در جلسه گذشته نتیجه این شد که وزارت نفت هزار هکتار بین شازند و اراک جنگل کاری کند تا فشارهای ناشی از آلودگی صنایع کمتر شود. آبیاری قطره ای هزار هکتار موجود توسط وزارت نفت و هزار هکتار دیگر با مشارکت استان انجام می گیرد. وی تصریح کرد: اگر این مصوبه به خوبی اجرایی شود امسال به اندازه چند سال اخیر جنگل کاری را توسعه داده ایم و در واقع کار بزرگی است. استاندار مرکزی با اشاره به اینکه یکی از تصمیمات دیگر این بود که اجازه مصرف سوخت مازوت در نیروگاه داده شود، افزود: پیرو این تصمیم اعلام شد که احتمالا در بهمن ماه نیز شرایط آلودگی هوا ادامه داشته باشد و به نظر می رسد که تا پایان هفته این شرایط را خواهیم داشت. وی تاکید کرد: باید یک میلیون و ۸۰۰  ... “به هیچوجه اجازه مصرف بیشتر مازوت در نیروگاه شازند را نمی دهیم”

Continue Reading ←

همکاری حوزه هنری و صندوق احیای بناهای تاریخی

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمدمهدی دادمان ـ رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی ـ در دیدار با هادی میرزائی ـ مدیرعامل و رییس هیأت مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی ـ گفت: تمرکز حوزه هنری در دور جدید فعالیت‌های خود روی توسعه و راهبری زیست‌بوم هنر و رسانه است. تلاش داریم تا این زیست‌بوم توسعه یابد و حوزه هنری نقش راهبردی خود را ایفا کند، به همین منظور هم به حوزه نوآوری و رشد توجه ویژه‌ای داریم. او افزود: احیای ابنیه تاریخی اگر منجر به تبدیل آن‌ها به مکان‌ رویدادهای فرهنگی و هنری و یا پاتوق‌های فرهنگی و هنری شود، می‌تواند یکی از رئوس همکاری ما با صندوق احیا باشد. دادمان ادامه داد: حوزه هنری تمرکز خاصی روی معماری دارد و در پی آن، مرکز نوآوری این بخش با همکاری مؤسسه دانش‌بنیان برکت در حال راه‌اندازی است. به این ترتیب  ... “همکاری حوزه هنری و صندوق احیای بناهای تاریخی”

Continue Reading ←

بی‌خبری مطلق از حج

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که با هدف بررسی آخرین اخبار و تحولات در خصوص امکان اعزام زائر به عتبات و حج آینده برگزار شد، اکبر رضایی ـ معاون حج و عمره ـ گفت: تا امروز وزارت حج عربستان هیچ‌گونه اطلاعیه و اخباری درباره حج نداده است و همچنان بی‌خبریم. او افزود: سازمان حج و زیارت براساس وظایف ذاتی خود و با توجه به شرایط پیش ‌رو، در کمیته‌های کارشناسی مسائل اجرایی را به صورت تخصصی بررسی کرده است. حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ـ معاون عتبات سازمان حج و زیارت ـ نیز یادآور شد: پروتکل بهداشتی ویژه سفر به عتبات به طرف‌های ذی‌ربط در ایران و عراق اعلام شده است. در ادامه حجت‌السلام و المسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ تاکید کرد: رویکرد جذب زائر، زیارت آسان و ارزان  ... “بی‌خبری مطلق از حج”

Continue Reading ←

تصویب ضوابط مدیریت پسماندهای صنعتی و معدنی

حسن پسندیده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تصویب ضوابط و روش‌های مدیریت پسماندهای صنعتی و معدنی حوزه نفت و نیرو در شورای عالی محیط زیست اظهار کرد: به موجب ماده ۱۱ قانون مدیریت پسماندها، سازمان حفاظت محیط زیست موظف است با همکاری وزارتخانه‌های ذی‌ربط ضوابط و روش‌های مدیریت پسماندها را تدوین کند و در شورای عالی حفاظت محیط زیست به تصویب برساند. وی ادامه داد: از این‌رو پس از تهیه و تدوین ضوابط مذکور و برگزاری نشست‌های کارشناسی با نمایندگان وزارتخانه مختلف، ضوابط مدیریت پسماندهای صنعتی و معدنی جهت طی مراحل قانونی از طریق سازمان به شورای عالی حفاظت محیط زیست منعکس شد و روز گذشته (۶ بهمن ماه) این ضوابط و روش‌ها به تصویب شورای عالی محیط زیست رسید. به گفته پسندیده بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۹۴، سازمان حفاظت محیط زیست مکلف شده است با همکاری دستگاه‌های مربوط نسبت به تهیه و تدوین «دستورالعمل بهره‌برداری و  ... “تصویب ضوابط مدیریت پسماندهای صنعتی و معدنی”

Continue Reading ←

درهای موزه هنرهای معاصر به روی مردم باز می شود

به گزارش ایسنا، نشست خبری بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران روز سه‌شنبه (۷ بهمن ماه) با حضور سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، هادی مظفری (مدیرکل هنرهای تجسمی)، احسان آقایی (مدیر موزه) و جمشید ناصری، همسر منیژه میرعمادی که ۷۰۵ اثر از مجموعه این هنرمند به موزه اهدا شده است، برگزار شد. در ابتدا سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار کرد: در ابتدای مسئولیتم، یکی از دغدغه‌های جدی ام پرداختن به ابنیه‌ای بود که دچار نقصان شده بودند، اما کثرت فعالیت‌ها اجازه پرداختن به وضعیت عمرانی آنها را به تعویق انداخته بود که از جمله مهمترین آنها موزه هنرهای معاصر، تالار وحدت و سالن اصلی تئاتر شهر بود. او ادامه داد: در جریان مرمت بنای موزه هنرهای معاصر تهران می‌خواستیم هم به امنیت آثار توجه شود و هم سرعت استهلاک کاهش یابد؛ اما در موزه هنرهای معاصر تهران عمر کوتاه مدیریت و از سوی دیگر میزان استقبال  ... “درهای موزه هنرهای معاصر به روی مردم باز می شود”

Continue Reading ←

هوای پایتخت آلوده است/ ضرورت خودداری از تردد غیرضروری

به گزارش ایسنا، براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، متوسط شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز (۷ بهمن ماه) ۱۵۰ و آلاینده شاخص «ذرات معلق با قطر کمتر از۲.۵ میکرون» بود و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. متوسط ۲۴ ساعته کیفیت هوا در ایستگاه‌ سوهانک منطقه۱ (۱۶۹) ، دانشگاه علم و صنعت منطقه ۴ (۱۶۷) و شهرداری منطقه ۲۱ (۱۶۶) و در شرایط ناسالم بود. این گزارش می‌افزاید: براساس هشدار شماره ۱۶ اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها از روز دوشنبه (۶ بهمن ماه)  تا روز پنجشنبه (۹ بهمن ماه) احتمال تداوم شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس طی روزهای آتی وجود دارد. بنابر اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای تهران، توصیه می شود: گروه‌های حساس جامعه شامل کلیه بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد غیرضروری  ... “هوای پایتخت آلوده است/ ضرورت خودداری از تردد غیرضروری”

Continue Reading ←

بازسازی و احیای قنات بهجت آباد

به گزارش ایسنا، مهدی هوشیار با اشاره به اینکه مجموع خروجی هر یک از این قنات ها به بیش از هزار لیتر بر ثانیه می‌رسد، افزود: به همین علت احیا و مرمت آنها در سالهای کم آبی تهران به یکی از شاخص‌ترین اقدامات شهرداری تبدیل شده است.   وی  از مرمت، بازسازی و احیای قنات بهجت آباد در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: قنات هایی که از منطقه ۳ عبور می کنند یا مظهر آنها در منطقه هستند به دلیل اینکه سال‌ها بدون استفاده مانده‌اند دچار آسیب و مشکلات فراوانی شده اند. هوشیار بیان کرد: لایروبی قنات‌ها و تعیین نقشه دقیق آنها از مهم‌ترین اقدامات ما برای احیای این قنات‌هاست زیرا  برای آبیاری فضای سبز منطقه از آنها  استفاده می‌شود. معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳  ابراز کرد: عملیات مرمت، بازسازی و احیای قنات بهجت آباد به طول ۱۵۰۰ متر به مدت یک ماه اجرایی می شود. بر  ... “بازسازی و احیای قنات بهجت آباد”

Continue Reading ←