سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار میلیاردی در طرح‌های سخت‌افزاری گردشگری کشور

«علی اصغر مونسان» شنبه شب در نشست با انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد که در محل استانداری برگزار شد، ویژگی‌های حاکم بر وزارت میراث فرهنگی را منحصربفرد خواند و تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی نگاه ویژه‌ای به هر سه بخش فرهنگی، عمرانی و اجتماعی دارد و با حجم گسترده‌ای از برنامه‌ها و اقدامات مورد انتظار در راستای توسعه کشور مواجه است. وی افزود: این حجم از مطالبات که گاهاً ماموریت سایر بخش‌ها نیز به آن اضافه و بعضاً با قیاس‌های عجیب و غریبی سنجیده می‌شود، در حالی مورد انتظار این وزارتخانه است که عملاً در تخصیص اعتبارات و بودجه وضعیت بسیار نحیفی دارد و دولت و نمایندگان مجلس توجه لازم را در این خصوص ندارند. مونسان با اشاره به وجود ۱۳۴ هزار اثر ملی در کشورمان، بخشی از مشکلات را به دلیل نوپا بودن این وزارتخانه خواند و گفت: وزارت نوپای  ... “سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار میلیاردی در طرح‌های سخت‌افزاری گردشگری کشور”

Continue Reading ←

سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به یزد

۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۲ علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در روز اول سفر خود به استان یزد از چند پروژه گردشگری در دست احداث استان و بازار زرگری یزد بازدید کرد. وی هم‌چنین با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار و گفت و گو کرد. بازدید از بافت تاریخی شهر جهانی یزد و بافت تاریخی شهر اردکان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به یزد در دومین روز این سفرخواهد بود.  ... “سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به یزد”

Continue Reading ←

بازدید وزیر گردشگری از بازار زرگری یزدی ها

«علی اصغر مونسان» وزیر گردشگری عصر امروز در نخستین روز از سفر دو روزه‌ی خود به استان یزد و به بهانه معرفی یزد به عنوان شهر ملی زیورالات سنتی کشور، از بخشی از بازار قدیم یزد که به بازار زرگری موسوم است، دیدن کرد. وزیر در این بازدید با روش‌های سنتی زرگری یزدی که در حوزه آثار ناملموس، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، از نزدیک آشنا شد و در حاشیه‌ی این بازدید از سوی بازاریان یزد، لوح سپاس دریافت کرد. طلای با عیار ۲۰ در ایران تنها در استان یزد تولید می‌شود و بیشتر طلاهای تولید شده در این استان، ساخت دست است. یزد نسبت به جمعیتش بالاترین تعداد سازنده طلا را در کشور دارد و روش‌های سنتی ساخت طلا در یزد، سابقه‌ای طولانی دارد. انتهای پیام  ... “بازدید وزیر گردشگری از بازار زرگری یزدی ها”

Continue Reading ←

زباله‌های «اورست» اثر هنری می‌شوند

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، بطری‌های اکسیژن، چادرهای پاره‌شده، طناب و قوطی‌های فلزی از جمله زباله‌هایی هستند که توسط کوهنوردان در «اورست» بلندترین قله جهان رها می‌شوند. سال ۲۰۱۹ دولت نپال اعلام کرد، ۲۴۲۰۰ پوند زباله که شامل بطری‌های پلاستیکی، قوطی‌های فلزی، باری، ابزار آلات و ..و می‌شد طی یک عملیات پاکسازی ۴۵ روزه از کوه پایین آورده شدند. سوزاندن زباله‌ها هم فقط به افزایش آلودگی منجر می‌شود. در بهار ۲۰۱۹ محققان آب و برف این کوه را مورد بررسی قرار دارند و دریافتند نمونه برف‌هایی که از ۱۱ نقطه مختلف این کوه گرفته شده است شامل میکروپلاستیک‌ها هستند و سه مورد از هشت نمونه آب هم آلوده هستند. حالا موزه هیمالیا قصد دارد پروژه‌ای آغاز کند تا بتواند با کمک آن راه حلی برای این معضل پیدا کند. «تامی گوستافسون»، مسوول این پروژه و از بنیانگذاران «مرکز ساگارماتا» که یک مرکز اطلاع‌رسانی به بازدیدکنندگان و مرکز  ... “زباله‌های «اورست» اثر هنری می‌شوند”

Continue Reading ←

تلاش برای حل چالش تامین آب باغ گیاه شناسی/به دنبال حق آبه باغ گیاه شناسی از سد کرج هستیم

به گزارش ایسنا، عادل جلیلی رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور و رییس باغ گیاه شناسی در تشریح عملکرد این باغ گفت: در تمام دنیا برای حفاظت ژنتیکی و گیاهان از دو روش حفاظت در رویشگاه ها و حفاظت خارج از رویش گاه ها استفاده می کنند. روش نخست توسط محیط زیست و جنگل ها و مراتع انجام می شود و در روش دوم باغ های گیاهشناسی نقش بازی می کنند که در درون باغ های گیاهشناسی نیز کار حفاظت به دو روش رویش گیاه زنده به شکلی که خودش سبز می شود و دیگری در بانک ژن و فضای سرد یخچالی بذرها حفاظت می شوند. وی افزود: باغ گیاهشناسی تهران که از سال ۴۷ تاسیس شده تا پیروزی انقلاب اسلامی در حدود ۲۵ درصد پیشرفت داشته اما عمده آن پس از انقلاب انجام شد. در این باغ گیاهان به دو روش قطعات داخلی از طبیعت ایران جمع آوری می شود و شکل دیگر نیز  ... “تلاش برای حل چالش تامین آب باغ گیاه شناسی/به دنبال حق آبه باغ گیاه شناسی از سد کرج هستیم”

Continue Reading ←

آزادسازی کاروانسرای «شاه عباسی» سمنان

۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۰ کاروانسرای تاریخی شاه عباسی یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان است. این بنای ارزشمند که ۴۰۰ سال قدمت دارد، در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده است. طی چهار دهه گذشته از این کاروانسرا به عنوان زندان استفاده می شد و آزادسازی آن یکی از مطالبات مردم این استان بود. در نهایت هفته گذشته پس از بازدید سید ابراهیم رییسی، رئیس قوه قضاییه، این کاروانسرای تاریخی پس از تخریب حصارهای پیرامونی و دیوارهای بلند زندان آن آزاد شد. عملیات تخریب حصارهای پیرامونی و آزادسازی این کاروانسرا  پس از اخذ مجوزهای لازم و انتقال زندانیان صورت گرفت. قرار است این کاروانسرا برای تأسیس یک مرکز فرهنگی در اختیار شهرداری سمنان قرار گیرد. این کاروانسرای تاریخی که در موقعیت بسیار مناسبی در مرکز شهر سمنان واقع شده است، در نهایت به یک مرکز فرهنگی و گردشگری تبدیل خواهد شد.  ... “آزادسازی کاروانسرای «شاه عباسی» سمنان”

Continue Reading ←

افتتاح یک اقامتگاه سنتی در مهریز با حضور وزیر گردشگری

در این مراسم که با حضور «علی اصغر مونسان» وزیر گردشگری و «محمدعلی طالبی» استاندار یزد و برخی دیگر از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد، اقامتگاه سنتی خوش‌نویس در مهریز با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد تومان و ظرفیت ۱۲ اتاق مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این اقامتگاه دارای ۳۰ تخت اقامتی است و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است. گفتنی است؛ وزیر میراث در ادامه از باغ جهانی پهلوانپور مهریز نیز دیدن کرد. انتهای پیام  ... “افتتاح یک اقامتگاه سنتی در مهریز با حضور وزیر گردشگری”

Continue Reading ←

تمام جنگل‌ها و سواحل هرمزگان تا پایان سال سنددار می‌شوند

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشوراعلام کرد: تمام جنگل‌ها و سواحل استان هرمزگان تا پایان سال سنددار می شوند.  ... “تمام جنگل‌ها و سواحل هرمزگان تا پایان سال سنددار می‌شوند”

Continue Reading ←