آلایندگی شدید یکی از پالایشگاه‌های عسلویه به دلیل قطعی برق!

گفته می‌شود آلودگی شدید هوای ناشی از فلرینگ با بار آلودگی فراوان در روز چهارشنبه در عسلویه به دلیل مشکلات فنی ناشی از قطع و نوسان برق بوده است.  ... “آلایندگی شدید یکی از پالایشگاه‌های عسلویه به دلیل قطعی برق!”

Continue Reading ←

درهای موزه هنرهای معاصر بعد از ۲ سال باز شد

به گزارش ایسنا، مراسم بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران عصر روز پنجشنبه (۹ بهمن‌ماه) با حضور سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، هادی مظفری (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی)، احسان آقایی (رئیس موزه) و مهمانانی از سفارت‌های خارجی در ایران، برگزار شد. در ابتدای این مراسم، احسان آقایی _ رئیس موزه هنرهای معاصر تهران _  اظهار کرد: بسیار خوشحالم گه بعد از ۳۰ ماه بازسازی می‌توانم به شما خیرمقدم بگویم. این تعطیلی بسیاری از علاقه‌مندان به هنر را منتظر و نگران کرده بود. امروز باعث خوشحالی است که موزه در حالی بازگشایی می‌شود که در نزدیک‌ترین حالت به معماری اولیه خود قرار دارد و حتی بخش‌هایی که در این سال‌ها به موزه اضافه شده بودند در جریان بازسازی حذف شدند. او خاطرنشان کرد: در زمان مرمت موزه هنرهای معاصر تهران فرصت مناسبی بود تا روی گنجینه موزه تحقیقاتی انجام شود و نتیجه این تحقیقات شش جلد کتاب است  ... “درهای موزه هنرهای معاصر بعد از ۲ سال باز شد”

Continue Reading ←

کجا برای نجات طاق کسری پیشقدم شد؟

به گزارش ایسنا، با وجود همه درخواست‌ها برای پیشگام شدن وزارتخانه میراث فرهنگی کشورمان در زمینه مطالعه، مرمت و نجات طاق کسری، اما سرانجام بنیاد «الف» در ژنو راه را برای مرمت طاق کسری باز کرد و در نخستین قدم اعلام کرده که ۷۰۰ هزار دلار برای مطالعه و نجات این بنای تاریخی هزینه می‌کند. این در شرایطی است که معاون میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی به روشِ قانونمند برای حضور تیم ایرانی در طاق کسری در جنوب بغداد معتقد است و تاکید دارد که «اگر بخواهند مرمت تاق کسری به صورت قطعی انجام شود، باید شرایط مهیا شده و آن‌ها رسما از ما دعوت کنند تا بلافاصله یک تفاهم‌نامه رسمی امضا شده و پژوهشگران و مرمتگران برای کار به آن منطقه بروند،‌ وگرنه متاسفانه وزارتخانه میراث فرهنگی نمی‌تواند کاری برای مرمت و ساماندهی طاق کسری انجام دهد.» امروز نهم بهمن (۲۸ ژانویه ۲۰۲۱) بنیاد بین‌المللی «الف» در ژنو در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که  ... “کجا برای نجات طاق کسری پیشقدم شد؟”

Continue Reading ←

از ‌پاکسازی تالاب خورخوران تا رونمایی از ‌پویش «سهم من برای تالاب»

به گزارش ایسنا، حسین رفیع – دبیر کنوانسیون ملی تالاب‌ها- در نشست بزرگداشت ‌پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر، درباره برنامه‌های این مراسم بزرگداشت و روز جهانی تالاب‌ها، گفت: برنامه‌های متعددی در استان‌های مختلف کشور از ۷ بهمن ماه آغاز شده که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه ‌پاکسازی تالاب خورخوران توسط قایق‌های گردشگری و ماهیگیری و همایش روز تالاب‌ها و ‌پرنده‌نگری تالابی که در سرخرود امروز برگزار شد، اشاره کرد. همچنین ۱۰ تا ۱۲ بهمن ماه در بندر خمیر استان هرمزگان برنامه‌های نقاشی بر روی سطل‌های بازیافت، جشنواره عود نوازان،همایش روز جهانی تالاب‌ها و ‌پلاک‌گذاری شهر یادگیرنده یونسکو برگزار خواهد شد. وی همچنین با اشاره به سایر برنامه‌هایی که طی ۱۲ تا ۱۷ بهمن در استان‌های مختلف کشور از جمله خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، چابهار، استان فارس و گیلان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ۱۳ بهمن در شهر ورزنه که یکی از کاندیداهای شهر حامی تالابی ایران است مجموعه برنامه‌های درون شهری آغاز می‌شود و  ... “از ‌پاکسازی تالاب خورخوران تا رونمایی از ‌پویش «سهم من برای تالاب»”

Continue Reading ←

«روایت ایران» به روایتِ داریوش رحمانیان

به گزارش ایسنا، داریوش رحمانیان – عضو هیات علمی تاریخ دانشگاه تهران -، سخنران این نشست است که قرار است پنج‌شنبه ۹ بهمن و از ساعت ۲۰ تا ۲۲ برگزار شود. دبیر نشست محمدعلی عزت‌زاده – رییس انجمن ایران‌شناسی دانشگاه تهران – اعلام کرده این نشست در آدرس «https://instagram.com/anjoman_iranshenasi?igshid=vxew۴d۱nl۶۷x» قابل مشاهده است. انتهای پیام  ... “«روایت ایران» به روایتِ داریوش رحمانیان”

Continue Reading ←

ویدئو / حال «هیرمان» در باغ‌وحش اِرم خوب نیست

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران می‌گوید حال شیر نر ایرانی باغ وحش ارم خوب نیست. هنوز علت بیماری و بی‌حالی «هیرمان» مشخص نیست اما اقدامات درمانی آغاز شده است. شیر نر ایرانی باغ وحش ارم بی‌حالی و آبریزش بینی دارد و دچار اختلال در قسمت فوقانی سیستم تنفسی شده است. این شیر نر ایرانی سال گذشته از باغ وحش بریستول انگلستان به تهران منتقل و «هیرمان» نامگذاری شد.  ... “ویدئو / حال «هیرمان» در باغ‌وحش اِرم خوب نیست”

Continue Reading ←

حال «هیرمان»، شیر ایرانی باغ وحش ارم خوب نیست

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران ضمن اشاره به اینکه حال شیر نر ایرانی باغ وحش ارم خوب نیست، گفت: هنوز علت بیماری و بی حالی این شیر مشخص نیست اما اقدامات درمانی آغاز شده است.  ... “حال «هیرمان»، شیر ایرانی باغ وحش ارم خوب نیست”

Continue Reading ←

ورود سامانه بارشی جدید به ایران/بیشتر نقاط کشور برفی و بارانی می شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، گفت: این سامانه بارشی که در اکثر نقاط کشور فعال خواهد بود به تدریج روز یکشنبه ( ۱۲ بهمن) از کشور خارج خواهد شد.  ... “ورود سامانه بارشی جدید به ایران/بیشتر نقاط کشور برفی و بارانی می شود”

Continue Reading ←