افزایش آثار زنان در مهمترین موزه هنر در مادرید

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، مسوولان موزه «پرادو» در اسپانیا قصد دارند با ایجاد تغییراتی، آثار هنری بیشتری از هنرمندان خارجی و زن را در مجموعه دائمی این موزه بگنجانند. موزه پرادو یکی از پربازدیدترین موزه‌های شهر مادرید بوده و با شاهکارهایی که از هنر اسپانیا دارد، کامل‌ترین مجموعه از آثار نقاشی این کشور در دنیا به شمار می‌رود. موزه پرادو یکی از گوهرهای فرهنگی ارزشمند شهر مادرید و یکی از بهترین گالری‌های هنری جهان به شمار می‌رود. این موزه در خیابان «پسئو دل پرادو» (Paseo del Prado) واقع شده و شاهکارهایی از استادان بی‌بدیل اروپایی مانند «ولاسکِز»، «گویا»، «رافائل»، «روبنس» و «بوش» را در ساختمانی قرن هجدهمی به سبک نئو کلاسیک به نمایش می‌گذارد. «میگل فالومیر»، مدیر موزه «پرادو» می‌گوید، یکی از معدود عواقب همه‌گیری کرونا این بود که تعطیلی موزه این امکان را برای کارکنان موزه فراهم کرد تا گنجینه‌های موزه و نمایش آن‌ها را  ... “افزایش آثار زنان در مهمترین موزه هنر در مادرید”

Continue Reading ←

سریلانکا به روی گردشگران خارجی باز شد

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، وزیر گردشگری سریلانکا در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد مرزهای این کشور از  ۲۱ ژانویه باز خواهد شد. در همین روز فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور نیز بازگشایی شدند. وزیر گردشگر این کشور ضمن اعلام خبر بازگشایی مرزها بیان کرد: «زندگی حدود سه میلیون نفر در سریلانکا وابسته به گردشگری است. این مسوولیت ما است که نیاز آن دسته از شهروندان‌مان را که به این صنعت وابسته هستند مورد توجه قرار دهیم.» با این‌که هیچ محدودیت زمانی برای اقامت گردشگران در سریلانکا تعیین نشده است اما گردشگران باید تا دو هفته پس از ورود به سریلانکا در هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی که توسط دولت مشخص می‌شوند بمانند. این به آن معناست که کسانی که قصد دارند مسافرت کوتاهی داشته باشند باید تمام مدت سفر را در اقامتگاه بمانند درحالی که گرداشگرانی که مسافرت طولانی را در نظر دارند می‌توانند پس از سپری کردن قرنطینه دوهفته‌ای آزادانه  ... “سریلانکا به روی گردشگران خارجی باز شد”

Continue Reading ←

تداوم تولید روزانه ۷۵۰۰ تن ‍‍پسماند در شهر تهران

به گزارش ایسنا، براساس آمار و اطلاعات شهرداری تهران میزان ‍‍پسماند تولیدی در شهر تهران از ۷۵۰۰ تن به ۴۹۰۰ تن در روز کاهش ‍‍پیدا کرده بود اما با شیوع ویروس کرونا ‍‍پسماندهای تولیدی در ‍‍پایتخت به همان میزان سابق یعنی ۷۵۰۰ تن بازگشت اما با این تفاوت که حجم قابل توجهی دستکش و ماسک و … ترکیب همیشگی ‍‍پسماند را برهم زد. همچنین پسماندهای عادی استان تهران نیز نسبت به سال‌های اخیرهم از نظر حجم و میزان و هم از نظر ترکیب زباله تغییر کرد. افزایش میزان پسماند تولید شده تنها ناشی از افزایش استفاده از ماسک، دستکش و وسایل حفاظتی نبود بلکه افزایش استفاده از مواد غذایی بسته‌بندی شده و مصرف مواد شوینده و ضد عفونی‌کننده نیز در تغییر ترکیب پسماند شهری موثر بود. فاطمه اکبر‍‍پور – رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران به ایسنا گفته بود که میزان پسماند تولید شده روزانه در بیمارستان‌های شهر تهران در اوایل  ... “تداوم تولید روزانه ۷۵۰۰ تن ‍‍پسماند در شهر تهران”

Continue Reading ←

کاهش ۲۵ درصدی بارش‌ها در کشور/ تداوم کم‌بارشی تا اواخر بهمن ماه

به گزارش ایسنا، از مهر ماه تا آخر دی در کشور ۶۵.۸ میلیمتر بارش داشتیم که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۲۵ درصد کمتر گزارش شده است. بر این اساس بارش‌ها در کشور نسبت به سال گذشته نیز بیش از ۴۴ درصد کاهش یافته است علاوه بر این تا آخر دی ماه ۲۵ استان با کم بارشی مواجه بودند. بر اساس اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از مهر ماه تا آخر دی ماه بارش‌ها در استان ایلام ۳۰ درصد، خراسان رضوی ۳۴ درصد، خراسان شمالی ۴۳ درصد، سیستان و بلوچستان ۸۵ درصد، کرمان ۴۸ درصد و هرمزگان ۸۵ درصد کمتر از میانگین بلند مدت بوده است. از سوی دیگر بارش‌ها در شش استان اردبیل، البرز، تهران، قم، کهگیلویه و بویراحمد و یزد در محدوه نرمال و کمی بیش از آن گزارش شده است. هرچند که استان‌های گیلان و مازندران از ابتدای سال آبی زراعی  ... “کاهش ۲۵ درصدی بارش‌ها در کشور/ تداوم کم‌بارشی تا اواخر بهمن ماه”

Continue Reading ←

ایرانی‌ها می‌توانند به مالزی سفر کنند؟

به گزارش ایسنا، پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، شهروندان ایرانی می‌توانستند به مدت ۱۴ روز بدون ویزا به مالزی سفر کنند، اما اکنون مقررات تازه‌ای وضع شده است. دولت مالزی در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریورماه) پس از بازگشایی مرزها، محدودیت‌هایی را برای سفر اتباع ۲۳ کشور از جمله ایران برقرار کرد؛ کشورهایی که تا آن زمان، بیش از ۱۵۰ هزار مورد کووید ۱۹ را ثبت کرده بودند. مالزی همچنین سفر و صدور ویزای توریستی را برای اتباع ایالات متحده آمریکا، برزیل، هند، روسیه، پرو، کلمبیا، آفریقای جنوبی، مکزیک، اسپانیا، آرژانتین، شیلی، ایران، انگلستان، بنگلادش، عربستان سعودی، پاکستان، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، آلمان، عراق، فیلیپین و اندونزی متوقف کرده است. این فهرست با توجه به شرایط کشورها مدام به‌روزرسانی می‌شود. براساس آخرین بخشنامه دولت مالزی، محدودیت‌های ورود شامل مسافرانی است که شهروند یا افراد مقیم این ۲۳ کشور بوده،  یا در آن‌جا اقامت دارند و یا از آن سفر می‌کنند. مسافران پیش از  ... “ایرانی‌ها می‌توانند به مالزی سفر کنند؟”

Continue Reading ←

کیفیت هوای پایتخت امروز در محدوده قابل قبول است

به گزارش ایسنا، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۳ بهمن ماه) کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل است.  طی روز با رشد تدریجی پایداری جوی و کاهش تندی باد شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. این وضعیت تا اواخر وقت ادامه خواهد داشت و در برخی مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.  با افزایش تندی باد تا صبح فردا (۴ بهمن ماه) انتظار می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.  طی روز نیز از میزان تندی باد کاسته خواهد شد، بنابراین در ساعات پایانی فردا (۴ بهمن ماه) افزایش ترافیک شامگاهی و حاکمیت جو آرام باعث افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد شد. به گزارش ایسنا،  ... “کیفیت هوای پایتخت امروز در محدوده قابل قبول است”

Continue Reading ←

احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی شهرهای کشور از فردا

صادق ضیاییان در گفتوگو با ایسنا، اظهارکرد: سامانه بارشی فعال بر روی کشور تا پیش از ظهر امروز (۳ بهمن) در شمال شرق باعث بارش پراکنده و س‍‍پس از کشور خارج می‌شود. وی ادامه داد: امروز (۳ بهمن) در استان‌های واقع در شمال غرب، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های رشته کوه البرز لغزندگی و یخ زدگی معابر و جاده‌ها و در دامنه‌های البرز احتمال وقوع بهمن پیشبینی می‌شود. مدیرکل پیشبینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تا ظهر فردا (۴ بهمن) در استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیشبینی می‌شود، گفت: از فردا تا چهارشنبه هفته آینده (۴ تا ۸ بهمن) آسمان بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود و انتظار می‌رود با افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی وپرجمعیت مواجه شویم. به گفته وی، از روز دوشنبه (۶ بهمن) تا پایان هفته نیز روند  ... “احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی شهرهای کشور از فردا”

Continue Reading ←

تشریح۳شاخص شناسایی ساختمان های ناایمن در بازار/لزوم ورود میراث فرهنگی برای مرمت و مقاوم سازی

علی محمد سعادتی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت ایمنی بازار تهران گفت: بعد از وقوع حادثه پلاسکو، حساسیت عمومی بر روی ساختمان ها و محدوده های قدیمی و فرسوده مناطق مختلف تهران از جمله منطقه ۱۲ و بخصوص بازار تهران که محل رفت و آمد تعداد زیادی از شهروندان بوده و در عین حال دارای بافت فرسوده و ناایمن بود، افزایش یافت. وی با بیان اینکه کارشناسان ایمنی منطقه ۱۲ بازدیدهای زیادی از ساختمان هایی که دارای بیشترین خطرات بوده داشته و آنها را شناسایی کردند، گفت: عمده خطرات، ناشی از نوع بهره برداری، نگهداری کالا و اجناس قابل اشتعال و نقص شبکه تاسیساتی بود. بخشی از خطرات نیز ناشی از عدم استحکام و ناپایداری ساختمان بود که بر اساس نوع ناایمنی ساختمان ها، دسته بندی شدند. شهردار منطقه ۱۲ با تاکید بر اینکه به ساختمان هایی که خطراتشان ناشی از نوع بهره برداری همچون دپوی کالا بود، تذکر  ... “تشریح۳شاخص شناسایی ساختمان های ناایمن در بازار/لزوم ورود میراث فرهنگی برای مرمت و مقاوم سازی”

Continue Reading ←