فردا بانک های اراک، شازند و مهاجران تعطیل نیستند

مهدی زندیه وکیلی ۲۰ دیماه در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک در جمع خبرنگاران بیان کرد: طبق اطلاعات و داده های ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهرهای اراک و شازند و دیگر مناطق، متاسفانه آلودگی به حدی رسیده که همه گروه های سنی را تحت تاثیر قرار داده است. وی تصریح کرد: پیش بینی می شود برای فردا ۲۱ دیماه، آلودگی روند امروز را طی کند، همچنین هواشناسی از عدم وزش باد و سکون هوا خبر داده است به همین دلیل فردا هم آلودگی خواهیم داشت و از مردم درخواست می کنیم ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی گاز و برق، از ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی پرهیز کنند و تصمیم کارگروه بر این شد که ادارات استان فردا تعطیل خواهند بود. زندیه وکیلی اضافه کرد: بانک ها به دلیل نیاز مردم به خدمات، تعطیل نخواهند بود، همچنین آزمون نهایی دانش آموزان که به شکل حضوری  ... “فردا بانک های اراک، شازند و مهاجران تعطیل نیستند”

Continue Reading ←

عملکرد دوگانه وزارت نیرو در خصوص نیروگاه‌های شازند و اصفهان

مهدی زندیه وکیلی ۲۰ دی ماه در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی منشاء اصلی آلودگی هوای شهر اراک، سوخت نیروگاه است، اظهار کرد: با اطمینان می گویم که اگر فعالیت نیروگاه قطع شود، حتی آلودگی برای گروه های حساس هم در اراک نخواهیم داشت. وی با بیان اینکه میزان و علت آلودگی هوای اراک کاملا مشخص است، گفت: مصرف گاز نیروگاه حرارتی شازند، بیش از مصرف صنعتی و خانگی شهر اراک است، در حال حاضر گاز برخی از صنایع قطع است، مدارس و دانشگاه ها تعطیلند و به تبع آن مصرف گازی صورت نمی گیرد و در واقع نوعی صرفه جویی گاز در حال انجام است، اما آیا این صرفه جویی منجر به تامین گاز برای نیروگاه شازند می شود؟ زندیه وکیلی تصریح کرد: اگر امروز تصمیمی برای مصرف مازوت در نیروگاه ها اتخاذ شده است، با توجه به  ... “عملکرد دوگانه وزارت نیرو در خصوص نیروگاه‌های شازند و اصفهان”

Continue Reading ←

ادارات اراک، شازند و مهاجران فردا تعطیل است/بدترین دیماه را تجربه کردیم

سید علی آقازاده بیستم دیماه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک با قدردانی از همکاری محیط زیست استان، دستگاه قضایی، اعضای شورای تامین، فرمانداران و نیروی انتظامی در روزهای اخیر در مسئله آلودگی هوای اراک، اظهار کرد: تا ۱۶ دی ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا شرایط مشابهی را پشت سر گذاشته ایم، اما دی ماه ۹۹ در واقع یکی از بدترین دی ماه های سال های اخیر است چراکه شرایط خشکی را سپری کردیم. وی با بیان اینکه در دی ماه سال جاری بارندگی نداشتیم و به تبع آن آلایندگی هوا بیشتر شد، گفت: امسال با توجه به کمبود فشار گاز در شبکه گازرسانی، شرکت گاز نتوانست گاز مورد نیاز نیروگاه را تامین کند به همین دلیل طی ۲۰ روز اخیر از مازوت استفاده می کند به طوری که در حال حاضر روزانه دو میلیون لیتر مازوت توسط نیروگاه حرارتی شازند در  ... “ادارات اراک، شازند و مهاجران فردا تعطیل است/بدترین دیماه را تجربه کردیم”

Continue Reading ←

رییس موزه ملی ایران: مفقود شدن دو اثر تاریخی، به قبل از ۱۳۷۵ برمی‌گردد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول جعفریان در پست توییتری خود که شب گذشته (جمعه ۱۹ دی) منتشر کرده و درخواست داشت تا به دست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برسد، متنی را از دکتر مرتضی کریمی‌نیا منتشر کرده و نوشت: «نشانی از یک سرقت در موزه ملی ایران: ضرورت بازگرداندن دو برگ مسروقه از نسخه ۴۲۸۹ به موزه ملی ایران» هر چند در این متن به احتمال زمان سرقت این اثر هیچ اشاره‌ای نبود اما در این پست آمده بود: «نسخه ۴۲۸۹ در موزه ملی ایران به خط کوفی یکی از قرآن‌های مهم در تاریخ کتابت در قرن سوم است. این نسخه تا همین چند وقت پیش، ۱۵۸ برگ داشته و برگ شماری آن را ظاهرا شادروان مهدی بیانی در هنگام  برگزاری نمایشگاه قرآنی در سال ۱۳۲۷ شمسی انجام داده است. اکنون دو برگ آن مفقود است: یکی برگ ۱۲۸ (حاوی آیات ۴ ،۶ سوره یونس) و  ... “رییس موزه ملی ایران: مفقود شدن دو اثر تاریخی، به قبل از ۱۳۷۵ برمی‌گردد”

Continue Reading ←

جشنواره جاذبه‌های گردشگری ایران فراخوان داد

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، رحیم یعقوب‌زاده، رییس این مرکز و دبیر سومین جشنواره ملی دانشجویی عکس و فیلم جاذبه‌های گردشگری ایران گفت: از آن‌جایی که تکنولوژی نوین تغییرات زیادی را در ارتباط فرد با جهان پیرامون ایجاد کرده است و ابزار نوین مورد استفاده دوران کنونی، می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه و تعمیق هویت ملی و پویایی و نشاط در فضای دانشگاه باشد، مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران با در نظر داشتن این موضوع، سومین جشنواره ملی دانشجویی عکس و فیلم جاذبه‌های گردشگری ایران را برگزار می‌کند. او افزود: تمرکز این جشنواره در سه بخش عکس، فیلم و محتوای دیجیتال (اینفوگرافی و موشن‌گرافی) است که به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران از سوی دانشجویان، ترویج فرهنگ سفر و معرفی و تقدیر از دانشجویان خلاق و مستعد در زمینه‌های یادشده که به شکلی خلاقانه، منتقدانه، هنرمندانه و مسأله‌محور موضوعات مربوط به گردشگری و  ... “جشنواره جاذبه‌های گردشگری ایران فراخوان داد”

Continue Reading ←

«مروارید آبی» مراکش گردشگر ندارد

به گزارش ایسنا و به نقل از الجزیره، وقتی ویروس کرونا در مراکش شیوع پیدا کرد، شهر کوهستانی «شفشاون» یکی از معدود شهرهایی بود که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در آن شناسایی نشد. این شهر خوش‌منظره که دیوارهای آبی‌رنگ ساختمان‌هایش مشخصه بارز آن هستند ارتباطش را با نقاط دیگر جهان قطع کرد و برای چندین ماه از شیوع ویروس کرونا در شهر جلوگیری کرد. حالا با باز شدن تدریجی مرزهای مراکش همچنان از گردشگر در شهر «شفشاون» که زمانی از جاذبه‌های اصلی این کشور بود خبری نیست. در دوران تعطیلات کریسمس و سال نو، به جای این‌که همچون سال‌های گذشته خیابان‌های باریک «شفشاون» مملو از گردشگران اروپایی و چینی باشد این‌بار اغلب بازدیدکنندگان این شهر شهروندان مراکشی بودند و مغازه‌دارانی که به عنوان سوغاتی قالیچه و کت‌های پشمی می‌فروختند به سختی مشتری پیدا کردند. با اجرای قانون منع آمد و شد شبانه در مراکش رستوران‌های میدان اصلی شهر  ... “«مروارید آبی» مراکش گردشگر ندارد”

Continue Reading ←

درخواست نماینده ارامنه تهران از رییس شورای شهر و مونسان

به گزارش ایسنا، از یک سو همه حرف‌ها سر نوع ساماندهی آرامستان ارامنه دروازه دولاب تهران مطرح بود، از سوی دیگر انتشار نام‌های جدیدی که به اعتقاد برخی از اعضای شورای شهر می‌توانست جای نام‌های قدیمی و حتی ثبت ملی شده‌ی قبرستان ارامنه را بگیرد، باعث شدند تا آرا شاوردیان – نماینده مسیحیان ارامنه تهران و شمال تهران –  ۱۶ آذر در نامه‌ای به محسن هاشمی رفسنجانی – رییس شورای اسلامی شهر تهران – نسبت به این صحبت‌ها اعتراض و درخواست پیگیری داشته باشد. او در نامه خود این طور آورده است: «احتراما با توجه به آغاز پروژه مرمتی آرامستان تاریخی ارامنه دولاب توسط شهرداری، براساس مصوبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ شورای اسلامی شهر و با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر، تخریب سنگ قبرها در پروژه و همچنین انتشار اخباری مبنی بر تغییر نام میدان تاریخی ارامنه به صلح یا تغییر نام گورستان تاریخی قاجاری ارامنه (طبق اسناد ثبت  ... “درخواست نماینده ارامنه تهران از رییس شورای شهر و مونسان”

Continue Reading ←

سمن های زیست محیطی استان مرکزی علیه نیروگاه شازند اعلام جرم می کنند

حمید اخوان ۲۰ دیماه در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوا کلانشهر اراک به نمایندگی از سمن های زیست محیطی استان مرکزی بیان کرد: در ابتدای سال با همکاری بخش دولتی و خصوصی، شرایط به گونه ای شد که محیط زیست استان اعلام کرد که اراک پاک ترین شهر کشور بوده است، اما نیروگاه شازند با نوع سوخت خود، به تنهایی شهر اراک را از لحاظ میزان روزهای آلاینده به آمار سال گذشته بازگرداند. وی با اشاره به قانون هوای پاک و گذشت سه سال از تصویب آن، گفت: طبق ماده ۱۲ قانون هوای پاک، سه تکلیف برای صنعت مشخص شده است. صنعت باید رفع آلایندگی کند، فرآیند تولید را تغییر دهد و در مرحله سوم و ادامه آلودگی، تعطیل شود. با گذشت سه سال از این قانون، نیروگاه حرارتی شازند کدامیک از این سه تکلیف را انجام داده است؟ مدیرکل حفاظت محیط زیست اعلام کند که نیروگاه کدامیک  ... “سمن های زیست محیطی استان مرکزی علیه نیروگاه شازند اعلام جرم می کنند”

Continue Reading ←

ساماندهی آرامستان ارامنه دروازه دولاب تهران

۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۱ هفته گذشته انتشار اخباری درباره تخریب برخی از سنگ قبرهای آرامستان تاریخی ارامنه در دروازه دولاب تهران، نگرانی‌ علاقمندان به میراث فرهنگی را به دنبال داشت. همین موضوع باعث شد «آرا شاوردیان» نماینده ارامنه تهران و شمال کشور، اقبال شاکری نماینده مردم تهران، تعدادی از اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه، شهردار منطقه ۱۴ و تعدادی از خبرنگاران از این آرامستان تاریخی بازدید کنند. بازدید از این آرامستان نشان داد که بازسازی فقط به کلیسای داخل آرامستان، پیاده‌راههای میانی، استخر،‌ برخی المان‌ها و سرویس بهداشتی جوی‌ها و کانال‌های سیمانی و آجری محدود شده و آسیبی به سنگ قبرها و بافت تاریخی آن وارد نشده است. این آرامستان حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و از میانه دهه ۷۰ شمسی تدفینی در آن صورت نگرفته است.  ... “ساماندهی آرامستان ارامنه دروازه دولاب تهران”

Continue Reading ←

اتحاد آلاینده ها علیه اراک

علیرضا محرابیان ۲۰ دی ماه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک با اشاره به اینکه تا ۱۶ دیماه ۹۹، استان مرکزی ۳۳ روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروه های سنی را تجربه کرده است، افزود: اراک در بین کلانشهرهای مختلف بعد از تبریز، کمترین تعداد روزهای آلوده را در سال جاری داشته و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۱ روز ناسالم داشته ایم که ۳۶ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۵ روز ناسالم برای تمام گروه های حساس به ثبت رسیده است. وی اظهار کرد: اراک از ابتدای سال ۹۹ تا امروز، ۴۵ روز پاک، ۲۱۵ روز سالم، ۳۴ روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروه های سنی تجربه کرده است. محرابیان با اشاره به اینکه امروز نسبت به روزهای گذشته در وضعیت آلودگی هوا اراک شرایط متفاوتی را داشتیم، گفت:  ... “اتحاد آلاینده ها علیه اراک”

Continue Reading ←