آتش در ارتفاعات دشتستان ادامه دارد /زمان پایان حریق قابل پیش‌بینی نیست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: جهت کنترل آتش‌سوزی که از صبح امروز در ارتفاعات شهرستان دشتستان به وقوع پیوسته از کلیه ظرفیت‌های سازمانی و مردمی استفاده می‌کنیم.  ... “آتش در ارتفاعات دشتستان ادامه دارد /زمان پایان حریق قابل پیش‌بینی نیست”

Continue Reading ←

مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها منصوب شد

در حکمی از سوی عیسی کلانتری – رییس سازمان حفاظت محیط زیست – آرزو اشرفی زاده به عنوان مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.  ... “مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها منصوب شد”

Continue Reading ←

ساماندهی سگ‌های ولگرد در زیستگاه گونه‌ در معرض انقراض «میش‌مرغ»

مدیر پروژه حفاظت مشارکتی از میش‌مرغ در دشت سوتاو بوکان از آغاز برنامه مدیریت سگ‌های ولگرد در زیستگاه گونه‌ در معرض انقراض میش‌مرغ خبر داد.  ... “ساماندهی سگ‌های ولگرد در زیستگاه گونه‌ در معرض انقراض «میش‌مرغ»”

Continue Reading ←

تشدید بارش در ۸ استان کشور/ پیش‌بینی آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در استان کشور هشت استان کشور و افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در دریای خزر هشدار داد.  ... “تشدید بارش در ۸ استان کشور/ پیش‌بینی آبگرفتگی معابر”

Continue Reading ←

افزایش فشار بر مراتع کشور با کاهش میزان بارش‌ها /راهکار چیست؟

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن تشریح راهکارهای کاهش اثرات خشکسالی در مراتع گفت: کاهش میزان نزولات جوی فشار بر مراتع را به‌صورت تصاعدی افزایش می‌دهد.  ... “افزایش فشار بر مراتع کشور با کاهش میزان بارش‌ها /راهکار چیست؟”

Continue Reading ←

هدررفت قابل توجه آب در سیستم انتقال آب کشاورزی و درون‌شهری

کاهش بارندگی و افزایش دما شرایط کم‌آبی را در بیشتر استان‌های کشور طی بهار و تابستان امسال رقم خواهد زد. یک کارشناس آب ضمن اشاره به لزوم همکاری و همراهی دستگاه‌ها، مسئولان و مردم برای عبور از این شرایط، بر ضرورت مدیریت آب تاکید کرد و گفت: متاسفانه جای مدیریت آب در کشور خالی است.  ... “هدررفت قابل توجه آب در سیستم انتقال آب کشاورزی و درون‌شهری”

Continue Reading ←

آخرین نفس‌های یک تالاب بین‌المللی 

همیشه در نشست‌های خصوصی با مدیران و معاونان و همکارانم روی این نکته تاکید دارم که کار ما گله و شکایت نیست، ما حق نداریم مرثیه بخوانیم، ما حق نداریم ناامید بشویم و این ناامیدی را به جامعه، به ویژه علاقه‌مندان به محیط‌زیست توزیع و تکثیر کنیم.  ... “آخرین نفس‌های یک تالاب بین‌المللی ”

Continue Reading ←

هشتمین عجایب دنیا از دل خاک ایران بیرون کشیده شد + فیلم و تصاویر

مثل آب نبات می مونه، خَش و گواراست، ماهی داره یکی اینقد به چه دُرشتی، آن هم وسط کویر، یک جایی نرسیده به یزد اما همین که به میدان خاتمی می رسه، چشم ماهی ورقلمبیده می شه و درجا می میره؛ آبش هم دیگه آب نبات نیست؛ شِکره و قناتی که در حال احتضار بود …  ... “هشتمین عجایب دنیا از دل خاک ایران بیرون کشیده شد + فیلم و تصاویر”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق کشور طی ۲۴ ساعت آینده، از تداوم این بارش‌ها در نقاط مختلف کشور طی روزهای آینده خبر داد.  ... “رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق کشور”

Continue Reading ←