کلانتری: موظفیم علیه چالش آب بجنگیم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هشدار نسبت به از بین رفتن طبیعت، تاکید کرد که سند منابع طبیعی و تالاب‌ها فقط باید به نام منابع طبیعی و سازمان جنگل ها باشد.  ... “کلانتری: موظفیم علیه چالش آب بجنگیم”

Continue Reading ←

از هیرکانی و تئاترشهر تا واگذاری ساختمان وزارت خارجه

معاون میراث فرهنگی درباره تعرض به جنگل جهانی هیرکانی و مسؤولیت حفاظت از آن، حصارکشی در اطراف تئاترشهر، واگذاری آثار تاریخی نفیس، امحای لنج‌های سنتی و واگذاری ساختمان وزارت خارجه و کتابخانه ملی به موزه ملی ایران توضیحاتی داد.  ... “از هیرکانی و تئاترشهر تا واگذاری ساختمان وزارت خارجه”

Continue Reading ←

۲۰ شرکت منشا تولید بیش از نیمی از زباله‌های پلاستیکی در جهان

نتایج یک بررسی نشان می دهد فقط ۲۰ شرکت و کمپانی در جهان بیش از نیمی از حجم کل زباله های پلاستیکی یکبار مصرف را تولید می کنند.  ... “۲۰ شرکت منشا تولید بیش از نیمی از زباله‌های پلاستیکی در جهان”

Continue Reading ←

انتقال سند تالاب‌ها به وزارت نیرو منتفی شده است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با انتقاد شدید از ثبت سند چند تالاب به نام وزات نیرو گفت: انتقال سند تالاب‌ها به وزارت نیرو منتفی شده است.  ... “انتقال سند تالاب‌ها به وزارت نیرو منتفی شده است”

Continue Reading ←

راه‌های مصرف بهینه آب شهری در شرایط تنش آبی

معاون پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به شرایط کم‌آبی سال جاری، نقش شهرداری‌ها در توسعه فضای سبز سازگار با اقلیم و استفاده از روش‌های نوین آبیاری فضای سبز، بر نقش مردم در کاهش مصرف آب در شهر تهران تاکید کرد.  ... “راه‌های مصرف بهینه آب شهری در شرایط تنش آبی”

Continue Reading ←

نقش مهم موزه‌های تاریخ طبیعی در آموزش اهمیت محیط زیست به کودکان و نوجوانان

مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی به مناسبت ۲۸ اردیبهشت – روز جهانی موزه‌ها – گفت: روز جهانی موزه‌ها بهانه‌ای برای جلب توجه سیاستگذاران، برنامه‌ریزان و آحاد مردم به نقش مهم موزه‌ها در معرفی فرهنگ، تاریخ و آموزش و پژوهش تخصصی است.  ... “نقش مهم موزه‌های تاریخ طبیعی در آموزش اهمیت محیط زیست به کودکان و نوجوانان”

Continue Reading ←

طوفان، سواحل غربی هند را در هم کوبید

در حالیکه شبه قاره هند همچنان با بحران همه گیری کرونا دست و پنجه نرم می کند، طوفان سهمگینی با سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت و همراه با بارش شدید باران، عصر روز گذشته (دوشنبه) مناطقی از این کشور را درنوردید.  ... “طوفان، سواحل غربی هند را در هم کوبید”

Continue Reading ←

رگبار باران در نقاط مختلف / وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) خبر داد.  ... “رگبار باران در نقاط مختلف / وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور”

Continue Reading ←