مرگ نهنگ ها، خودکشی یا پیامد فعالیت های انسانی در آب های زمین؟

پس از آن که یک نهنگ بزرگ‌باله‌ جوان، چند مایل در رود «تیمز» در مرکز لندن شنا و تمام مسیر را تا «تدینگتون لاک» در جنوب غربی لندن طی کرده است، اکنون گروه‌های امداد و نجات در تلاشند تا او را به دریا باز گردانند.  ... “مرگ نهنگ ها، خودکشی یا پیامد فعالیت های انسانی در آب های زمین؟”

Continue Reading ←

رییس سازمان جنگل‌ها خواستار برخورد قاطع با آتش‌افروزان در جنگل‌ها و مراتع شد

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نامه‌ای به معاون دادستانی کل کشور در حقوق عامه خواستار برخورد قاطع با متخلفان و عوامل ایجاد آتش در جنگل‌ها و مراتع شد.  ... “رییس سازمان جنگل‌ها خواستار برخورد قاطع با آتش‌افروزان در جنگل‌ها و مراتع شد”

Continue Reading ←

رصد ماهواره ای وضعیت تالاب‌های کشور آغاز می‌شود/ خشکسالی امسال، متفاوت از سال‌های قبل

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به وضعیت تالاب ها در سال جاری با توجه به خشکسالی و کاهش بارش‌ها در تمام حوضه‌های آبریز هشدار داد.  ... “رصد ماهواره ای وضعیت تالاب‌های کشور آغاز می‌شود/ خشکسالی امسال، متفاوت از سال‌های قبل”

Continue Reading ←

تجهیز تمامی داوطلبان اطفای حریق به لباس‌های ایمنی در دستور کار است

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها گفت: درمجموع طی دو سال اخیر حدود ۳۸ هزار قلم کالا ازجمله دمنده، تجهیزات اطفای حریق، لباس ایمنی، کفش و… دراختیار استان‌ها، داوطلبان اطفای حریق و نیروهای منابع طبیعی قرار گرفته است. اولویت ما این است که هرچه زودتر تمامی داوطلبان اطفای حریق را با لباس‌های ایمنی و کفش‌های مناسب تجهیز کنیم.  ... “تجهیز تمامی داوطلبان اطفای حریق به لباس‌های ایمنی در دستور کار است”

Continue Reading ←

پروژه گردشگری «اوان» در الموت پیوست زیست‌ محیطی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: پروژه گردشگری «اوان» در محدوده ۵ هکتار انجام می‌شود، این وسعت مساحتی است که با طی مراحل قانونی از طریق امور ارضی و اداره کل منابع طبیعی برای سرمایه‌گذاری به‌صورت شفاف و قانونی در اختیار سرمایه‌گذار قرارگرفته و دارای پیوست زیست‌ محیطی است؛ طبق بررسی صورت گرفته پروژه آسیبی به حجم آب دریاچه وارد نمی‌کند.  ... “پروژه گردشگری «اوان» در الموت پیوست زیست‌ محیطی دارد”

Continue Reading ←

رگبار پراکنده باران در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم رگبار پراکنده باران در برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: طی امروز (۲۹ اردیبهشت) سرعت باد در برخی مناطق افزایش می‌یابد.  ... “رگبار پراکنده باران در کشور”

Continue Reading ←

کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق ‌پایتخت طی امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) ‌پیش‌بینی می‌شود.  ... “کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پایتخت”

Continue Reading ←

از عاشقان آهن و بتن تا فرونشست و بی‌آبی

برای مدیران عکس گرفتن با یک پروژه بتنی سدسازی بسیار زیباتر است تا عکس گرفتن با پروژه‌ای مرتبط با احیای آب‌های زیرزمینی! آنجا می‌تواند بگوید هزاران تن بتن و فولاد مصرف شده، ولی تغذیه مصنوعی و نجات یک دشت درحال نابودی، چه چیزی برای عکس گرفتن دارد؟ به این می‌گویند مدیریت سازه‌ای! دوست دارند حتما سازه‌ای بسازند تا در رزومه‌شان درج شود.  ... “از عاشقان آهن و بتن تا فرونشست و بی‌آبی”

Continue Reading ←