توجه و احترام به محیط زیست از کودکی آموزش داده شود

مشاور امور زنان سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: توجه و احترام به محیط زیست عادتی است که باید از کودکی آموخته تا به یک باور ذهنی تبدیل شود. این باور، زندگی کودکان و نوجوانان را در بزرگسالی به سمت پاسداری و حفاظت از منابع طبیعی سوق می دهد.  ... “توجه و احترام به محیط زیست از کودکی آموزش داده شود”

Continue Reading ←

ناقوس مرگ «دریاچه اوان» الموت به صدا درآمد

محمد الموتی از فعالان محیط زیست منطقه الموت قزوین در یادداشتی که درخصوص منطقه اوان نگاشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده؛ می‌نویسد: به نظر می‌رسد که مدیریت کلان استان قزوین نمی‌خواهد درک کند که هر پروژه و برنامه و طرح توسعه‌ای در حریم دریاچه اوان، مادامی‌که منافع مردم جوامع محلی و اهالی و ساکنان روستاهای اطراف دریاچه را تضمین نکند محکوم به شکست است.  ... “ناقوس مرگ «دریاچه اوان» الموت به صدا درآمد”

Continue Reading ←

تداوم رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) خبر داد.  ... “تداوم رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور”

Continue Reading ←

سیاستگذاری‌ها براساس موجودی طبیعی آب باشد نه غارت منابع آبی

درحالی که سازمان هواشناسی نسبت به تابستانی گرم و کم آب هشدار می‌دهد و سازمان‌های متولی نیز از کاهش منابع آب ‍‍پشت سدها – که یکی از اصلی‌ترین منابع تامین‌کننده آب شرب، کشاورزی و صنعتی هستند – خبر می‌دهند، یک کارشناس محیط زیست بر لزوم مبنا قرار دادن موجودی طبیعی آب در برنامه‌ریزی سیاست‌های کلان کشور در هر عرصه‌ای از جمله کشاورزی، صنعتی و بارگذاری جمعیتی تاکید می‌کند.  ... “سیاستگذاری‌ها براساس موجودی طبیعی آب باشد نه غارت منابع آبی”

Continue Reading ←

ضرورت تنظیم سیاست‌های کلان کشور براساس موجودی طبیعی آب

درحالی که سازمان هواشناسی نسبت به تابستانی گرم و کم آب هشدار می‌دهد و سازمان‌های متولی نیز از کاهش منابع آب ‍‍پشت سدها – که یکی از اصلی‌ترین منابع تامین‌کننده آب شرب، کشاورزی و صنعتی هستند – خبر می‌دهند، یک کارشناس محیط زیست بر لزوم مبنا قرار دادن موجودی طبیعی آب در برنامه‌ریزی سیاست‌های کلان کشور در هر عرصه‌ای از جمله کشاورزی، صنعتی و بارگذاری جمعیتی تاکید می‌کند.  ... “ضرورت تنظیم سیاست‌های کلان کشور براساس موجودی طبیعی آب”

Continue Reading ←

انتقاد تند محیط زیست از نامه ۱۹ بندی وزارت صنعت

وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا برخی مقررات زیست‌محیطی را به‌عنوان موانع حوزه کسب و کار معرفی کرده است این درحالیست که معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید که حذف برخی قوانین و مقررات زیست محیطی بهانه‌های وزارت صنعت است و اگر این قوانین و مقررات زیست محیطی نباشند اوضاع محیط زیست بدتر خواهد شد.  ... “انتقاد تند محیط زیست از نامه ۱۹ بندی وزارت صنعت”

Continue Reading ←