ویدئو / کم‌رمقی کارون و تابستان سخت خوزستان

دِبی کارون در شرایط عادی ۵۶۰ مترمکعب بر ثانیه است اما امسال کاهش شدیدی داشته و بخش‌های بیشتری از آن خشک شده است. در حال حاضر دبی آب رودخانه کارون در محدوده پل سفید اهواز به کمتر از ۲۱۰ مترمکعب بر ثانیه کاهش پیدا کرده است. کارشناسان هشدار داده‌اند که در صورت کاهش دبی کارون به کمتر از ۱۵۰ مترمکعب بر ثانیه، فاجعه بزرگ اقتصادی – محیط‌زیستی در جنوب خوزستان رخ خواهد داد. بارش‌های سال آبی در ایران کاهش قابل توجهی داشته و خوزستان با وجود برخورداری از چند رودخانه، یکی از استان‌هایی است که تابستان سختی پیش رو دارد.  ... “ویدئو / کم‌رمقی کارون و تابستان سخت خوزستان”

Continue Reading ←

هشدار کلانتری نسبت به تبعات بحران آب برای کشور/ منابع آب غارت می‌شود

معاون رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت اصلاح سیاست‌های کلان کشور خاطر نشان کرد: متخصصان کشور بابت سکوت خود برابر تاریخ باید پاسخگو باشند.  ... “هشدار کلانتری نسبت به تبعات بحران آب برای کشور/ منابع آب غارت می‌شود”

Continue Reading ←

مهار کامل آتش سوزی جنگل‌های باشت

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگل های باشت که از عصر پنجشنبه آغاز شده بود با تلاش نیروهای مردمی و ادارات مختلف بامداد امروز بطور کامل مهار شد.  ... “مهار کامل آتش سوزی جنگل‌های باشت”

Continue Reading ←

ترکیه در حال تبدیل شدن به زباله دان پلاستیکی اروپا

نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد زباله های پلاستیکی انگلیس به ترکیه صادر می شود و سپس به طور غیرقانونی دور انداخته شده و سوزانده می شود.  ... “ترکیه در حال تبدیل شدن به زباله دان پلاستیکی اروپا”

Continue Reading ←

پیام رئیس سازمان جنگل‌ها به مناسب روز ارتباطات و روابط عمومی

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، در پیامی خواستار توجه بیش از پیش مدیران منابع‌ طبیعی به روابط عمومی شد.  ... “پیام رئیس سازمان جنگل‌ها به مناسب روز ارتباطات و روابط عمومی”

Continue Reading ←

تلاش‌ها برای حفظ آخرین بازمانده‌های یک پرنده منحصر به‌فرد در ایران

مدیر پروژه مشارکتی حفاظت میش‌مرغ از جذب مشارکت کشاورزان برای حفاظت از میش‌مرغ‌ها خبر داد و گفت: علاوه بر اینکه امسال هم اداره حفاظت محیط زیست بوکان مانند سال گذشته نسبت به خرید محصول سرپای گندم در بخش‌هایی از اراضی کشاورزی منطقه اقدام می‌کند، پروژه مشارکتی حفاظت میش‌مرغ نیز اقدام به خرید محصول سرپا در بخش‌های دیگر زیستگاه خواهد کرد.  ... “تلاش‌ها برای حفظ آخرین بازمانده‌های یک پرنده منحصر به‌فرد در ایران”

Continue Reading ←

خشکسالی بهانه حق‌آبه ‌پرداخت نشده!

با توجه به شرایط کم‌آبی حاکم بر کشور راهکارهای مختلفی از سوی کارشناسان و نهادهای مختلف از جمله کاهش مصرف در بخش کشاورزی، شرب، ‌صنعت و … مطرح می‌شود اما در این میان حق‌آبه برخی تالاب‌های مهم کشور نیز به بهانه خشکسالی ‌به‌طور کامل پرداخت نشده است. یک کارشناس آب ضمن بیان اینکه حق‌آبه زیست‌محیطی باید تحت هر شرایطی ‌پرداخت شود، بر اجرا و ‌پیاده‌سازی الگوی کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی تاکید می‌کند.  ... “خشکسالی بهانه حق‌آبه ‌پرداخت نشده!”

Continue Reading ←

سازمان محیط زیست مقصر اصلی ‌پرداخت نشدن حق‌آبه تالاب‌ها است

با توجه به شرایط کم‌آبی حاکم بر کشور راهکارهای مختلفی از سوی کارشناسان و نهادهای مختلف از جمله کاهش مصرف در بخش کشاورزی، شرب، ‌صنعت و … مطرح می‌شود اما در این میان حق‌آبه برخی تالاب‌های مهم کشور نیز به بهانه خشکسالی ‌به‌طور کامل پرداخت نشده است. یک کارشناس آب ضمن بیان اینکه حق‌آبه زیست‌محیطی باید تحت هر شرایطی ‌پرداخت شود، بر اجرا و ‌پیاده‌سازی الگوی کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی تاکید می‌کند.  ... “سازمان محیط زیست مقصر اصلی ‌پرداخت نشدن حق‌آبه تالاب‌ها است”

Continue Reading ←

استفاده از ظرفیت ارتش برای امداد و نجات حیات وحش

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر استفاده از ظرفیت و توانمندی ارتش برای امداد و نجات حیات وحش گفت: گونه‌های جانوری حیات وحش همواره در معرض خطرات متعدد از جمله حوادث جاده‌ای، تله‌گذاری، بیماری‌ها و آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های توسعه‌ای هستند.  ... “استفاده از ظرفیت ارتش برای امداد و نجات حیات وحش”

Continue Reading ←