توضیح باغ وحش صفادشت درباره مرگ گورخر آفریقایی

درپی وارد کردن سه راس گورخر آفریقایی و تلف شدن گورخر نر و انتشار ویدیویی درباره نحوه انتقال این‌ سه راس به کشور باغ وحش صفادشت در جوابیه‌ای خطاب به رسانه‌ها آورده است: «بررسی تیم دامپزشکی باغ‌ وحش مشخص کرد که علت مرگ استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان‌ بوده است.»  ... “توضیح باغ وحش صفادشت درباره مرگ گورخر آفریقایی”

Continue Reading ←

تغییر جنسیت اژدهای ریش‌دار با گرمای محیط

کارشناسان حیات وحش در مطالعات جدید دریافته‌اند که چگونه دمای محیط، نر یا ماده شدن جنین گونه‌ای مارمولک موسوم به “اژدهای ریش‌دار” را تعیین می کند.  ... “تغییر جنسیت اژدهای ریش‌دار با گرمای محیط”

Continue Reading ←

واکنش سازمان محیط زیست به تلف شدن گورخر آفریقایی باغ وحش صفادشت

مدیرکل دفتر حفاظت و نظارت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تایید خبر تلف شدن یک راس گورخر نر آفریقایی در باغ وحش‌ صفادشت گفت: هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک، به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر متاسفانه در روز ۱۳ اردیبهشت تلف شد.  ... “واکنش سازمان محیط زیست به تلف شدن گورخر آفریقایی باغ وحش صفادشت”

Continue Reading ←

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج تا ۳ متر

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در تنگه هرمز تا ۲.۵ متر و در دریای خزر تا سه متر هشدار داد و ممنوعیت در شنا را توصیه کرد.  ... “هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج تا ۳ متر”

Continue Reading ←

راه‌های مدیریت مصرف آب در روزگار کم‌آبی ‌

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به شرایط کم‌بارشی و احتمال مواجهه با کمبود منابع آب در تابستان سال جاری ‌گفت: دستگاه‌ها باید با همکاری و اتخاذ راهکارهایی در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و فضاسازی شهری مصرف آب را کاهش دهند.  ... “راه‌های مدیریت مصرف آب در روزگار کم‌آبی ‌”

Continue Reading ←

افزایش غلظت آلاینده «ازن» در مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (۱۴ اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول است اما کاهش کیفبت هوا و افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی مناطق ‌پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.  ... “افزایش غلظت آلاینده «ازن» در مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت”

Continue Reading ←

بارش در ۲۰ استان کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در ۲۰ استان کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا خبر داد.  ... “بارش در ۲۰ استان کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا”

Continue Reading ←