وزش باد شدید مهار آتش جنگلهای باشت را کُند کرده است

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون شاهد وزش باد شدید در منطقه محل آتش‌سوزی هستیم که مهار آتش را با کُندی مواجه کرده است.  ... “وزش باد شدید مهار آتش جنگلهای باشت را کُند کرده است”

Continue Reading ←

آخرین وضعیت ۲ آتش سوزی جنگل‌های باشت/ مهار آتش به کُندی پیش می رود

از روز پنجشنبه تاکنون جنگلهای دو نقطه از شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد دچار حریق شد که با وجود تلاش نیروهای منابع طبیعی، بسیجی و مردمی این آتش ها مهار نشده اند.  ... “آخرین وضعیت ۲ آتش سوزی جنگل‌های باشت/ مهار آتش به کُندی پیش می رود”

Continue Reading ←

جنگل‌های شهرستان باشت پس از ۳ روز همچنان در آتش می سوزند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت گفت: آتش سوزی ارتفاعات روستای شاه بهرام این شهرستان همچنان ادامه دارد.  ... “جنگل‌های شهرستان باشت پس از ۳ روز همچنان در آتش می سوزند”

Continue Reading ←

آمار کشف قاچاق چوب نگران‌کننده است؟

طرح تنفس جنگل‌های شمال کشور از سال ۹۶ در حال اجراست و هیچ بهره‌برداری اجازه قطع درختان جنگلی را ندارد اما با توجه به افزایش میزان قاچاق چوب در کشور برخی اجرای این طرح را عامل افزایش قاچاق می‌دانند. دبیر مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور می‌گوید: به‌نظر می‌رسد برخی با بزرگ‌نمایی این مساله تلاش می‌کنند اجرای این طرح و خروج ‌پیمانکاران از جنگل‌های شمال را علت افزایش قاچاق معرفی کنند اما این دیدگاه‌ها قابل ‌پذیرش نیست.  ... “آمار کشف قاچاق چوب نگران‌کننده است؟”

Continue Reading ←

وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی مناطق/تداوم رگبار باران در ۱۲ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ اردیبهشت) خبر داد و گفت: رگبار باران در ۱۲ استان کشور ادامه دارد.  ... “وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی مناطق/تداوم رگبار باران در ۱۲ استان”

Continue Reading ←

افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق ‌پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (۱۵ اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول است اما افزایش غلظت آلاینده «ازن» و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پایتخت طی روز دور از انتظار نخواهد بود.  ... “افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق ‌پایتخت”

Continue Reading ←