آتش سوزی در منطقه جنگلی چنگری کوهدشت

هرساله با گرم شدن هوا، جنگل‌های دامنه‌های زاگراس دچار آتش سوزی‌های متعدد می‌شوند، در روزهای اخیر بخشی از منطقه جنگلی چنگری کوهدشت واقع در استان لرستان طعمه حریق شد. نبود امکانات لازم ،صعب العبور بودن مناطق و گرم بودن هوا باعث می‌شود که هرساله ده‌ها و یا ‌صدها هکتار از جنگل‌ها و مراتع کوهدشت لرستان در آتش بسوزد.  ... “آتش سوزی در منطقه جنگلی چنگری کوهدشت”

Continue Reading ←

تبدیل سازمان محیط زیست به “وزارتخانه” تیر خلاصی بر پیکره محیط زیست است

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه تیر خلاصی بر پیکره محیط زیست است، گفت: سازمان محیط زیست باید مستقل از قوه مقننه یا مجریه باشد.  ... “تبدیل سازمان محیط زیست به “وزارتخانه” تیر خلاصی بر پیکره محیط زیست است”

Continue Reading ←

ویدئو / مهار آتش سوزی در جنگل‌های کرخه

بعد از چند روز،‌ آتش جنگل‌های کرخه در شهرستان شوش خاموش شد. طی این آتش‌سوزی‌ها بخش‌هایی از جنگل‌های منطقه حفاظت شده کرخه در شهرستان شوش سوخت. به گفته مسئول پارک و منطقه حفاظت شده کرخه، مهمترین عامل آتش سوزی جنگل‌های کرخه، آتش زدن کاه و کلش مزارع و سرایت آن به جنگل‌ است.  ... “ویدئو / مهار آتش سوزی در جنگل‌های کرخه”

Continue Reading ←

روزانه ۵۸ هزار تن پسماند تولید و غیر اصولی دفن می‌کنیم

رییس اندیشکده مطالعات و توسعه محیط زیست، آب و کشاورزی ضمن اشاره به اینکه محیط زیست بستر پیشرفت پایدار است، اظهار کرد: بستر پیشرفت پایدار یعنی هر نوع توسعه‌ای در کشور نیاز به بستر سالم دارد. در حال حاضر محیط زیست محیط ایست شده است زیرا مسئولان نگاه فانتزی به مساله محیط زیست دارند.  ... “روزانه ۵۸ هزار تن پسماند تولید و غیر اصولی دفن می‌کنیم”

Continue Reading ←

مجوز شکار حیات وحش در استان تهران صادر نمی‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه مجوز شکار حیات وحش در استان تهران صادر نمی‌شود، گفت: پناهگاه حیات وحش کاوه ده فیروزکوه از مناطق بکر و با ارزش محیط زیست است که از یک سو با منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند و از سوی دیگر با منطقه پرور در استان سمنان مجاورت داشته و دارای فون و فلور با ارزشی در کشور است و از لحاظ مورفولوژیکی و هیدرولوژیکی، منطقه خاصی محسوب می‌شود.  ... “مجوز شکار حیات وحش در استان تهران صادر نمی‌شود”

Continue Reading ←

کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق تهران به‌دلیل افزایش غلظت ازن

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی امروز (۶ خرداد) کیفیت هوا در برخی مناطق به‌دلیل افزایش غلظت آلاینده ازن، کاهش می‌یابد.  ... “کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق تهران به‌دلیل افزایش غلظت ازن”

Continue Reading ←

افزایش ۷ تا ۱۳ درجه‌ای دمای هوای کشور طی سه روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش ۷ تا ۱۳ درجه‌ای دمای هوا در کشور طی سه روز آینده خبر داد.  ... “افزایش ۷ تا ۱۳ درجه‌ای دمای هوای کشور طی سه روز آینده”

Continue Reading ←