افزایش گرمای زمین به مرز جدیدی نزدیک می‌شود

کارشناسان مطالعات آب و هوایی می‌گویند: این احتمال بیشتر شده است که طی پنج سال آینده، زمین به یکی از محدودیت‌های اصلی و تعیین شده برای گرمای جهانی نزدیک شود.  ... “افزایش گرمای زمین به مرز جدیدی نزدیک می‌شود”

Continue Reading ←

کشف لاک‌پشتی که گمان می‌رفت نسل او منقرض شده باشد

مقام‌های حیات وحش در اکوادور می‌گویند: آزمایش‌های ژنتیکی نشان داد یک لاک‌پشت که گمان می‌رفت نسل آن منقرض شده باشد هنوز در این سیاره زندگی می‌کند.  ... “کشف لاک‌پشتی که گمان می‌رفت نسل او منقرض شده باشد”

Continue Reading ←

عملیات نجات بیش از ۱۰۰۰ نفر در پی وقوع طوفان در شرق هند

مقامات هند از نجات بیش از ۱۰۰۰ نفر که در دومین طوفانِ این کشور موسوم به “طوفان یاس” گرفتار شده و از حوادث مرتبط با آن آسیب دیده بودند، خبر دادند.  ... “عملیات نجات بیش از ۱۰۰۰ نفر در پی وقوع طوفان در شرق هند”

Continue Reading ←

ویدئو / گل‌های محمدی، فرصت کشاورزی با منابع آبی محدود

کاشت و برداشت گل‌های محمدی با حفظ منابع محدود آبی در استان یزد فرصت کشاورزی را در این استان کم‌آب، پررونق می‌کند. به دلیل کاهش بارندگی و افت سطح آب‌های زیرزمینی، توسعه کاشت محصولاتی که نیاز به مصرف زیاد آب ندارند، در دستور کار جهاد کشاورزی استان یزد قرار گرفته است و بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۸۰۰ تن گل محمدی از باغات این استان برداشت شود که در این صورت نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.  ... “ویدئو / گل‌های محمدی، فرصت کشاورزی با منابع آبی محدود”

Continue Reading ←

افزایش نسبی دما طی پنج روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی طی پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی کرد.  ... “افزایش نسبی دما طی پنج روز آینده”

Continue Reading ←