بارش شدید در ۱۰ استان/ از جاده‌های آب‌گرفته عبور نکنید

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع رگبارباران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک و احتمال بارش تگرگ در ۱۰ استان به هموطنان توصیه کرد از کوهنوردی خودداری کنند و از جاده‌های آب‌گرفته عبور نکنند.  ... “بارش شدید در ۱۰ استان/ از جاده‌های آب‌گرفته عبور نکنید”

Continue Reading ←

نقش عوامل غیراقلیمی در خشکسالی هیدرولوژیک

خشکسالی هیدرولوژیک را باید همراه با تاثیرات کاهش دوره بارش (شامل بارش برف) بررسی کرد. این کاهش بارش در میزان آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، مخازن و سطح آب‌های زیرزمینی تاثیرگذار است.  ... “نقش عوامل غیراقلیمی در خشکسالی هیدرولوژیک”

Continue Reading ←

دانشمندان ابریشم را به چرم تبدیل کردند

استفاده از پوست گاو برای تهیه چرم روشی نیست که دوستدار محیط زیست باشد به همین دلیل مهندسان در دانشگاه تافتس ایالات‌متحده با چاپ سه‌بعدی، از ابریشم ماده‌ای جدید شبیه چرم تولید کردند که در صورت لزوم به راحتی بازیافت می‌شود.  ... “دانشمندان ابریشم را به چرم تبدیل کردند”

Continue Reading ←

سازمان محیط زیست: مجوز ورود گورخر آفریقایی کاملا قانونی است

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در پی حواشی به وجود آمده در خصوص صدور مجوز ورود سه راس گورخر آفریقایی به ایران از گمرک بلغارستان، مجوز پس از درخواست کتبی متقاضی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و بررسی کارشناسی این اداره کل و تایید دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان صادر شد.  ... “سازمان محیط زیست: مجوز ورود گورخر آفریقایی کاملا قانونی است”

Continue Reading ←

تداوم تنفس هوای «مطلوب» در ‌پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۱۶ اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول قرار داشته است و تداوم این شرایط تا فردا ‌پیش‌بینی می‌شود.  ... “تداوم تنفس هوای «مطلوب» در ‌پایتخت”

Continue Reading ←

رگبار باران و رعد و برق در ۱۴ استان کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه امروز (۱۶ اردیبهشت) در ۱۴ استان کشور رگبار باران و رعدوبرق رخ خواهد داد، از تداوم این وضعیت جوی تا فردا خبر داد.  ... “رگبار باران و رعد و برق در ۱۴ استان کشور”

Continue Reading ←

درباره گورخر آفریقایی چه می‌دانید؟

گورخر (Zebra) جانوری از خانواده اسب و بومی آفریقای مرکزی و جنوبی است. این جانور به‌خاطر خطوط مشکی و سفید روی بدنش معروف است. این خطوط معمولا روی سر، گردن و تنه به‌صورت عمودی وجود دارد. این نوارهای سیاه و سفید در پنهان شدن از دید شکارچیان موثرند.  ... “درباره گورخر آفریقایی چه می‌دانید؟”

Continue Reading ←