ویدئو / صعود به «یخچال»

قله یخچال با ارتفاع ۳۵۸۰ متر یکی از کوه‌های معروف استان همدان و بلندترین قله رشته‌کوه الوند است. این قله از شمال به قله ۳۴۱۳ متری تاریک‌دره، از جنوب غربی به قله اردک مردک به ارتفاع ۳۴۸۶ متر، از شرق به قله ۲۹۸۵ متری تخت رستم و از جنوب به قلل شاه‌نشین بزرگ و کلاه قاضی محدود می‌شود. زمستان قله یخچال، سرد و طوفانی است و در زیر قله عبور از امتداد نقاب برفی مشهور آن به دلیل احتمال ریزش بهمن، خطرناک است. بهترین زمان صعود به قله یخچال معمولا اواخر اردیبهشت است.  ... “ویدئو / صعود به «یخچال»”

Continue Reading ←

آفات جنگل‌های ارسباران به صورت مستمر رصد و پایش می‌شود

رئیس کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: آفات جنگل های ارسباران بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار دارد.  ... “آفات جنگل‌های ارسباران به صورت مستمر رصد و پایش می‌شود”

Continue Reading ←

رییس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان محیط زیست منصوب شد

با حکم رییس سازمان حفاظت محیط زیست، امین هادی دین دوست به سمت رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون ها منصوب شد.  ... “رییس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان محیط زیست منصوب شد”

Continue Reading ←

چه سرنوشتی در انتظار خزندگان توقیف شده است؟

رییس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان تهران گفت: محموله خزندگان توقیف شده از سوی گمرک فرودگاه امام خمینی، پس از بررسی‌های لازم از سوی محیط زیست در صورت نداشتن مجوزهای مربوطه به کشور مبدا باز خواهد گشت.  ... “چه سرنوشتی در انتظار خزندگان توقیف شده است؟”

Continue Reading ←

“عروس شاه‌عباسی”رها از بند زندان گرفتار در بند ضوابط اداری

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به موانع پیش روی آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان بعد از انتقال زندان از این اثر تاریخی گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی از بند زندان رهایی یافته اما در بند ضوابط اداری افتاده است.  ... ““عروس شاه‌عباسی”رها از بند زندان گرفتار در بند ضوابط اداری”

Continue Reading ←

صدور سند مالکیت برای جنگل‌های دست‌کاشت تاغزارهای ورامین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین از اخذ سند مالکیت تک برگی جنگل‌های دست کاشت تاغزارهای ورامین خبرداد.  ... “صدور سند مالکیت برای جنگل‌های دست‌کاشت تاغزارهای ورامین”

Continue Reading ←

رونمایی از اولین شماره “مجله الکترونیک محیط زیست ویژه کودک و نوجوان”

معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اهداف و برنامه های این اداره کل در زمینه آموزش، توانمندسازی و جلب مشارکت های محیط زیستی گفت: نخستین «نشریه الکترونیکی محیط زیست ویژه کودک و نوجوان» خرداد ماه جاری و مصادف با هفته محیط زیست رونمایی خواهد شد.  ... “رونمایی از اولین شماره “مجله الکترونیک محیط زیست ویژه کودک و نوجوان””

Continue Reading ←

ویدئو / حال بد گاومیش‌های پیچ سیدجابر

«پیچ سید جابر» یکی از روستاهای استان خوزستان است که در مسیر حمیدیه به سوسنگرد واقع شده‌ و شغل اصلی ساکنان آن دامداری و پرورش گاومیش است. از آنجا که گاومیش‌ها نیاز به آب فراوان دارند، کم‌آبی و تخلیه فاضلاب در رودخانه، اغلب این حیوانات دچار بیماری عفونی، افتادگی پوست، سوختگی و سقط جنین شده‌اند.  ... “ویدئو / حال بد گاومیش‌های پیچ سیدجابر”

Continue Reading ←

واردات گونه جدید به استان تهران فعلا ممنوع/ ماده گورخر آفریقایی تلف شده آبستن نبود

درپی انتقال سه گورخر آفریقایی به ایران و تلف شدن گورخر نر و یکی از دو گورخر ماده که به گفته مدیر باغ‌وحش صفادشت هر دو ماده آبستن بودند، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران گفت: براساس گزارش از بازدید اولیه گورخر ماده تلف شده مشخص شده که این حیوان باردار نبوده است.  ... “واردات گونه جدید به استان تهران فعلا ممنوع/ ماده گورخر آفریقایی تلف شده آبستن نبود”

Continue Reading ←

تاثیر کروناویروس بر میکروبیوم شهرها

بررسی محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند (UMSOM)، بر اساس تجزیه‌وتحلیل بر روی ۴۷۲۸ نمونه از شهرهای ۶ قاره طی سه سال نشان داد که هر شهر مجموعه منحصربه‌فردی از باکتری‌ها و ویروس‌های خاص دارد. اکنون محققان بررسی می‌کنند که چگونه بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ بر میکروبیوم هر شهر تاثیر خواهد گذاشت.  ... “تاثیر کروناویروس بر میکروبیوم شهرها”

Continue Reading ←