سیل و فرسایش خاک نتیجه بدرفتاری با منابع طبیعی است

رییس سازمان جنگل‌ها گفت: بی‌توجهی و بد رفتاری با منابع طبیعی و محیط زیست سبب شده است ما امروز شاهد سیل های مخرب، فرونشست زمین و پایین رفتن سفره های زیرزمینی آب باشیم و نتیجه کارهای مشترک سازمان جنگل ها با هلال احمر می‌تواند در مقابل این چالش‌ها جنبه پیشگیرانه داشته باشد.  ... “سیل و فرسایش خاک نتیجه بدرفتاری با منابع طبیعی است”

Continue Reading ←

همکاری محیط زیست شهرداری تهران و دانشگاه شریف برای اصلاح الگوی مصرف

تفاهمنامه همکاری‌ اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و پژوهشکده علوم و فناوری انرژی، آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز ( ٢١ اردیبهشت ماه) با حضور شینا انصاری و حسین افشین امضا شد.  ... “همکاری محیط زیست شهرداری تهران و دانشگاه شریف برای اصلاح الگوی مصرف”

Continue Reading ←

آخرین وضعیت واگذاری تالاب‌ها به وزارت نیرو/نگرانی از منحرف کردن مسیر هیرمند به سمت افغانستان

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیر موضوع واگذاری تالاب‌ها به وزارت نیرو هست و از سویی دیگر موضوع منحرف کردن مسیر رودخانه‌ها در کشور افغانستان و نگرانی از وضعیت تالاب هامون توسط وزارت نیرو و وزارت امور خارجه درحال پیگیری است.  ... “آخرین وضعیت واگذاری تالاب‌ها به وزارت نیرو/نگرانی از منحرف کردن مسیر هیرمند به سمت افغانستان”

Continue Reading ←

نگرانی از ایجاد انحراف در مسیر رود هیرمند به سمت افغانستان

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تصمیم دولت افغانستان برای منحرف کردن مسیر رود هیرمند به سمت اراضی این کشور نگران‌کننده است بنابراین در حال مذاکره با این کشورهستیم.  ... “نگرانی از ایجاد انحراف در مسیر رود هیرمند به سمت افغانستان”

Continue Reading ←

تردد ماشین‌های شاسی بلند خسارت جدی به پارک جنگلی سوهانک وارد می کند

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: تردد ماشین‌های شاسی بلند آفرود از مبادی ورودی پارک جنگلی سوهانک در ارتفاعات مشرف به تهران گسترش پیدا کرده است که خسارت بسیار جدی به پارک و ارتفاعات حساس شمال شرق تهران وارد می‌شود.  ... “تردد ماشین‌های شاسی بلند خسارت جدی به پارک جنگلی سوهانک وارد می کند”

Continue Reading ←

تداوم رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها/افزایش دمای هوا در برخی مناطق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور و افزایش ۴ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق خبر داد.  ... “تداوم رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها/افزایش دمای هوا در برخی مناطق”

Continue Reading ←

هوای ‌پایتخت امروز در محدوده «قابل قبول»

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با وجود احتمال کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی نقاط طی امروز(۲۱ اردیبهشت ماه) اما تداوم شرایط قابل قبول هوا در بیشتر مناطق ‌پایتخت ‌پیش‌بینی می‌شود.  ... “هوای ‌پایتخت امروز در محدوده «قابل قبول»”

Continue Reading ←