قصه‌ی پرغصه‌ی طبیعت ایران

اخبار صبح شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه شبیه خبرهای دیگر نبود. باز هم زاگرس و گیس بلندش در آتش بی مبالاتی می سوخت. صحبت از آتش‌سوزی «کوه گیسکان» در کوهستان‌های شرقی برازجان است، همانجا که رویشگاه بادام کوهی و زیستگاه پرندگان و جانداران زیادی است.  ... “قصه‌ی پرغصه‌ی طبیعت ایران”

Continue Reading ←

افزایش نسبی دمای کشور طی هفته آتی

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، گفت: روز دوشنبه ( ۲۷ اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود و از امروز ( پنجشنبه) تا دوشنبه روند افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور حاکم می‌شود.  ... “افزایش نسبی دمای کشور طی هفته آتی”

Continue Reading ←

درباره «فلامینگو» و تهدیدات علیه آن چه می‌دانید؟

فلامینگو پرنده‌ای کنار آبزی و وابسته به نواحی ساحلی و تالابی است که زندگی گروهی دارد. در سراسر جهان شش گونه فلامینگو در هر دو نیمکره شرقی و غربی وجود دارد که دو گونه فلامینگوی بزرگ و فلامینگوی کوچک در آسیا و ایران یافت می‌شوند.  ... “درباره «فلامینگو» و تهدیدات علیه آن چه می‌دانید؟”

Continue Reading ←

کاهش مخاطرات خشکسالی و سیل با ساخت شهرهای اسفنجی

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه آبخوان‌داری شهری و ساخت شهرهای اسفنجی ازجمله موضوعاتی است که بی‌توجهی به آن سبب هدر رفت منابع آبی و تحمیل خسارت زیادی به مدیریت شهری و مردم می‌شود، تصریح کرد: سازگاری با طبیعت و محیط زیست در قالب رویکردهای نوین مدیریت حوضه‌های آبخیز شهری، پایداری سکونتگاه، ایمنی در برابر مخاطرات سیل، تقویت منابع آبی و سرسبزی شهر را به‌ دنبال دارد.  ... “کاهش مخاطرات خشکسالی و سیل با ساخت شهرهای اسفنجی”

Continue Reading ←