هشدار نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق در ۱۳ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور سه هشدار از رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در بیشتر استان‌های کشور و طوفانی شدن دریا در شمال، طی سه روز آینده خبر داده است.  ... “هشدار نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق در ۱۳ استان”

Continue Reading ←

طمع مدیران شهری قزوین، «باغستان» را «قبرستان» می‌کند

یک استاد دانشگاه گفت: اگرچه درختان برخی از بخش‌های باغستان از بین رفته‌اند اما کارشناسان کشاورزی اعلام کرده‌اند که خاک باغستان قزوین بسیار ارزشمند و زاینده است و نظیر آن در شهر و حریم آن یافت نمی‌شود، گسترش آرامستان «نوبلی» که در همسایگی باغستان قرار دارد، هیچ توجیهی ندارد و موجب تخریب باغستان می‌شود.  ... “طمع مدیران شهری قزوین، «باغستان» را «قبرستان» می‌کند”

Continue Reading ←

طغیان دریاچه های یخچالی زندگی میلیونها انسان را تهدید می کند

محققان هشدار دادند که تعداد قابل توجهی از مردم در معرض خطر سیل ناشی از طغیان دریاچه های یخچالی قرار دارند.  ... “طغیان دریاچه های یخچالی زندگی میلیونها انسان را تهدید می کند”

Continue Reading ←

کیفیت قابل قبول هوای تهران طی امروز

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حال‌ حاضر کیفیت هوا در پایتخت در شرایط قابل قبول است و پیش‌بینی می‌شود که این شرایط ادامه داشته باشد.  ... “کیفیت قابل قبول هوای تهران طی امروز”

Continue Reading ←

گلستان در معرض هجوم آب شور دریا

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: بهره‌برداری و برداشت بهینه از منابع آب در کنار توسعه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری می‌تواند گامی مهم در راستای سازگاری با شرایط تغییر اقلیم باشد.  ... “گلستان در معرض هجوم آب شور دریا”

Continue Reading ←

ورود مدیریت بحران به تنش آبی کشور/اعتبار ۳۲هزار میلیاردی برای تامین آب شرب

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از پیش‌بینی اعتبار ۳۲ هزار میلیارد ریالی برای مقابله با تنش‌های آبی و خشکسالی در کشور خبر داد.  ... “ورود مدیریت بحران به تنش آبی کشور/اعتبار ۳۲هزار میلیاردی برای تامین آب شرب”

Continue Reading ←

۹ نکته درباره احتمال و خطرات آتش‌سوزی جنگل‌ها در کشور

سال گذشته با آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در مراتع و رویشگاه‌های جنگلی کشور به‌ویژه در منطقه زاگرس مواجه شدیم که علاوه‌بر آسیب‌های فراوانی که به ‌پوشش گیاهی و حیات جانوری وارد کرد، جان چندتن از هموطنان‌مان را گرفت.  ... “۹ نکته درباره احتمال و خطرات آتش‌سوزی جنگل‌ها در کشور”

Continue Reading ←

منابع آب زیرزمینی کشور در شرایط نگران‌کننده

منابع آب زیرزمینی ذخایر ارزشمندی هستند که طی سالیان طولانی تشکیل شده‌اند و یک منبع استراتژیک برای کشور به حساب می‌آیند. در کشور ما به‌ دلیل وجود شرایط اقلیمی خشک و نیمه‌خشک وابستگی به منابع آب زیرزمینی قابل توجه است و حدود ۶۰ درصد مصارف خانگی و صنعت و حدود ۵۰ درصد مصارف کشاورزی از آب زیرزمینی تأمین می‌شود.  ... “منابع آب زیرزمینی کشور در شرایط نگران‌کننده”

Continue Reading ←