شناسایی بیش از ۳۵۷ گونه جانوری در کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان با اشاره به منحصر بفرد بودن اکوسیستم کردستان اعلام کرد که تا کنون 357  گونه جانوری در اکوسیستم های آبی و خشکی استان شناسایی شده است.  ... “شناسایی بیش از ۳۵۷ گونه جانوری در کردستان”

Continue Reading ←

ویدئو / وقتی لاک‌پشت‌ها سر از تخم بیرون می‌آورند

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی هر سال اوایل اسفند در سواحل جنوبی هرمزگان و جزایر قشم، کیش، هنگام و لارک برای تخم‌گذاری به ساحل می‌آیند و این روند تا اواسط خرداد ادامه دارد. اولین سری جوجه لاک‌پشت‌ها پس از ۹۰ روز سر از تخم بیرون آورده و راهی دریا می‌شوند. متوسط تخم‌گذاری هر لاک‌پشت حدود ۷۰ تا ۱۲۰ تخم است. با توجه به خطرهای طبیعی و انسانی، هر سال محیط زیست مکانی را برای نگهداری تخم‌های لاک‌پشت‌های دریای در مکانی نزدیک دریا آمده می‌کند و تا زمان تولد جوجه‌ها از آنها نگهداری می‌شود. اولین سری از لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در جزیره کیش سر از تخم بیرون آورده و راهی دریا شدند. «23 می» روز جهانی لاک‌پشت است.  ... “ویدئو / وقتی لاک‌پشت‌ها سر از تخم بیرون می‌آورند”

Continue Reading ←

هشدار هواشناسی درباره رگبارهای بهاری در بیشتر استان‌ها

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌های کشور و افزایش ارتفاع موج در دریای عمان و دریای خزر هشدار داد.  ... “هشدار هواشناسی درباره رگبارهای بهاری در بیشتر استان‌ها”

Continue Reading ←

کُندی مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده «دیل» گچساران بعلت وزش باد شدید

فرماندار شهرستان گچساران گفت: باد شدید کنترل و مهار آتش را در منطقه «دیل» کُند کرده است.  ... “کُندی مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده «دیل» گچساران بعلت وزش باد شدید”

Continue Reading ←

منطقه حفاظت شده «دیل» گچساران پس از ۴ روز هم چنان در آتش می سوزد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت‌شده «دیل»در شهرستان گچساران از چهار روز همچنان ادامه دارد.  ... “منطقه حفاظت شده «دیل» گچساران پس از ۴ روز هم چنان در آتش می سوزد”

Continue Reading ←

درخواست سازمان محیط زیست برای واکسیناسیون کادرآزمایشگاهی/ کرونا در کمین ۴۰۰ کارشناس حوزه پسماند

مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست از واکسینه نشدن کادر آزمایشگاهی که بخش فاضلاب و پسماند عفونی بیمارستان‌ها را رصد می‌کنند و به‌شدت در معرض خطر آلوده شدن به ویروس کرونا هستند، خبر داد.  ... “درخواست سازمان محیط زیست برای واکسیناسیون کادرآزمایشگاهی/ کرونا در کمین ۴۰۰ کارشناس حوزه پسماند”

Continue Reading ←

افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی مناطق تهران

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درحال‌حاضر کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است اما پیش‌بینی می‌شود که به‌تدریج بر غلظت آلاینده‌ها در برخی مناطق تهران افزوده شود.  ... “افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی مناطق تهران”

Continue Reading ←