پادکست/ از خساست آسمان تا مصوبه شورای نگهبان

هنوز حواشی فایل منتشرشده از محمدجواد ظریف و ماجرای تغییر خارج از موعدِ قانون بودجه امسال کم‌وبیش ادامه داشت که خبر رسید شورای نگهبان مواردی را برای محدود کردن شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصوب کرده است؛ کاری که برخی حقوقدانان با استناد به بندهایی از قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات، آن را مغایر با قانون می‌دانند. برای شنیدن کمی گپ و گفت درباره این مصوبه و تداوم موج چهارم کرونا و مساله خشکسالی در ایران، با قسمت بیست و هفتم پادکست رادیو ایسنا همراه باشید.  ... “پادکست/ از خساست آسمان تا مصوبه شورای نگهبان”

Continue Reading ←

کاهش انتشار گاز متان روشی سریع برای مهار گرمای جهانی

سازمان ملل در گزارشی تاکید کرد که برای مقابله با تغییرات اقلیمی و مهار حوادث جوی که زندگی انسانها در جهان را تحت تاثیر قرار داده، لازم است کاهش انتشار گاز متان در دستور کار قرار گیرد.  ... “کاهش انتشار گاز متان روشی سریع برای مهار گرمای جهانی”

Continue Reading ←

امادگی تهران برای مقابله با بارش ها و طوفان های بهاری

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به پیش بینی بارش باران های شدید همراه با طوفان و گرد و غبار ظرف روزهای آینده از آمادگی مناطق و نواحی شهر تهران برای مقابله با بارش ها و طوفان های بهاری خبر داد.  ... “امادگی تهران برای مقابله با بارش ها و طوفان های بهاری”

Continue Reading ←

بر تالاب و جنگل حرّای نای‌بند چه می‌گذرد

تالاب ها از اکوسیستم های حساس و مهم بوده که کارکردهای مطلوبی برای محیط زیست و انسان ها بویژه ساکنین و جوامع محلی حاشیه تالاب ها دارند. همچنین تالاب ها زیستگاه انواع گونه های جانوری و گیاهی هستند که در حفاظت از تنوع زیستی نقش مهمی دارند، بنابراین حفاظت از تالاب ها بسیار ضروری است.  ... “بر تالاب و جنگل حرّای نای‌بند چه می‌گذرد”

Continue Reading ←

هوای پایتخت در محدوده قابل قبول

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌قبول برقرار خواهد بود که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. البته با احتمال وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر، گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.  ... “هوای پایتخت در محدوده قابل قبول”

Continue Reading ←