ویدئو / پایش آفات، پیش از طغیان در عرصه‌های طبیعی قم

در آستانه فصل طغیان آفات، منابع طبیعی در راستای وظیفه ذاتی خود در خصوص پایش منابع طبیعی و عرصه‌های استان قم در حال طرح لانه‌کوبی آفت موش و پایش درصد و تعداد آنها به منظور انجام نقطه‌ای طعمه‌گذاری در منطقه گنبد نمکی شهرستان جعفریه قم است. همچنین بنا بر بررسی‌های انجام‌شده تاکنون میزان حضور آفت ملخ در عرصه‌های طبیعی قم به مرز طغیان نرسیده است تا طرح محلول‌پاشی برای مبارزه با آفت ملخ شروع شود.  ... “ویدئو / پایش آفات، پیش از طغیان در عرصه‌های طبیعی قم”

Continue Reading ←

راه‌اندازی چهارمین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی تا پایان تیرماه 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آغاز به کار چهارمین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی تا پایان تیرماه خبر داد.   ... “راه‌اندازی چهارمین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی تا پایان تیرماه ”

Continue Reading ←

با عاملان آتش‌سوزی‌های عمدی و قاچاقچیان چوب برخورد قانونی شود

رییس سازمان جنگل‌ها گفت: درخواست ما از قوه قضاییه این است که با عاملان آتش‌سوزی‌های عمدی و قاچاقچیان چوب برخورد قانونی شود.  ... “با عاملان آتش‌سوزی‌های عمدی و قاچاقچیان چوب برخورد قانونی شود”

Continue Reading ←

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۷ استان کشور خبر داد و نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و خودداری از شنا در سواحل شرقی چابهار توصیه کرد.  ... “هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور”

Continue Reading ←

تنوع زیستی، ابزاری در مقابله با بیماری‌های همه‌گیر

دهه‌های بسیاری است که بشر به‌عنوان عامل اصلی ازبین‌رفتن تنوع زیستی شناخته شده است و اکنون زمان آن رسیده که در ۲۲ ماه مه (اول خرداد)، روز جهانی تنوع زیستی با شعار «ما بخشی از این راه‌حل هستیم» در این راه گام برداریم. بر اساس گزارش اخیر مجمع جهانی اقتصاد تا سال ۲۰۳۰، انتقال به مدل‌های اقتصادی طبیعی مثبت در بخش‌های اصلی می‌تواند سالانه تقریبا ۴۰۰ میلیون شغل و بیش از ۱۰ تریلیون دلار ارزش تجاری ایجاد کند.  ... “تنوع زیستی، ابزاری در مقابله با بیماری‌های همه‌گیر”

Continue Reading ←

گام محققان دانشگاهی برای تصفیه پساب و بازچرخانی آب در کشور

عضو هیئت علمی دانشکده علوم دریایی و محیطی و رییس مرکز پژوهشی حوضه اقلیمی خزر دانشگاه مازندران گفت: با ساخت سامانه پالایش هیدروسفریک، گام بلند برای تصفیه پساب‌ها و بازچرخانی آب توسط جامعه نخبگانی برداشته شده و انتظار است که متولیان امر در این زمینه حمایت‌های بعدی را برای تولید این محصول انجام دهند.  ... “گام محققان دانشگاهی برای تصفیه پساب و بازچرخانی آب در کشور”

Continue Reading ←

آخرین وضعیت پرونده‌های وقفی دماوند و آق‌مشهد

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های وقفی دماوند و جنگل‌های آق‌مشهد گفت: با ظرفیت قوانین فعلی جنگل‌های آق‌مشهد نمی‌تواند وقف باقی بماند.  ... “آخرین وضعیت پرونده‌های وقفی دماوند و آق‌مشهد”

Continue Reading ←

بی‌خبری مدیرکل محیط‌ زیست قزوین از پیوست زیست‌ محیطی پروژه «اوان»

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین تأکید کرد: تاکنون هیچ سازمانی یا سرمایه‌گذار پیوست زیست‌محیطی در خصوص پروژه گردشگری «اوان» به ما ارائه نداده است و نمی‌دانم اینکه می‌گویند پروژه پیوست زیست محیطی دارد، پیوست به کجا ارائه‌ شده است و کدام گزارش را به‌عنوان پیوست زیست‌ محیطی در نظر گرفته‌اند.  ... “بی‌خبری مدیرکل محیط‌ زیست قزوین از پیوست زیست‌ محیطی پروژه «اوان»”

Continue Reading ←

سازمان محیط زیست تسلیم جوسازی‌های مجازی و خواسته‌های غیرعلمی نشود

بیست و دوم ماه مه مصادف با اول خرداد ماه روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده است. یک کارشناس ارشد تنوع زیستی می‌گوید: حفاظت بدون مشارکت جوامع محلی و بعد اقتصادی ‌پایدار نخواهد بود و سازمان حفاظت محیط زیست باید بر تصمیماتی که برپایه اصول علمی می‌گیرد، ‌پافشاری کند.  ... “سازمان محیط زیست تسلیم جوسازی‌های مجازی و خواسته‌های غیرعلمی نشود”

Continue Reading ←

شلیک به تنوع زیستی جهان همچنان ادامه دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، گفت: تنوع زیستی به عنوان منابع ارزشمند و سرمایه‌های طبیعی هر منطقه است که حراست و ارتقاء آن در کیفیت چرخه زیستی و حیات نفش مهم و کلیدی دارد.  ... “شلیک به تنوع زیستی جهان همچنان ادامه دارد”

Continue Reading ←