سازمان حفاظت محیط زیست مقابل صید ترال قاطعانه ایستاده است

مدیر کل دفتر حفاظت از زیست بوم های دریایی و سواحل دریایی با انتقاد از وضعیت صید در کشور گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با قاطعیت اعلام کرد که باید جلوی صید ترال گرفته شود. باید از خام فروشی شیلاتی جلوگیری کنیم و اگر بهره‌برداری از اکوسیستم صورت می‌گیرد، باید تبدیل به کالای با ارزش افزوده و توزیع شود.  ... “سازمان حفاظت محیط زیست مقابل صید ترال قاطعانه ایستاده است”

Continue Reading ←

کاهش تنوع گیاهان از پیامدهای کاهش بارندگی در مناطق خشک

نتایج پژوهش‌های مرکز تحقیقاتی انجمن هلمهولتس آلمان در مورد پژوهش‌های زیست‌محیطی نشان داد، در مناطقی که آب کم می‌شود، تنوع گیاهان کاهش خواهد یافت.  ... “کاهش تنوع گیاهان از پیامدهای کاهش بارندگی در مناطق خشک”

Continue Reading ←

وزش باد و بهبود کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس امروز (5 خردادماه) در برخی مناطق ‌پایتخت ‌پیش‌بینی می‌شود اما وزش باد موثر و برقراری شرایط قابل قبول کیفیت هوا طی روز دور از انتظار نخواهد بود.  ... “وزش باد و بهبود کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز”

Continue Reading ←

بررسی مسائل و تبعات محیط زیستی نیروگاه های حرارتی را متقبل شده ایم

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران و همایش صنعت نیروگاه های حرارتی با تاکید بر این که این دانشگاه بررسی مسائل و تبعات محیط زیستی نیروگاه های حرارتی را متقبل شده است، یادآور شد: همچنین درتلاش برای طی مراحل تشکیل شرکت دانشگاهی در آینده نزدیک هستیم که بتواند ما را بیش از پیش به ادبیات مشترک با صنعت متصل کند.  ... “بررسی مسائل و تبعات محیط زیستی نیروگاه های حرارتی را متقبل شده ایم”

Continue Reading ←

تکثیر در اسارت کافی نیست/ ضرورت حفاظت از زیستگاه گورهای ایرانی

به‌دنبال زادآوری گورهای ایرانی در دو استان یزد و سمنان یک متخصص اکولوژی و مدیریت حیات وحش گفت: لازم است به موازات تکثیر در اسارت و معرفی مجدد این گونه به طبیعت، مساله حفاظت از زیستگاه‌ها و مقابله با عوامل تهدیدکننده گورایرانی نیز مورد توجه قرار گیرد.  ... “تکثیر در اسارت کافی نیست/ ضرورت حفاظت از زیستگاه گورهای ایرانی”

Continue Reading ←

طوفان نگران‌کننده گرد و خاک در استان تامین‌کننده آب کارون بزرگ

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به طوفان روز گذشته در چهارمحال و بختیاری گفت: وقوع طوفان گرد و خاک در استانی مرتفع در کشور که تامین‌کننده اصلی آب رودخانه بزرگ کارون بوده و در سالیان گذشته، رکورد بارش بالای ۲۰ متر برف را در مناطقی مانند کوهرنگ ثبت کرده است، زنگ خطری برای تغییر شرایط اقلیمی منطقه است.  ... “طوفان نگران‌کننده گرد و خاک در استان تامین‌کننده آب کارون بزرگ”

Continue Reading ←