یک چهارم شهرهای جهان توان مالیِ مقابله با بحران اقلیمی را ندارند

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد که از هر چهار شهر در جهان، یک شهر توانایی پرداخت هزینه های حفاظتی در برابر بحران آب و هوایی را ندارد.  ... “یک چهارم شهرهای جهان توان مالیِ مقابله با بحران اقلیمی را ندارند”

Continue Reading ←

چرا جوجه‌تیغی بلای جان نیوزیلندی‌ها شد؟

شاید تا پیش از این کسی باور نمی‌کرد که یک حیوان کوچک و دوست‌داشتنی مثل جوجه‌تیغی در جایی از جهان بلای جان مردم بشود، اما این اتفاق اکنون در نیوزیلند افتاده است.  ... “چرا جوجه‌تیغی بلای جان نیوزیلندی‌ها شد؟”

Continue Reading ←

از نجات عقاب طلایی در سنندج تا تلف شدن ماهیان کپور در سد سیازاخ

تصویب ۷۲۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه در تالاب زریبار، تلف شدن ماهیان کپور سد سیازاخ دیواندره و نجات عقاب طلایی از عناوین خبرهای زیست محیطی کردستان است.  ... “از نجات عقاب طلایی در سنندج تا تلف شدن ماهیان کپور در سد سیازاخ”

Continue Reading ←

وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/ کوهنوردی نروید

سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار از وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور خبر داد و نسبت به پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و امتناع از فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه در ساعات بعداز ظهردر برخی استان‌ها توصیه کرد.  ... “وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/ کوهنوردی نروید”

Continue Reading ←

همکاری بسیج با سازمان جنگل‌ها برای حفاظت از جنگل‌های هیرکانی

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های هیرکانی با سازمان بسیج مستضعفین توافق‌نامه همکاری امضا کرد.  ... “همکاری بسیج با سازمان جنگل‌ها برای حفاظت از جنگل‌های هیرکانی”

Continue Reading ←

یک ماه و نیم تا نجات جوجه فلامینگوها+ فیلم

داستان جوجه فلامینگوهای تازه متولد شده تالاب بختگان، این روزها جزو اخبار داغ زیست محیطی قرار گرفته و به دغدغه‌ای مهم برای دوستداران طبیعت بدل شده است؛ در این بین جمعی از اعضای گروه‌های مردمی دوستدار محیط زیست، تلاشی جمعی را برای تامین آب مورد نیاز و نجات حداکثری جوجه فلامینگوها، آغاز کرده‌اند.  ... “یک ماه و نیم تا نجات جوجه فلامینگوها+ فیلم”

Continue Reading ←

تعیین تکلیف ۲۲ پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت سازمان محیط زیست

مسوول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری اولین نشست کمیته مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تعیین تکلیف پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت سازمان خبر داد.  ... “تعیین تکلیف ۲۲ پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت سازمان محیط زیست”

Continue Reading ←

وضعیت تالاب‌های کشور خوب نیست/ حق‌آبه‌ها پرداخت نشود، گرد و غبارها شدت می‌گیرد

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه به‌دلیل کم بارشی و عدم پرداخت حق‌آبه محیط زیست، تالاب‌های کشور وضعیت خوبی ندارند، گفت: اگر حق‌آبه محیط زیست پرداخت نشود بر شدت گرد و غبارها در کشور افزوده خواهد شد.  ... “وضعیت تالاب‌های کشور خوب نیست/ حق‌آبه‌ها پرداخت نشود، گرد و غبارها شدت می‌گیرد”

Continue Reading ←