تداوم رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/احتمال وقوع طوفان شن در ۷ استان

سازمان هواشناسی با صدور سه هشدار از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور، احتمال رخداد طوفان شن در ۷ استان وافزایش ارتفاع موج در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.  ... “تداوم رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/احتمال وقوع طوفان شن در ۷ استان”

Continue Reading ←

گسترش مسیرهای آتشبر در اراضی جنگل‌کاری خجیر، ترقیون و سعیدآباد

شهردار منطقه ۱۳ تهران از گسترش مسیرهای آتش بر، در ۷۰درصد از نقاط آسیب پذیر و خطرساز در اراضی جنگل‌کاری خجیر ، ترقیون و سعیدآباد خبر داد.  ... “گسترش مسیرهای آتشبر در اراضی جنگل‌کاری خجیر، ترقیون و سعیدآباد”

Continue Reading ←

برنامه‌ای برای فعالیت مجدد مدارس طبیعت نداریم

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به ارائه آموزش‌های زیست‌محیطی به مخاطبان از طریق صدا و سیما گفت: برای پخش ۲۰۰ برنامه زیست محیطی از طریق صدا و سیما برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.  ... “برنامه‌ای برای فعالیت مجدد مدارس طبیعت نداریم”

Continue Reading ←

«خشکسالی» نفس تالاب‌ها را به شماره انداخت!

تالاب‌ها به عنوان یکی‌ از شاهکارهای خلقت همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و بارش‌های کم سالیان اخیر بر وضعیت نگران‌کننده آنها دامن زده است. این اکوسیستم‌ها علاوه بر اینکه در حفظ تنوع زیستی منطقه نقش مهمی دارند، در بهبود معیشت جوامع محلی نیز مؤثر هستند.  ... “«خشکسالی» نفس تالاب‌ها را به شماره انداخت!”

Continue Reading ←

انتقال قرقبان مصدوم سمنانی به تهران

با دستور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرقبان شهرستان میامی استان سمنان که با ضربه تبر بیهوش و لاله گوش وی بریده شد، برای ادامه درمان به تهران منتقل شد.  ... “انتقال قرقبان مصدوم سمنانی به تهران”

Continue Reading ←

نقاط داغ آلوده خلیج فارس در استان بوشهر

خلیج فارس و دریای عمان به عنوان یکی از مهم‌ترین اکوسیستم های دریایی و منبع بی نظیر غذایی برای سرزمین های ساحلی آن همواره دارای اهمیت ویژه ای برای پژوهشگران بوده است اما متأسفانه به رغم این اهمیت و حساسیت، بی مهری های زیادی به این پهنه ی آبی که از قضا یکی از مهمترین آبراهه های جهان نیز هست شده…  ... “نقاط داغ آلوده خلیج فارس در استان بوشهر”

Continue Reading ←

وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار باران در برخی نقاط کشور گفت: طی روز پنجشنبه (۶ خرداد) در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.  ... “وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور”

Continue Reading ←

گرما، تهدیدی پنهان در باروری حیوانات

نتایج بررسی جدید اکولوژیست‌ها نشان می‌دهد که تغییرات آب وهوایی در ناباروری حیوانات نر به علت گرما، برخی از گونه‌ها را نسبت به تاثیرات تغییرات آب وهوایی زودتر از آنچه تصور می‌شد از پای درمی‌آورد.  ... “گرما، تهدیدی پنهان در باروری حیوانات”

Continue Reading ←

هوای ‌پایتخت امروز «قابل قبول» است

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزش باد نسبتا شدید طی امروز (۴ خرداد ماه) برقراری وضعیت قابل قبول کیفیت هوا را در بیشتر مناطق ‌پایتخت به‌همراه دارد.  ... “هوای ‌پایتخت امروز «قابل قبول» است”

Continue Reading ←