دستور ویژه رئیس سازمان جنگل ها برای اعزام کوهنورد مصدوم در آتش سوزی جنگل‌های باشت

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، دستور ویژه برای اعزام کوهنورد کهگیلویه و بویراحمدی به بیمارستانی با تجهیزات کامل در استان فارس صادر کرد.  ... “دستور ویژه رئیس سازمان جنگل ها برای اعزام کوهنورد مصدوم در آتش سوزی جنگل‌های باشت”

Continue Reading ←

بازگشت درنای بومی ایرلند بعد از چند قرن

یک پرنده بزرگ جثه که بخشی از فرهنگ عامیانه ایرلند است و در قرون وسطی حتی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شد ممکن است بعد از غیبتی ۳۰۰ ساله به این جزیره بازگردد.  ... “بازگشت درنای بومی ایرلند بعد از چند قرن”

Continue Reading ←

درخواست رییس سازمان جنگل‌ها از دادستانی برای رسیدگی سریع به پرونده‌های منابع طبیعی

رییس سازمان جنگل‌ها خواستار رسیدگی سریع به پرونده منابع طبیعی در محاکم قضایی شد و گفت: منابع طبیعی آمادگی دارد با حفظ حاکمیت و مالکیت دولت عرصه‌های ملی را برابر مقررات جهت تولید، بهره‌برداری و توسعه این منابع در اختیار بهره برداران قرار دهد.  ... “درخواست رییس سازمان جنگل‌ها از دادستانی برای رسیدگی سریع به پرونده‌های منابع طبیعی”

Continue Reading ←

سعی می کنیم آتش سوزی جنگل‌های باشت تا امشب مهار شود

فرماندار شهرستان باشت گفت: هنوز آتش سوزی جنگل‌های ارتفاعات مناطق شاه بهرام، لار و شادگان شهرستان باشت بطور کامل مهار نشده است.  ... “سعی می کنیم آتش سوزی جنگل‌های باشت تا امشب مهار شود”

Continue Reading ←

ویدئو / نگاهی به زیبایی آسمان شب

در سال ۱۹۷۳ «داگ برگر» رئیس انجمن ستاره‌شناسی کالیفرنیای شمالی، ایده‌ «روز ستاره‌شناسی» را مطرح کرد و تصمیم گرفت در مناطق مختلف شهر و در معابر عمومی تلسکوپ‌هایی نصب کند تا رهگذران از مناظر آسمان شب بهره ببرند و به تدریج با پیوستن سایر ایالات آمریکا و بعدها انجمن‌ها و مراکز نجومی به این طرح، یک روز ملی برای ستاره‌شناسی در نظر گرفته شد و بعدها این روز ملی به عنوان روز و هفته جهانی اخترشناسی نامگذاری شد. این ویدئو گوشه‌هایی از زیبایی آسمان شب است که با صرف وقت زیاد در چند استان ایران از جمله فارس، ایلام، لرستان و خوزستان به صورت تایم‌لپس تهیه شده است.  ... “ویدئو / نگاهی به زیبایی آسمان شب”

Continue Reading ←

هنوز بطور قطع نمی توان گفت آتش جنگلهای باشت مهار شده است

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان باشت گفت: هنوز بطور قطع نمی توان گفت آتش مهار شده است چرا که بصورت مقطعی گوشه ای شعله ور و آتش می گیرد.  ... “هنوز بطور قطع نمی توان گفت آتش جنگلهای باشت مهار شده است”

Continue Reading ←

ارسال تجهیزات اطفای حریق به استان کهگیلویه و بویراحمد

در حالی‌که از سه روز گذشته جنگل‌های باشت در آتش‌ می‌سوزد، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد را به‌صورت خاص حمایت می‌کنیم و تجهیزات لازم از جمله دمنده،کفش ولباس ایمنی ضد حریق وسایر تجهیزات تا هفته آینده به این استان ارسال خواهد شد.  ... “ارسال تجهیزات اطفای حریق به استان کهگیلویه و بویراحمد”

Continue Reading ←

باور غلطی که جنگل‌ها را طعمه آتش می‌کند

هرساله با آغاز وزش اولین بادهای گرم تابستانی آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور به‌ویژه در مناطق زاگرس آغاز می‌شود. بیش از سه روز است که برخی عرصه‌های طبیعی استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد دچار حریق شده‌اند و بار دیگر نقش کشاورزان در وقوع و گسترش آتش‌سوزی‌ها مطرح شده است چون برخی از آنان به‌غلط معتقدند که با آتش‌زدن باقی‌مانده کاه و کلش محصول خود به محیط زیست کمک می‌کنند.  ... “باور غلطی که جنگل‌ها را طعمه آتش می‌کند”

Continue Reading ←

استانداردهای جهانی نقل و انتقال گونه‌های حیوانی /۱/

حمل‌ونقل حیوانات باغ‌وحش در مسافت‌های طولانی ضروری است اما باید در این موارد از حیوانات محافظت کرد و رفاه آنها را در نظر گرفت. در سفر حیوانات باید به بسیاری از موارد توجه داشته باشید، برای مثال، اطمینان حاصل کنید که حیوان توانایی سفر دارد و همه موارد مرتبط را در نظر گرفته‌اید.  ... “استانداردهای جهانی نقل و انتقال گونه‌های حیوانی /۱/”

Continue Reading ←

آمادگی وزارت دفاع برای کمک به اطفاء حریق هوایی جنگل های کشور

خلبان محمد مهدی نوری آل آقا از اعزام سه فروند بالگرد اطفای حریق به مناطق زاگرسی توسط مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع خبر داد.  ... “آمادگی وزارت دفاع برای کمک به اطفاء حریق هوایی جنگل های کشور”

Continue Reading ←